אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לפני כולם: וואווי השיקה שבב 5G למכוניות חכמות ואוטונומיות צילום: שאטרסטוק

לפני כולם: וואווי השיקה שבב 5G למכוניות חכמות ואוטונומיות

החברה הסינית החלה למכור חומרה שמיועדת לספק קישוריות בתקן הסלולרי החדש למכוניות, משאיות ואוטובוסים. תשתית זו הכרחית עבור כל חברה שמעוניינת לייצר רכב אוטונומי, וכרגע וואווי היא היחידה בעולם שמציעה אחת

23.04.2019, 17:12 | רפאל קאהאן
וואווי השיקה אתמול (ב') את מה שנראה כתשתית הדור ה-5 הראשונה בעולם לכלי רכב. על פי דיווח של סוכנות רויטרס, מדובר בחומרה שמיועדת לספק קישוריות בתקן הסלולרי החדש למכוניות, משאיות ואוטובוסים. תשתית זו הכרחית עבור כל חברה שמעוניינת לייצר רכב אוטונומי.

קראו עוד בכלכליסט

אחת הדרישות העיקריות מכלי רכב אוטונומיים היא היכולת לנתח מידע רב במהירות. יכולת זו דורשת להשתמש בדור החמישי, שכן תשתיות קודמות לא מסוגלות להעביר את המידע אלחוטית מספיק מהר. בשנים האחרונות משתמשים מפתחי הרכב האוטונומי בעיקר במחשבים על המכוניות עצמן, אך כשיגיעו לשוק יתבססו על עיבוד מרוחק כדי להוזיל ולפשט את הרכב.

רכיב חיוני למכוניות העתיד. אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק רכיב חיוני למכוניות העתיד. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק רכיב חיוני למכוניות העתיד. אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

המודול שוואווי השיקה, MH5000, מתבסס על שבב ה-5G הראשון שלה, אותו התחילה למכור בינואר. הוא הוצג בתערוכת הרכב של שנגחאי המתקיימת בימים אלה, וצפוי להגיע לכלי רכב בהמשך השנה. החברה כבר ביצעה מספר ניסויים בטכנולוגיה הזו בשנים האחרונות בערים שונות בסין. היא גם החלה בשיתופי פעולה עם יצרניות רכב מקומיות כגון FAW, דוגפנג ושאנגאן. מבחינה זו, צברה יתרון חשוב על פני מקבילותיה המערביות. רוב יוזמות הרכב האוטונומי בארה"ב ואירופה נתקלות ברגולציה חמורה ומחמירה, בעוד בסין קל יותר לבצע ניסויים בתחום.

וואווי סובלת מניסיונות חוזרים ונשנים של ארה"ב למנוע את כניסתה לשווקים המערביים. מנגד, היא וחברות נוספות במדינה מחזיקות ביתרון טכנולוגי מוכח בתחום הדור ה-5. הבית הלבן ייאלץ להשקיע הרבה יותר מאמצים כדי לשכנע את המדינות המתנדנדות בעולם לא לרכוש טכנולוגיה זו מוואווי. לאחרונה אפילו גרמניה - בעלת ברית ותיקה - הסתייגה מהחרמה מלאה של מוצרי החברה הסינית.

בינתיים החברות המערביות, ביניהן נוקיה, אריקסון וסיסקו, לא מצליחות לסגור את הפער. גם אינטל שהיתה אמורה להיכנס לתחום ייצר שבבי דור חמישי לסמארטפונים ויתרה על השוק הזה לאחר שאפל חזרה לחיקה של קוואלקום, החברה האמריקאית היחידה שמציעה שבבים כאלה. עם זאת, קוואלקום טרם הציגה פלטפורמה לרכב ולא ברור מתי תשיק אחת.

תגיות