אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון חותכת את זמני המשלוחים ללקוחות פריים ליום בלבד

אמזון חותכת את זמני המשלוחים ללקוחות פריים ליום בלבד

ענקית הסחר המקוון תשקיע 800 מיליון דולר כדי לקצר ללקוחות הפריים שלה את זמני האספקה מיומיים ליום. כבר כיום הלקוחות מקבלים חלק מהמוצרים תוך יום, ואפילו תוך כמה שעות, אך כעת הכוונה היא שהשינוי יחול על כל המוצרים. מניית טרגט, קמעונאית מתחרה המציעה משלוחים תוך יומיים, צונחת ב-6%

26.04.2019, 19:51 | שירות כלכליסט
אמזון עושה מאמצים כבירים לחתוך את זמני המשלוחים ללקוחות הפריים, כך שהמשלוחים החינמים שלה יגיעו תוך יום במקום תוך יומיים - כך אמר בכיר בחברה לאנליסטים בשיחת הוועידה שהתקיימה לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים של אמזון אתמול.

קראו עוד בכלכליסט

סמנכ"ל הכספים של החברה בריאן אולסבסקי הסביר בשיחת הוועידה כי החברה מצפה לפגיעה בשורת הרווח שלה ברבעון השני, על רקע השינוי המהותי שהיא מבצעת בתוכנית המשלוחים ללקוחות הפריים.

מחסן הפצה של אמזון בפולין, צילום: בלומברג מחסן הפצה של אמזון בפולין | צילום: בלומברג מחסן הפצה של אמזון בפולין, צילום: בלומברג

"אנחנו כרגע עובדים כדי לייעל את את תוכנית משלוחי החינם שלנו, כך שאלה יגיעו ללקוחות פריים תוך יום אחד במקום תוך יומיים", אמר אולסבסקי, והוסיף כי אמזון מצפה להוציא 800 מיליון דולר ברבעון השני כדי לקצר את זמני המשלוחים.

אמזון כבר מציעה משלוחים תוך יומיים על חלק ממוצריה, ואפילו משלוח שמגיע באותו יום על חלק מהרכישות, אך אולסבסקי אמר כי החברה כעת מצפה שסטנדרט המשלוח תוך יומיים - שהוא האטרקציה המשמעותית עבור מנויי הפריים - ישופר ליום אחד - מהלך שיחול בכל העולם.

אולסבסקי אמר כי אמזון הרחיבה את המשלוח תוך יום לשורה של מוצרים נוספים ברבעון הראשון. עם זאת, הוא לא ציין מתי תוכנית המשלוחים תוך יום תהיה זמינה לכל הלקוחות. "זה צעד משמעותי שייקח לנו זמן להשיג", אמר אולסבסקי, "אנחנו רוצים להבטיח שללקוחות שלנו יהיו חוויות טובות מהמשלוחים שלנו. אנחנו מצפים להתקדמות מהירה בנושא במהלך השנה, אך יהיו לנו יותר תשובות בסוף הרבעון השני", אמר אולסבסקי בתשובה לשאלה בנושא שהפנה אליו אחד האנליסטים.

בשיחת האנליסטים ברבעון הראשון אשתקד הודיה אמזון כי תייקר את המחיר למנויי הפריים שלה בכ-20% ל-119 דולר בשנה. זו היתה הפעם הראשונה שאמזון ייקרה את המחיר זה ארבע שנים. העלאת המחירים באה לאחר הודעה מוקדמת שנמסרה, ולפיה הספיקה אמזון לגייס לתוכנית הפריים שלה יותר מ-100 מיליון לקוחות.

מניית אמזון עלתה ב-1% במסחר המאוחר לאחר שאמזון הודיעה על רווחי שיא רבעוניים - זו הפעם הרביעית ברציפות. עם זאת, ירדה המניה מאוחר יותר לירידות קלות במסחר המאוחר, לאחר שהחברה הצביעה על רווח תפעולי קטן מהצפוי ברבעון השני.

לאחר שאולסבסקי הסביר כי השינוי בזמני המשלוחים ללקוחות הפריים הוא הסיבה המרכזית לירידה הקלה ברווח התפעולי הצפוי, מניית החברה חזרה לרשום רווחים של כ-1%. בשעה זו רושמת מניית אמזון עליה של 1.2%. מניית טרגט, אחת ממתחרותיה של אמזון, יורדת כעת בכמעט 6%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות