אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המותג שמצליח לעורר את ענף עיצוב הנעליים צילום: איליה מלינקוב

המותג שמצליח לעורר את ענף עיצוב הנעליים

פפיונים ורודים, אבזמי ענק ועקבים עם שרוך גומי: המותג NOON הוא כמו בעיטה בישבן של הענף המנומנם

28.04.2019, 07:49 | מורן לונדון

"מחמיא לנו מאוד שלקוחות ישראליות שואלות אם הנעליים שלנו מקומיות או מיובאות", מספרת דנה שי, בעלי המותג NOON, שהקימה לפני שנתיים עם רותם אסיאס. "הן מחפשות נעליים נוחות, שאפשר לנעול לאורך זמן, אבל גם אוהבות להעז בצבע, בפרטים, בעקבים ובצלליות, וחשובים להם חומרי הגלם, הגימור והאיכות".

קראו עוד בכלכליסט

ובאמת, הנעליים של NOON חריגות בנוף הישראלי, שנוטה לחטוא באימומים מיושנים ועורות פשוטים בשל האילוץ הכלכלי. העיצובים שלהן (1,150–840 שקל) מעניינים, מעודנים, על הקו שבין סקסי לשמרני, ושוברים את תקרת הזכוכית שמעצבי הנעליים המקומיים לרוב נקלעים אליה, מעין בובתיות גליציאנית.

רותם אטיאס ודנה שי, צילום: עמית שעל רותם אטיאס ודנה שי | צילום: עמית שעל רותם אטיאס ודנה שי, צילום: עמית שעל

הסיפור של השתיים החל כשניהלו יחד את הסטודיו של מותג הנעליים הוותיק אלף אלף. דרכיהן התפצלו כשאסיאס פנתה ללימודי עיצוב גרפי בשנקר ושי ללימודי עיצוב נעליים בגילדה. בסיום הלימודים הן התאחדו שוב כדי לעבוד על המותג, וטסו לאיטליה לרכוש אימומים ועורות. "התחלנו בקולקציה קטנה מאוד - חמישה דגמים בלי מגוון של צבעים", אומרת אסיאס. "המערך הטכני לכל זוג כל כך נרחב שמן הסתם הקולקציה הראשונה לא מכסה את ההשקעה". את הנעליים הן מכרו באתר האינטרנט של המותג ובירידים, ולאחרונה אף פתחו סטודיו משותף עם המעצבת מעין פז ביפו. "הקולקציה הנוכחית מונה 15 דגמים, וכל אחד בכמה צבעים".

נשים שיושבות בבית הקפה שבו אנחנו נפגשות מתגודדות סביבנו למראה הדגמים: סנדלי עור עם קשרים ענקיים, נעלי קלוג עם עודף עור ושרוך גומי ספורטיבי ונעלי סירה עם אבזם ענק. כולם עשויים לעילא ומדיפים חו"ל.

 , צילום: איליה מלינקוב צילום: איליה מלינקוב  , צילום: איליה מלינקוב

אבל בישראל כמו בישראל גם מעצב טוב מתקשה מאוד להרוויח, ושתיהן מתפרנסות ממשרות מקבילות. "העבודה הקבועה נותנת לי עוגן, ומשחררת אותי מההיסטריה של מאיפה יגיע הכסף בכל חודש", מסבירה אסיאס, שגם מנהלת את הסטודיו של המותג נורת'ן סטאר, ושי מוסיפה: "אנחנו עושות שיחת בוקר ושיחת ערב, סוגרות פינות. כל אחת מביאה את הנטייה שלה לתפעול ולעיצוב ואז אנחנו חושבות יחד על איזון מסחרי".

יש משהו שאתן רוצות לעצב אבל חושבות שירתיע את הקהל הישראלי?

 

"אין פריט שאנחנו לא מעצבות כי אנחנו חושבות שלא יבינו אותו, אבל כן חשוב לנו להיות מותג מסחרי ולפנות לקהל מגוון. בתוך קולקציה יהיה פריט נועז יותר, כמו סנדל שתי רצועות של פפיונים בצבע ורוד בזוקה ולצדו הגרסה המעודנת של כפכף שטוח עם פפיון אחד בצבע סולידי. מראש האסתטיקה שלנו אלגנטית יותר. אנחנו כל הזמן בודקות את הגבולות".

תגיות