צילום: צביקה טישלר
"הקניונים ערוכים לכניסת אמזון לישראל, תגובת המניות - רגשית וראשונית"
מניות הקניונים מאבדות גובה אחרי שאמזון פנתה למוכרים ישראלים והציעה להם למכור לקהל המקומי; הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות: "מפעילות הקניונים הסתכלו קדימה והרחיבו תחומים כמו בילוי והסעדה, שבהם אמזון לא תוכל להתחרות"
30.04.2019, 12:56 | שיר רייטר
הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט
סימני הכניסה של אמזון לשוק הישראלי מרעידים היום (ג') את מניות הקניונים בבורסה בתל אביב, אולם בשוק לא מתרגשים מהתגובה ומזכירים שהיא "ראשונית ורגשית".קראו עוד בכלכליסט
ענקית המסחר האלקטרוני פנתה בעברית למוכרים בישראל והציעה להם למכור לקהל המקומי, ובתגובה מניות הקניונים - עזריאלי, ביג ומליסרון - רושמות ירידות של עד 4%.
ברקע - הישראלים ממשיכים להגדיל את הקניות ברשת, ובמהלך 2018 נמסרו יותר מ-65 מיליון חבילות מחו"ל במשקל כולל של 14.1 טון, עלייה של 6.6% במספר החבילות ו-22.6% במשקלן.
מההודעה ששלחה אמזון למוכרים ישראלים נראה שהענקית האמריקאית תחל לפעול בארץ בשיטת fbm כפי שעשתה ברוב המדינות בהן השיקה פעילות מקומית: את הסחורה יאחסנו ויספקו המוכרים.
"אחד החששות של השוק הוא שהתרחבות המכירות באינטרנט תוריד את המחירים ותגביר את התחרות", אמר מנחם. "אבל כבר היום חברות ישראליות רבות מוכרות אונליין, כך שלא בטוח שהכניסה של אמזון תשפיע בכיוון הזה". מנחם העריך שרשתות אופנה בינלאומיות כמו זארה ימשיכו כרגיל את פעילותם בקניונים ולא ינסו למכור לישראלים דרך אמזון.
גם שרף ציינה כי "עד כה, הקניונים בארץ לא ממש סבלו מהצמיחה בצריכה המקומית באמצעות האונליין וחדירת התחרות הבינלאומית לישראל. עם זאת, התפתחות האונליין, הגידול במספר השחקניות והתפתחויות טכנולוגיות שמשפרות את חווית הקנייה, יובילו בסופו של דבר לצמיחה משמעותית של האונליין על חשבון האופליין".
6 תגובות לכתיבת תגובה