אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא על הלייקים לבדם: פייסבוק חושפת עיצוב חדש ושינוי בתכונת הקבוצות צילום: פייסבוק

לא על הלייקים לבדם: פייסבוק חושפת עיצוב חדש ושינוי בתכונת הקבוצות

נפתח F8, אירוע המפתחים השנתי של הרשת החברתית; מארק צוקרברג הציג סגנון נקי ופשוט יותר לממשק עמודי הקבוצות, אותם הוא רוצה להפוך לרכיב מרכזי בשירות. כמו כן, שדרגה את אפליקציית מסנג'ר - וחשפה ניסוי במסגרתו יוסתרו הלייקים באינסטגרם, כדי למקד את הקהל בתוכן ולא בתחרויות-פופולריות

30.04.2019, 20:39 | שירות כלכליסט

פייסבוק פתחה את F8, אירוע המפתחים השנתי שלה בהכרזה על שינוי מהותי בעיצוב הפיד, בדגש על עמודי הקבוצות. כמו כן, חשפה שדרוגים לאפליקציות הצ'ט שלה.

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"ל החברה מארק צוקרברג עלה לבמה וסיפר ששיעור השימוש בקבוצות גבוה מאוד, ושברצונו להפוך אותן לרכיב מרכזי בחוויית הרשת החברתית כמו תכונת החברים. העיצוב החדש נקי בהרבה, וצפוי להיות זמין בשלב ראשון באפליקציית המובייל ובהמשך גם בגרסת הדפדפן. החברה צפויה להוסיף לפיד תכונות כיכולת סימון פוסט שתקל על התמצאות - ותתקן את אחת התכונות הכי מעצבנות בה כיום: העובדה שפוסט שהתעניינתם בו יכול להיעלם בן רגע אם לא שמרתם אותו.

מארק צוקרברג מציג את חידושי הקבוצות, מתוך שידור חי של פייסבוק מארק צוקרברג מציג את חידושי הקבוצות | מתוך שידור חי של פייסבוק מארק צוקרברג מציג את חידושי הקבוצות, מתוך שידור חי של פייסבוק

הרעיון הוא לשים דגש על האירועים והקבוצות, שני הרכיבים שלראיית פייסבוק יוצרים את הקהילות המקוונות שלה. "ישנן מיליוני קבוצות פעילות בפייסבוק. כשאנשים מוצאים את הקבוצה הנכונה, היא הופכת לחלק מרכזי בפייסבוק עבורם", אמר צוקרברג. "כיום יש יותר מ-400 מיליון איש בקבוצות פעילות ומשמעותיות".

העיצוב החדש במובייל ובדפדפן, מתוך שידור חי של פייסבוק העיצוב החדש במובייל ובדפדפן | מתוך שידור חי של פייסבוק העיצוב החדש במובייל ובדפדפן, מתוך שידור חי של פייסבוק

השינוי הבולט ביותר בעיצוב הוא מיקום עמודת הקבוצות במרכז שורת קיצורי הדרך שבראש תצוגת האפליקציות. עם הכניסה לממשק הקבוצה, יקבל כל משתמש פיד מתואם אישית של עדכונים ופרטים מהקבוצות בהן הוא חבר. עמודי הקבוצות יקבלו כלי גילוי תוכן, גילוי משתמשים, גילוי קבוצות חדשות בתחומים דומים בחלוקה לאזור גאוגרפי או לנושא הקבוצה ועוד. כמו כן, יכלול עמוד האירועים כלים לאיתור אירועים דומים בחתכים שונים.

ממשק קבוצות פייסבוק החדש, צילום: פייסבוק ממשק קבוצות פייסבוק החדש | צילום: פייסבוק ממשק קבוצות פייסבוק החדש, צילום: פייסבוק

הרשת החברתית הציגה תוספות לאפליקציית ווטסאפ, בדגש על עסקים. הראשונה היא תכונת קטלוגים, שתאפשר לארגונים להציג מוצרים בממשק ייעודי באפליקציה ולהשתמש בה כאפיק שיווק ישיר; השנייה היא פלטפורמת התשלום של החברה, שנבחנה בהודו וצפויה להתרחב לשווקים נוספים.

תשלומים בווטסאפ, מתוך שידור חי של פייסבוק תשלומים בווטסאפ | מתוך שידור חי של פייסבוק תשלומים בווטסאפ, מתוך שידור חי של פייסבוק

לוקחים הפסקה מתחרות הלייקים

פייסבוק חשפה שיפורים באפליקציית מסנג'ר, שתכלול מעתה יכולת צפייה משותפת בווידאו ותכונת מצב חשוך, כמו גם שיפורי מהירות וצריכת משאבי מכשירים. אינסטגרם תזכה אף היא בחידושים, בראשם שינוי גישה מפתיע למדי: החברה בוחנת בקנדה תצוגה שתסתיר את מספר הלייקים של תמונות וסרטונים, במטרה להעביר את מיקוד המשתמש מספירתם לחוויית הצפייה בתוכן. הרעיון מעניין, שכן לא פעם ספגה החברה ביקורת על שהפכה את הלייקים לכלי דירוג פופולריות, בעל השלכות פסיכולוגיות שליליות ביותר - בעיקר על קטינים. אם יורחב הניסוי בקנדה, תוכל פייסבוק לצמצם את "תחרות הפופולריות" של אינסטגרם.

תצוגת נטרול הלייקים שבוחנת החברה בקנדה, צילום: פייסבוק תצוגת נטרול הלייקים שבוחנת החברה בקנדה | צילום: פייסבוק תצוגת נטרול הלייקים שבוחנת החברה בקנדה, צילום: פייסבוק

בנוסף, תקבל אינסטרם כלי מצלמה משופר. הוא נועד להשאיר את המשתמש בתוך האפליקציה ולאפשר לו לבנות פוסט יותר בקלות, כשהצילום עצמו נעשה דרכה. היתרון שלו הוא כלי מציאות מוגברת שמאפשרים להכין סטיקרים צבעוניים בסגנון סנאפצ'ט. עוד חידוש באינסטגרם הוא הוספת תגיות שמקשרות פוסטים לפלטפורמת השופינג של אינסטגרם, כדי להקל על הצגת מוצרים בשירות. התגיות הללו יהיו זמינות למשתמשים באופן חופשי, בעוד לפני כן יכלו רק בעלי חשבונות עסקיים להפעיל חנות מקוונת מבוססת אינסטגרם.

אדם מוסרי, מנהל אינסטגרם, צילום: פייסבוק אדם מוסרי, מנהל אינסטגרם | צילום: פייסבוק אדם מוסרי, מנהל אינסטגרם, צילום: פייסבוק

שירות הדייטינג של פייסבוק, שפעל במתכונת פיילוט עד כה, יורחב ל-14 מדינות עד סוף השנה ויגיע גם לארה"ב. הרשת החברתית הציגה תכונה שנקראת Secret Crush, שמאפשרת לסמן משתמשים שמוצאים חן בעיניכם, ולהתחבר אליהם בצ'ט אם סימנו אתכם באותה הצורה - מאצ' בתצורה זהה לחלוטין לשל טינדר. כמו כן, ניתן יהיה להגדיר חיפוש אנשים למטרות שאינן רומנטיות, לצורך פגישות ידידותיות - פיתוח זהה לחלוטין למצב BFF של אפליקציית הדייטינג באמבל.

החידושים בפייסבוק דייטינג: מה שיש למתחרים, צילום: פייסבוק החידושים בפייסבוק דייטינג: מה שיש למתחרים | צילום: פייסבוק החידושים בפייסבוק דייטינג: מה שיש למתחרים, צילום: פייסבוק

ומה עם הפרטיות?

בנאום הפתיחה שלו, התייחס צוקרברג לסוגיית פרטיות המידע וטען שהרשת החברתית נועדה לאפשר התקשרויות חיוביות, בצורה מאובטחת ונקייה. אדם מוסרי, מנהל אינסטגרם, הרחיב על המלחמה של האפליקציה בבריונות מקוונת. לדבריו, החברה מפתחת כלים לסיוע למשתמשים בשירות, ביניהם מתן הערה מיידית למשתמשים שכותבים תוכן פוגעני, יכולת התנתקות מאינסטגרם באופן זמני ונקודתי בתקופות רגישות לבחירת המשתמש ועוד.

ואולם, דבר שאמרה אשה שארמה, מנהלת תחום מוצרים לצרכן בקבוצת פייסבוק מסנג'ר, עשוי לעורר דאגה בקרב משתמשים: לדבריה, בקרוב יוכלו משתמשי החברה להעביר הודעות בצורה חופשית בין שלוש אפליציות הצ'ט של החברה - ווטסאפ המאובטחת, מסנג'ר המנוטרת, והצ'ט של אינסטגרם. "אנו מאמינים שאנשים צריכים להיות מסוגלים לדבר עם כל אחד בכל מקום", אמרה. לא ברור איך תתיישר ההצהרה הזו עם הבטחות החברה לשמירת ווטסאפ מוצפנת ופרטית, בעוד מסנג'ר מתעדת ומקטלגת כל מה שנכתב בה, כחלק מהשורה הארוכה של כלי איסוף המידע הפרטי שמפעילה הרשת החברתית כדי למכור קמפיינים ממוקדים.

פייסבוק הציגה יישומים פוטנציאליים של ספארק AR, פלטפורמת המציאות המוגברת שלה. בין השאר, הציגה סרטון ובו נעזרים אנשים בסלולרי כדי למדוד משקפי שמש מחלון ראווה ברחוב באופן וירטואלי. כמו כן, הורחבה התמיכה של הפלטפורמה, שמעתה תוכל להתחבר למק ולווינדוס כאחד. כמו כן, הודיעה פייסבוק שהדגמים החדשים של משקפי אוקולוס - קווסט וריפט S - יהיו זמינים מהערב להזמנה מוקדמת, ויגיעו לשוק ב-21 במאי. כדי לקדם את הפלטפורמה, הוצג כותר שנקרא Vader Immortal, משחק אקשן בעולם התוכן של מלחמת הכוכבים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות