ועד עובדי הרכבת הגיש תביעת דיבה על סך מיליון שקל נגד ההנהלה
כתב התביעה הוגש על רקע הטענות כי הוועד היה אחראי לעצירת תנועת הרכבות ביום שישי לפני כשבועיים. "הנתבעים הפיצו דברי בלע ופרסומים שקריים בעלי תוכן מסית ופוגעני במכוון וביודעין", נכתב בתביעה עליה חתומים יו"ר הוועד גילה אדרעי, יו"ר ועד דרום ליאב אליהו ויו"ר ועד צפון גיל יצחק
ועד עובדי הרכבת הגיש אתמול (ג') בלילה תביעה בגין פרסום לשון הרע (דיבה) על סך מיליון שקל כנגד הרכבת, מנכ"ל הרכבת בפועל אורי שריר וסמנכ"ל חטיבת נוסעים בועז הירש. מי שחתום על כתב התביעה הם יו"ר הוועד גילה אדרעי, יו"ר ועד דרום ליאב אליהו ויו"ר ועד צפון גיל יצחק.
קראו עוד בכלכליסט
אז מה מבקשים בוועד? הדרישה הראשונית היא כאמור לקבוע כי הפרסומים נשוא תביעה זו מהווים לשון הרע על פי דין. עוד מבקשים שם שביה"ד יורה לנתבעים "לפרסם התנצלות פומבית על חשבונם ולפרסום תיקון והכחשה בתפוצה בה הפיצו את הפרסומים השקריים וכן במקום ובנוסח שיקבע בית המשפט הנכבד". ומה לגבי פיצוי כספי? בוועד מבקשים להורות לנתבעים לשלם לתובעים סך מיליון שקל, כמו גם שכר טרחה לעו"ד, ואף להעביר לוועד את כל ההקלטות של מכרז השליטה של הרכבת (המשוא"ה) מאותו סוף שבוע.
עו"ד סיגל פעיל, שמייצגת את ועד העובדים, מסכמת ש"הגשנו בשם ועד העובדים והעומדים בראשו תביעת דיבה בסך מיליון שקל כנגד הנהלת רכבת ישראל ומנהלים ברכבת שהתבטאו התבטאויות שקר של ממש, מתוך כוונה וידיעה שמדובר בדברים שהם אינם אמת. וזאת כדי להטעות את הציבור לחשוב חשיבה שקרית ומכפישה כנגד ועד עובדי הרכבת והעומדים בראשו. מדובר על האירוע שהיה ביום שישי 12.4 וימים לאחר מכן. אנחנו מצפים מבית הדין לעבודה שיגרום להנהלת הרכבת לתת את הדין על המעשים החמורים שהיא עשתה כנגד עובדיה וכנגד נציגות העובדים".מהרכבת נמסר בתגובה, "מדובר בתביעת סרק לצרכים תקשורתיים, ותכליתה לשרת את מאבקה של הגב' אדרעי, לנוכח התחקיר המתבצע כעת על אירועי אותו יום, של השופט סטרשנוב.
"צר לנו כי בשבוע בו מחודש המו"מ בוחרת גילה אדרעי להמשיך ולהתכחש לפגיעה החמורה שגרמה לציבור הנוסעים, באמצעות שלל תופעות בלתי חוקיות ואלימות, לרבות עצירת רכבות פראית ואלימה תוך שימוש ברשת החירום, בידי סגן יו"ר הועד, ליאב אליהו, החתום על התביעה.
"ההתנצלות היחידה של הנהלת הרכבת היא כלפי הנוסעים, אשר נפגעו באופן חמור בשבועות האחרונים כתוצאה ממעשי ראשי הועד, אשר הגיעו לשיאם עם הפגיעה בפיקוד הרכבת, לאחר התחלות בלתי חוקית של עובדים. אנו קוראים לגילה אדרעי וסגניה להמשיך ולשמור על השקט התעשייתי, כפי שהורה להם בית הדין לעבודה, ולהגיע לשולחן המו"מ בתום לב".
14 תגובות לכתיבת תגובה