אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תביעה נגד יזם שכשל בבנייה בפלורנטין צילום: עמית שעל

תביעה נגד יזם שכשל בבנייה בפלורנטין

בולווארד טרה יזמה בניית 188 דירות אך במשך שש שנים לא הוציאה היתר מעיריית ת”א. לאחרונה ביטלה את הפרויקט ובעלי הקרקע תובעים את הסתלקותה

02.05.2019, 08:28 | דותן לוי

משפחת זלוף, בעלת מגרש בשטח של 2.8 דונם ברחוב אילת בשכונת פלורנטין בתל אביב, תובעת את חברת בולווארד טרה, אתה חתמה הסכם לביצוע פרויקט בנייה למגורים לפני כשש שנים. בקרקע ניתן להקים 188 דירות בשני בניינים מעל קומת מסחר בשטח של כ־1,000 מ”ר.

במסגרת התביעה דורשת זלוף, המחזיקה בקרקע באמצעות שותפות האחים סבירסקי, כי בולווארד טרה, בבעלות עמי פדרמן, מבעלי רשת מלונות דן, ארז נבון, ומנכ”ל החברה שי פולונסקי, תשיב לידיה את הקרקע לאחר שהפרה את התחייבויותיה וכשלה בהוצאת היתר הבנייה; וכן את ביטול הערת האזהרה שנרשמה לזכות בולווארד במקרקעין. את זלוף מייצגים בהליך עוה”ד רועי סלוקי ועמרי אושפיז ממשרד סלוקי קוסובר ושות’.

היזם מאשים את העירייה

מכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב עולה כי ב־2008 נחתמה בין זלוף לבין יזם הנדל"ן יוסי דלגושן עסקת לבניית פרויקט מגורים בשטח שבמסגרתה יחלקו בעלת הקרקע והיזם בהכנסות ממכירת דירות הפרויקט. ב־2013, עם כניסת היזם לקשיים, נכנסה בולווארד טרה במקום דלגושן במסגרת הליך של כינוס נכסים.

ההסכם עם בעלי הקרקע קבע כי בולווארד תשווק את הדירות ותעביר לזלוף כ־45% משווי המכירה. בולווארד הצליחה למכור 171 דירות "על הנייר".

כ־200 מ"ר מהקרקע מוחזק בידי עיריית תל אביב ובולווארד היתה אמורה לרכוש אותו בסכום שהוערך בכ־11 מיליון שקל. מכתב התביעה עולה, כי בולווארד התחייבה לרכוש את חלקה של העיריה ולקבל היתר, אך לטענת בעלי הקרקע גם כיום, לאחר שש שנים, לא חלה כל התקדמות עם ההיתר או ברכישה מול העירייה.

השטח שעליו תוכנן הפרויקט בפלורינטין. מחיר הנדל”ן עלה מאז נחתם ההסכם, צילום: עמית שעל השטח שעליו תוכנן הפרויקט בפלורינטין. מחיר הנדל”ן עלה מאז נחתם ההסכם | צילום: עמית שעל השטח שעליו תוכנן הפרויקט בפלורינטין. מחיר הנדל”ן עלה מאז נחתם ההסכם, צילום: עמית שעל

בתביעה נטען עוד, כי במשך חמש וחצי שנים הציגה בולווארד לזלוף מצגים מטעים לפיהם היתר הבנייה קרוב, וכי רק בפברואר האחרון חשפה כי היא מבקשת למכור את זכויותיה בפרויקט ולא לבצע אותו. לטענת בולווארד לקיפאון בקידום הפרויקט אחראית עיריית תל אביב אשר הציגה לה דרישות לא הגיוניות והערימה קשיים.

במכתב האחרון שנשלח על ידי בולווארד לזלוף לפני כשבועיים היא ביקשה את הסכמתה של המשפחה למכירת הקרקע לגורם שלישי. אלא שלטענת המשפחה היא חתמה על עסקה להקמת פרויקט וחלוקת התמורות בלבד, ולא לשרשור הקרקע לגורם שלישי.

במקביל, הודיעה בולווארד באוקטובר ל־171 הרוכשים שכבר רכשו דירות בפרויקט ושילמו מקדמה, על ביטול ההסכמים אתם. לאור זאת החליטה משפחת זלוף להגיש את התביעה לביטול העסקה והחזרת הקרקע לידיה.

עמי פדרמן, מבעלי בולווארד טרה, צילום: אוראל כהן עמי פדרמן, מבעלי בולווארד טרה | צילום: אוראל כהן עמי פדרמן, מבעלי בולווארד טרה, צילום: אוראל כהן

במשך השנים שחלפו, עלה שווי הקרקע באזור משמעותית. לשם המחשה, בדו”ח האפס ניתן לראות כי הדירות נמכרו במחירים של כ־25 אלף שקל למ"ר ואילו כעת המחירים באזור זה עומדים על כ־40 אלף שקל למ"ר.

גם הצרפתים תובעים

במקביל הוגשה לאחרונה תביעה של 12 תושבי חוץ צרפתים נגד בולווארד על סכום של 14.5 מיליון שקל. לטענתם החברה הציגה להם מצגים לפיהם הפרויקט מתקדם, התעשרה על חשבונם וביטלה את הפרויקט משיקולים כלכליים בלבד. הם דורשים את מלוא הסכום ששילמו עד כה, המסתכם בסכום של 200-100 אלף שקל לרוכש, וכן דורשים פיצויים על התייקרות ערך הדירות מאז.

מבולווארד נמסר: “לרוכשים נמסר על ביטולו של הפרויקט, זאת לנוכח התארכות תהליך קבלת ההיתרים והמו”מ מול העירייה. בזמן החתימה הודגש בפני הרוכשים כי לפרויקט עדיין אין היתרי בנייה ולכן שילמו מיקדמה של 7% בלבד.

“הודגש כי אם לא יתקבלו היתרי בנייה תוך 27 חודשים מחתימת החוזה, כל אחד מהצדדים יהיה רשאי לבטל את ההסכם. לאחר ההודעה על ביטול הפרויקט החברה הגיעה להסכמה עם רוב המוחלט של הרוכשים לגבי ביטול הסכמי הרכישה והחזרת מלוא הכספים ששולמו על ידם, כן תשיב החברה לרוכשים גם את ההוצאות הנוספות שהיו להם בגין ההתקשרות”.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
לא הבנתי- למה עיריית תל אביב הייתה אמורה לקבל רק 11 מיליון ש"ח על חלקה בקרקע?
לא ברור מהכתבה האם עיריית תל אביב היא הבעלים של 1.2 מתוך 2.8 הדונמים המדוברים, או 1.2 דונם בנוסף ל-2.8 הדונמים שבבעלות משפחת זלוף. נניח שהמקרה השני הוא הנכון- זה אומר שעיריית תל אביב היא הבעלים של 30% מהקרקע, שעליה ניתן להקים 188 דירות. אני מניח ששווי הקרקע באזור הוא כ-1 מיליון ש"ח לדירה, כלומר הקרקע שווה כ-200 מיליון ש"ח. אם עיריית תל אביב היא הבעלים של 30% מהקרקע, היא אמורה לקבל עבור חלקה כ-60 מיליון ש"ח. אז למה לפי הכתבה היו אמורים לשלם לה 11 מיליון ש"ח בלבד? ניחוש שלי- היזם ביקש מרוכשי הדירות מספיק כסף כדי לכסות את עלות רכישת הקרקע מעיריית תל אביב ב-2011-2012 פלוס עלויות תכנון ואישור, ותכנן לבקש מרוכשי הדירות את שאר הכסף כאשר הבנייה תאושר. אלא שהמכירה התעכבה, מחירי הקרקע קפצו- והיזם מצא את עצמו עם סכום שלא מספיק לרכישת הקרקע מהעירייה. ואז הוא נתקע במצב שבו מצד אחד הוא לא יכול לרכוש את הקרקע מהעירייה ולכן לא יכול לאשר את הבנייה, ומהצד השני לא יכול לבקש עוד כסף מהרוכשים כדי לרכוש את הקרקע לפני שהבנייה תאושר.
מישהו  |  04.05.19
לכל התגובות