אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
באיחור של 6 שנים, כביש נוסף לחריש צילום: עמית שעל

באיחור של 6 שנים, כביש נוסף לחריש

ל"כלכליסט" נודע כי בשל הדחיפות לספק מענה ל־50 אלף תושבים ישתתף משרד השיכון במימון ב־100 מיליון שקל

02.05.2019, 08:27 | נמרוד בוסו

משרד השיכון מקצה 100 מיליון שקל לסלילת כביש כניסה ויציאה נוסף מהעיר החדשה חריש שנבנית בימים אלה, כך נודע ל"כלכליסט". סוגיית הגישה לחריש נחשבת לאחת הסיבות לדשדוש במכירה של דירות בעיר, שאליה צפויים להגיע עשרות אלפי תושבים בשנים הקרובות. את חריש מחבר כיום למערכת הכבישים הארצית רק כביש אחד, בצפון העיר.

קראו עוד בכלכליסט

על פי נתוני משרד השיכון כבר מתגוררים בחריש 11,500 תושבים. בתוך כשנה יוכפל מספר התושבים, ועד סוף 2022 כבר צפויה האוכלוסיה בעיר, שהחלה להיבנות ב־2013, להגיע ל־55 אלף איש. למרות זאת, נשענת כיום העיר על כניסה ויציאה בודדת, בעלת שני נתיבים לכל כיוון, מצב שצפוי לגרום לעומסים תחבורתיים בשנים הקרובות.

בניגוד לשאיפת משרד השיכון שליוותה את חריש מיום הקמתה, הכביש החדש אינו מחבר את העיר לכביש 6, החולף בצמוד לה. זאת מכיוון שבחברת חוצה ישראל מתנגדים לחיבור שכזה, ועדיין לא נמצאה הנוסחה שתאפשר אותו. תחת זאת, צפוי הכביש החדש לחבר את שכונותיה הדרום־מערביות של העיר לכביש 574.

העיר חריש, צילום: עמית שעל העיר חריש | צילום: עמית שעל העיר חריש, צילום: עמית שעל

על פי התוכנית המקודמת, צפוי הכביש החדש, באורך של כ־2.5 קילומטר ועם ארבעה נתיבים (שניים בכל כיוון), לחלוף מעל כביש 6 באמצעות הפרדה מפלסית, בדומה לכביש הקיים, הארוך יותר, המחבר כעת את העיר לכביש 574. הכביש החדש מצוי כיום בהליכי תכנון שעל פי ההערכות יסתיימו בשנה הבאה. מכרז ההקמה לכביש החדש צפוי על פי ההערכות להתפרסם בסוף 2020 ופתיחתו, בהנחה שהעבודות יתקדמו כמתוכנן – תהיה ב־2023.

עודפים מכספי פיתוח של קבלנים

העלות הכוללת של הקמת הכביש מוערכת במשרד השיכון ב־250—300 מיליון שקל. את יתרת התקציב אמור לממן משרד התחבורה. על פי רוב, מוטל כל המימון של הקמת כבישים בינעירוניים על משרד התחבורה. ואולם במקרה זה החליט משרד השיכון לתרום לעניין 100 מיליון שקל. מקור התקציב הוא עודפים מכספי פיתוח ששילמו קבלנים שרכשו קרקעות לבנייה בעיר.

הסיבה להשתתפות משרד השיכון במימון הפעם היא רצונו לזרז את הקמת הכביש, שלדברי גורמים במשרד נדרש לעיר בדחיפות. כיום נחשבת סוגיית החיבורים התחבורתיים של חריש לנקודת תורפה בולטת שפוגעת בביקוש לדירות בעיר.

בני דרייפוס, מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון, צילום: דנה קופל בני דרייפוס, מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון | צילום: דנה קופל בני דרייפוס, מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון, צילום: דנה קופל

תוכנית לתחנת רכבת

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בני דרייפוס אמר כי בכוונת המשרד לתקצב בעתיד גם חיבור של העיר לתחנת רכבת שתיבנה במרחק של כמה קילומטרים מהעיר, על תוואי מסילת מנשה, ובמידת הצורך, אף לממן הפעלת שאטלים לתחנה. אולם אין כיום לוחות זמנים להשלמת המסילה והתחנה. לדברי דרייפוס, "המשרד מוביל פתרונות נוספים כדי לחבר את חריש למקומות תעסוקה ופנאי, זאת לצד עידוד מרכזי תעסוקה לעבור לעיר״.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
אפסותם של גורמי התכנון
כביש 574 עמוס לעייפה בשעות הלחץ. עוד כניסה של העיר אליו לא תוסיף ולא תוריד. האם רק פנייה לבג"צ על מנת להכריח את חברת כביש 6 להתחבר ישירות לחריש תועיל? עשרות אלפי אנשים נוספים יגיעו לחריש אם רק יפתרו את בעיות התחבורה. כמו כן רכבת קלה שתסע לאורך כביש 65 עם כניסה לחריש יכולה להיות פתרון מצוין.
חיים  |  03.05.19
לכל התגובות