אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: בואינג הגבילה את טייסי הניסוי שלה בפיתוח מערכות השליטה בבואינג 737 מקס צילום: גטי

דיווח: בואינג הגבילה את טייסי הניסוי שלה בפיתוח מערכות השליטה בבואינג 737 מקס

על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", בשונה מהמסורת הקיימת בבואינג הצרה יצרנית המטוסים את צעדי טייסי הניסוי הוותייקים שלה בשלבי הפיתוח האחרונים של מערכת בקרת הטיסה, שהפעלה שגויה שלה הובילה להתרסקויות באינדונזיה ובאתיופיה

03.05.2019, 17:38 | שירות כלכליסט

חברת בואינג הצרה את צעדי טייסיה בשלבים הסופיים של פיתוח מערכת בקרת הטיסה של הבואינג 737 MAX, אותה מערכת שהפעלה שגויה שלה עומדת ככל הנראה מאחורי התאונות האוויריות הקטלניות של המטוס בטיסת ליון אייר ובטיסת אתיופיאן.

קראו עוד בכלכליסט

על פי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", טייסי ניסוי מנוסים של בואינג שהיו מעורבים בפיתוח המטוס לא קיבלו תדרוכים מפורטים לגבי המהירות או החדות שבה מערכת הייצוב האוטומטית (MCAS) עלולה להוריד את אף המטוס. הם גם לא יודעו לגבי העובדה שהמערכת מסתמכת על חיישן בודד – ולא על שניים – על מנת לוודא את דיוק המידע המתקבל לגבי זוית אף המטוס.

החוקרים בשתי ההתרסקויות הגיעו למסקנה כי מידע שגוי שהתקבל מהחיישן גרם להפעלה שגויה של המערכת, מה שהוביל להתרסקויות באינדונזיה ובאתיופיה שגבו את חייהם של 346 בני אדם. האופן שבו הודרו הטייסים מפיתוח המערכת לא נודע עד כה, ועשוי להביא כעת לבדיקה מחודשת של הרגולטורים.  

בואינג 737 MAX 8, צילום: Boeing בואינג 737 MAX 8 | צילום: Boeing בואינג 737 MAX 8, צילום: Boeing

לא ברור אם מעורבות רבה יותר של הטייסים יכולה הייתה להשפיע על הפיתוח הסופי של מערכת בקרת הטיסה בבואינג 737 MAX. אבל הקטנת מעורבות הטייסים, לצד העובדה שלא ניתן להם מידע מפורט על מערכות המטוס, מוסיפה לרשימת סימני השאלה שמרחפת מעל שיטות הפיתוח של ענקית התעופה.

דובר מטעם בואינג מסר כילטייסי הניסוי ולטייסים הוותיקים של החברה ניתן משקל זהה לזה שניתן לבעלי התפקידים בתהליכי פיתוח קודמים של מטוסים על ידי החברה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
תכנון לקוי של המטוס
כשתכן המטוס לקוי, גם אם ישימו עשרה חיישנים, עלולה לקרות תאונה. בואינג החליפה את המנועים של המטוס לשני מנועים חסכונים כתגובה לאיירבוס שעשתה זאת בסדרת ה320. במקום לתכן מחדש את המטוס מחדש כך שיתאים למנועים החדשים. תכן מחודש נמשך הרבה שנים. במקום זאת תוך שנתיים הם הוציאו מטוס בלתי בלתי יציב שצריך מערכות בקרה מיוחדות כדי לשלוט בו. הדבר מזכיר את התקלה בדוושת הגז של טויוטה שגרמה לתאונות רבות והכל בגלל לחסוך כסף.
ברוך  |  04.05.19
6.
ל 5 : ךא הגיוני לחלוטין מה שכתבת כי ...
אתה בעצם טוען שבואינג ידעה שיש אפשרות שתהיה תאונה ויהרגו מאות נוסעים. נגיד שאני אסכים איתך שלא אכפת לה מההרוגים אבל אמור להיות אכפת לה מההפסדים האדירים עקב הפשלה התכנונית . וזה נזק ישיר וקטלני לבואינג. איך אתה אומר שלבואינג לא היה אכפת שיגרם לה נזק שכמעט יכול למוטט את החברה על כל עובדיה ?
ג'ק  |  04.05.19
לכל התגובות