אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נחשף צוות בפייסבוק שמתייג ומקטלג ידנית את הפוסטים והתמונות שלנו צילום: רויטרס

נחשף צוות בפייסבוק שמתייג ומקטלג ידנית את הפוסטים והתמונות שלנו

הרשת החברתית העסיקה בשנה האחרונה 260 עובדי קבלן מהודו שעברו בכל יום על פוסטים וחילקו אותם לנושאים. החלוקה בוצעה גם בפוסטים פרטיים שלא אמורים להיחשף לציבור - ועובדי הפרויקט הודו שהציצו לחיי המשתמשים

06.05.2019, 10:26 | עומר כביר
פייסבוק העסיקה בשנה האחרונה צוות של 260 עובדי קבלן, שסרקו ותייגו ידנית מיליוני תמונות, סטטוסים ותכנים אחרים שהועלו לרשת החברתית מאז 2014 - כך לפי דיווח של רויטרס; בפייסבוק אישרו את פרטי החשיפה.

קראו עוד בכלכליסט

העובדים בפרויקט הועסקו על ידי חברת כוח האדם Wipro ופעלו מהודו. מדי יום, עברו על התכנים השונים ותייגו אותם לפי אחד מחמישה "ממדים", כלשון פייסבוק. אלו כללו משתנים כמו נושא הפוסט (אוכל, סלפי או בעל חיים, למשל) המאורע (פעילות יומיומית או אירוע חיים משמעותי) וכוונת המשתמש (לתכנן אירוע, לתת השראה או להתבדח).

פרטיים או לא, הפוסטים שלכם מקוטלגים, צילום: שאטרסטוק פרטיים או לא, הפוסטים שלכם מקוטלגים | צילום: שאטרסטוק פרטיים או לא, הפוסטים שלכם מקוטלגים, צילום: שאטרסטוק

הפרויקט החל לפעול באפריל שעבר, וחברת כוח האדם קיבלה מפייסבוק ארבעה מיליון דולר לתפעולו. הצוות נשכר לתיוג פוסטים בני עד חמש שנים ואחרי השלמת הפרויקט בדצמבר קוצץ מספר העובדים ל-30, שעברו לתיוג פוסטים על בסיס חודשי. עבודתם של צפויה להימשך לפחות עד סוף השנה. מבנה העבודה בעייתי במיוחד: הפוסטים שמתויגים כוללים גם פוסטים פרטיים שפורסמו למספר מוגבל של משתמשים, כאשר למשתמשים אין אפשרות להימנע מתיוג הפוסטים שלהם.

המטרה: למידת המשתמש והכשרת האלגוריתם

לדברי פייסבוק, מטרת הפעילות היתה להבין איך סוג התכנים שמפורסמים בשירות משתנים, מה שיכול לסייע לחברה לפתח תכונות חדשות ואולי להגדיל את היקף השימוש ואת ההכנסות מפרסומות. הפרויקט עצמו הוא רק אחד מכ-200 פרויקטי תיוג שמפעילה פייסבוק בכל רגע נתון, שמעסיקים אלפי אנשים בכל העולם.

רבים מפרויקטים אלו נועדו לאמן את מערכות הבינה המלאכותית שקובעות מה יוצג בפיד ומסייעות בסינון וניטור תכנים. "מדובר בחלק מליבת הפעילות שלנו", אמר מנהל המוצר לבינה מלאכותית בפייסבוק, ניפון מת'ור, לרויטרס. "אני לא חושב שהצורך בכך ייעלם".

התוכנית מעוררת שאלות חדשות לגבי יחס פייסבוק לפרטיות משתמשים. עובדי הפרויקט בהודו סיפרו שהם זכו להצצה לחיי המשתמשים בעת שצפו בתמונות מחופשה או בפוסט לזכר בן משפחה שמת. פייסבוק הודתה שחלק מהפוסטים שהוצגו כללו צילומי מסך עם תגובות ובהן שמות משתמשים. החברה הוסיפה, עם זאת, שצוותי הפרטיות שלהם מאשרים כל פרויקט תיוג ושלאחרונה החלה להפעיל מערכת ביקורת שנועדה לוודא עמידה בנהלי פרטיות.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות