אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סיילספורס קונה את Bonobo.AI הישראלית בכ-50 מיליון דולר צילום: ניצן גור

אקזיט

סיילספורס קונה את Bonobo.AI הישראלית בכ-50 מיליון דולר

הסטארט-אפ פיתח טכנולוגיית ניתוח שיחות קוליות שמסוגלת לספק תובנות ערכיות לשירותי לקוחות. החברה קמה ב-2017 וגייסה רק 4.5 מיליון דולר. כל 20 עובדי בונובו יעברו לשורות סיילספורס, ויעבדו בצוות הבינה המלאכותית של החברה

06.05.2019, 15:00 | מאיר אורבך

רכישה נוספת בישראל לענקית התוכנה האמריקאית סיילפורס: החברה הודיעה היום (ב') שקנתה את חברת בונובו Bonobo.AI) AI) שפיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית לניתוח שיחות קוליות. סכום הרכישה לא פורסם אך על פי הערכות עומד על כ-50 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

בונובו נוסדה ב-2017 על ידי ארבעה יזמים: אפרת רפופורט (מנכ"לית), ברק גולדשטיין, אוהד חן ועידן ציטיא. האקזיט מגלם החזר השקעה מאוד משמעותי למשקיעים וליזמי החברה; עד כה גייסה החברה הישראלית כ-4.5 מיליון דולר. בין משקיעיה נמנים הקרנות G20 ו-Capri Ventures, ומשקיעים פרטיים, ביניהם אריה מרגי, ממייסדי אם-סיסטמס ו-XtremIO. אלעד דונסקי, סמנכ"ל טכנולוגיות של סיילספורס הוביל את הרכישה. החברה מעסיקה כ-20 עובדים, שיחברו לצוות איינשטיין, פלטפורמת ה-AI של סיילספורס שאותה מוביל דונסקי.

אלעד דונסקי אלעד דונסקי אלעד דונסקי

הפלטפורמה של בונובו משתמשת בכלי בינה מלאכותית לניתוח שיחות קוליות והפקה של תובנות עסקיות רלוונטיות: הזדמנויות מכירה, משובים על טיב המוצר והשירות, זיהוי לקוחות בסיכון ועוד. בכך, יכולים ארגונים להכיר טוב יותר את הלקוחות שלהם ואת תפיסת המוצר בעיניהם.

"קנינו את החברה כי אנחנו רוצים לנהל ולנתח את כל האינטראקציה של המשתמשים שלנו עם הלקוחות שלהם בכל הערוצים השונים", אמר דונסקי לכלכליסט. "הטכנולוגיה של החברה תאפשר לנו לנתח שיחות קוליות עם יתרון עצום למשתמשי סיילספורס. נאפשר לצוותי מכירות לזהות טרנדים בשיחות".

"זה היה תהליך רכישה די מהיר, של מספר שבועות", סיפר. "הקשבנו ללקוחות שלנו ובכל רכישה אנחנו בודקים איך זה עוזר להם - וזה מה שקרה. דיברנו עם לקוחות שלנו בתחומי הבינה המלאכותית וראינו שיש התאמה עם המוצרים שלנו". זו הרכישה השנייה של סיילספורס בישראל בתקופה האחרונה: בשנה שעברה רכשה את חברת דאטורמה בכ-850 מיליון דולר. משא ומתן שניהלה החברה לרכישת חברת קליקסופטוור לא הגיע לסיכום.

מייסדי בונובו: ברק גולדשטיין, אפרת רפופורט, עידן ציטיאט ואוהד חן, צילום: ניצן גור מייסדי בונובו: ברק גולדשטיין, אפרת רפופורט, עידן ציטיאט ואוהד חן | צילום: ניצן גור מייסדי בונובו: ברק גולדשטיין, אפרת רפופורט, עידן ציטיאט ואוהד חן, צילום: ניצן גור

רפופורט וגולדשטיין מסרו לכלכליסט: "אנחנו מאוד מתרגשים מהרכישה. הרכיב שחסר לסיילספורס במערכות התוכנה שלה הוא רכיב ניתוח הקול. באמצעות החיבור אליהם נוכל להגיע למספר עצום של לקוחות בזמן קצר. כל ארבעת יזמי החברה ימשיכו עם החברה הנרכשת". גולדשטיין הוסיף שבונובו היתה במצב טוב, עם לקוחות מצוינים ובדרכה לסבב גיוס נוסף, אך המגעים התגלגלו לרכישה.

"אני מקווה שסיפורי הצלחה כאלה יגרמו לעוד נשים להיכנס לתעשיה ולהוביל חברות", הוסיפה רפופורט. "מצער אותי שאין יותר נשים בתחום ואולי סיפורים כאלה יגרמו להן להיכנס לזה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות