אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התסבוכת סביב מפעילת כביש 6: הצבעות סותרות של בעלי האג"ח צילום: אלעד גרשגורן

התסבוכת סביב מפעילת כביש 6: הצבעות סותרות של בעלי האג"ח

בעלי האג"ח בסדרה כ"ו של אפריקה ישראל תמכו בהצעת הרכש של דור אלון, ואילו בסדרות כ"ז וכ"ח הצביעו בעד ההצעה של קרן קיסטון; התקנון מחייב תמיכה של כל הסדרות ועתה יידרש שיפור הצעות והצבעה חוזרת

06.05.2019, 23:08 | גולן חזני

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

תסבוכת סביב מכירת המניות של אפריקה ישראל וקבוצת אלון בחברה המפעילה את כביש 6.

קראו עוד בכלכליסט

מצביעי שלוש הסדרות של אג"ח אפריקה ישראל שנדרשו להצביע בעד איזו הצעה הם תומכים היו חלוקים בדעותיהם, כשסדרה אחת - כ"ו - תמכה בהצעה של דור אלון שבשליטת מוטי בן משה, ואילו סדרות כ"ז וכ"ח הצביעו בעד ההצעה של קרן קיסטון של רוני בירם, גיל דויטש ונבות בר. הצעה זו משולבת עם הפניקס וכלל, שמהוות חצי ממנה.

עפ"י תקנון האג"ח, רק בתמיכה של כל שלוש הסדרות תימכר החברה ועתה יידרשו שתי הקבוצות לשפר את הצעותיהן לקראת הצבעה נוספת.

גיל דויטש ורוני בירם, צילום: אוראל כהן גיל דויטש ורוני בירם | צילום: אוראל כהן גיל דויטש ורוני בירם, צילום: אוראל כהן

בן משה ודור אלון הציעו לרכוש מניות בשווי של 345 מיליון שקל למפעיל, ואילו קיסטון, כלל והפניקס הציעו לרכוש בשווי של 336 מיליון שקל. זאת לאחר ששתי חברות הביטוח כבר הציעו הצעה משלהן, אך בהמשך התאחדו עם הצעת קרן קיסטון.

ההתמודדות היא כאמור על רכישת חלקן של אפריקה ישראל (35.5%) ואלון ישראל (29%) בחברה. אלון ואפריקה מצויות בשליטה אפקטיבית של בעלי האג"ח שלהן, ובעוד המחזיקים של אפריקה ישראל טרם החליטו למי למכור את אחזקתה במפעיל הכביש, הרי שבאלון החליטו המחזיקים למכור את חלקה במפעיל לקיסטון.

חברת המפעיל שעומדת למכירה כוללת שבע חברות, שהעיקרית בהן חברת "דרך ארץ הייווייז מנג'מנט קורפוריישן", קבלן התפעול והתחזוקה של כביש 6 וכן חברות התפעול של מנהרות הכרמל בחיפה, כביש 431 המחבר את נתיבי איילון למודיעין, ונתיבי הצפון - רשת של 28 כבישים באורך של כ־270 ק"מ שהוקמה בצפון הארץ. עיקר ההכנסות של חברת המפעיל באות מזכיינית "דרך ארץ", זכיינית כביש 6. זו מוחזקת בידי קרנות התשתיות הוותיקות נוי (49%) ותש"י (51%), ומשלמת למפעיל 180 מיליון שקל בשנה תמורת התפעול והתחזוקה של הכביש, כשהכנסות אלה מהוות יותר מ־65% מהכנסות המפעיל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
2, לידיעתך, נשקלת אפשרות למכרז על הוספת נתיב בכביש
המשמעות היא כמובן המשך התקופה בה הכביש הוא כביש אגרה (ומכאן אטרקטיביות גם לחברת המפעיל). אל דאגה, מאחר ואנחנו חיים בישראל שנינו יודעים שגם לולא הרחבת הכביש בסבירות גבוהה המדינה היתה מאפשרת לזכיין להמשיך לעבוד וכך להנות מתקבולי מיסים. לא הורגים כ"כ מהר אווזה שמטילה ביצי זהב. נ.ב. לולא הכביש היה כביש אגרה הפקקים שהיית חווה בו היו גדולים עוד יותר. כיום חלק מהנהגים מעדיפים לא לשלם ולנהוג בכבישים ציבוריים. מה לדעתך עוצר אותם כיום מלהצטרף אליך לתנועה בכביש 6 , הפיה הטובה???
dw  |  12.05.19