אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפסד של 211 מיליון דולר לליפט בדוח רבעוני הראשון שלה - גרוע מהתחזיות צילום: שאטרסטוק

הפסד של 211 מיליון דולר לליפט בדוח רבעוני הראשון שלה - גרוע מהתחזיות

ההפסד המתואם למניה עמד על 9.02 דולר, צפי האנליסטים עמד על הפסד של 3.77 דולר למניה; ההכנסות זינקו ב-95% ל-776 מיליון דולר; מספר הנוסעים הפעילים התרחב ב-6 מיליון ל-20.5 מיליון

08.05.2019, 08:55 | שירות כלכליסט

ליפט פרסמה את הדו"חות הרבעוניים הראשונים שלה מאז הפכה לחברה ציבורית. בעוד שהמכירות ברבעון הראשון היו טובות מהתחזיות, חברת שיתופי הנסיעות דיווחה גם על הפסד רבעוני כבד. עם זאת, בכירי החברה הדגישו בשיחה עם המשקיעים כי יש להם תכנית להפוך את החברה לרווחית.  

קראו עוד בכלכליסט

החברה, שהונפקה בחודש מרץ האחרון, דיווחה על הפסד של 1.14 מיליארד דולר ברבען הראשון, או 48.53 דולר למניה. עיקר ההפסד מיוחס להוצאות הנפקה חד פעמיות בסכום של 894 מיליון דולר. בנטרול הוצאות חד פעמיות, ליפט מסיימת את הרבעון עם הפסד מתואם של 211.5 מיליון דולר, או 9.02 דולר למניה.

ההכנסות בתקופת הדוח עמדו על 776 מיליון דולר, עלייה מ-397.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - זינוק של 95%. תחזיות האנליסטים עמדו על הפסד מתואם של 3.77 דולר למניה, ומכירות בסכום של 739.9 מיליון דולר.

סמנכ"ל הכספים של החברה בריאן רוברטס אמר בשיחת ועידה לאחר פרסום התוצאות כי לחברה יש תכנית להגעה לרווחיות, שתצא לדרך כבר בקרוב. "אנחנו מעודדים מהחוזק של עסקי הליבה שלנו ורואים נתיב ברור לרווחיות ושיתופי נסיעות", אמר. "הנחנו שב-2019 נגיע לשיא ההפסדים שלנו, ומכאן נמשיך בעקביות לעבר רווחיות". בחברה מעריכים כי ההכנסות ברבעון השני יעמדו על הטווח בין 810-800 מיליון דולר, ואילו ההכנסות בשנה כולה יעמדו בטווח של בין 3.30-3.28 מיליארד דולר.

נתון ההכנסות של ליפט מייצג רק את הכסף שהחברה גובה מנסיעות, אך הדו"ח עצמו כולל נתונים נוספים שמספקים תמונה מלאה יותר: נכון לסוף הרבעון, לחברה יש 20.5 מיליון נוסעים פעילים, בהשוואה ל-14 מיליון נוסעים פעילים בתום הרבעון הראשון של 2018. ההכנסה לכל נוסע פעיל עלתה ל-37.86 דולר מ-28.27 דולר ברבעון המקביל.

במקביל לפרסום הדו"חות של ליפט פורסם כי ווימו - חטיבת המכוניות האוטונומיות של אלפבית - תחל לשרת את לקוחות ליפט באזור פיניקס. ווימו תוסיף 10 מכוניות אוטונומיות לפלטפורמה של ליפט.  

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
תשובה לחי (1)
חי שלום. הדבר הנוסף הוא לדעת מה ההוצאה הקבועה של החברה ( כמתווכת בלבד כפי שאמרת ) וכמה הובלות ממוצעות נצטרך לבצע כדי א.להיות break even ו ב. להתחיל להרוויח. כשאתה מסתכל על חברות הענק הללו עם ההשקעות של מליארדים ברור לך למה מהר מאד ההוצאות הקבועות נהיות מאד גבוהות ( כמה קל לקחת משכורות מפוצצות )ובהתאם כמה הובלות צריך לבצע כדי להחזיק את עצמנו. בהצלחה סיון
סיון  |  08.05.19
2.
תשובה לחי ( 1 )
חי שלום. אני מנהל את טראקיביי ,המערכת הראשונה שעושה משהו דומה, אבל למשאיות. כתפיסה אתה צודק לגמרי .איך ייתכן שהם מפסידים כשהם רק מתווכים ? השאלה היא קודם כל כמה עמלה הם גובים על התיווך , אבל השאלה הבאמת נכונה היא " כמה הם מוכנים לשלם כדי שיוכלו להגיד שיש להם 20 מליון נוסעים ".כי בהרבה הובלות הם פשוט יפסידו כסף.אבל לא יוותרו על ההובלה בכל מחיר. זאת התחלת התשובה שלי...
סיון  |  08.05.19
1.
איך?
כל החברות העוסקות בתיוך נסיעות בין נהג ונוסע מפסידות סכומים אדירים. ואני הקטן שואל : כולה אפליקציות ? עם מינימום כוח אדם ומינימום השקעות נוספות באפליקציות (מספר מפתחי תוכנה). אין מלאי אין צורך במשרדי ענק. אין השקעה ברכבים השייכים לנהגים. איך לעזאזל הם מגייסים ומפסידים מאות מליונים. גם הוצאות על פרסום מאסיבי לא יצדיק זאת.
חי  |  08.05.19