אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ברגל שמאל: מניית אובר צללה ב-7.6% ביום המסחר הראשון שלה בניו יורק צילום: איי פי

ברגל שמאל: מניית אובר צללה ב-7.6% ביום המסחר הראשון שלה בניו יורק

חברת הנסיעות השיתופיות גייסה 8.1 מיליארד דולר כשמכרה 180 מיליון מניות במחיר של 45 דולר למניה. ההערכות המוקדמות היו להנפקה לפי שווי של 120 מיליארד דולר

10.05.2019, 23:09 | שירות כלכליסט

בכורה עגומה לאובר בניו יורק: מניית חברת שיתופי הנסיעות צנחה ב-7.6% בורסת נאסד"ק, למחיר של 41.4 דולר, ביום המסחר הראשון שלה.

קראו עוד בכלכליסט

מוקדם יותר היום, גייסה אובר 8.1 מיליארד דולר בהנפקה הציבורית הראשונה (IPO) שלה. ענקית שיתופי הנסיעות מכרה 180 מיליון מניות במחיר של 45 דולר למניה, כך לפי הצהרה שפרסמה אמש (ה'). זאת לאחר שתמחרה את המניות בטווח של 44-50 דולר.

המחיר מעניק לחברה שווי שוק של 75.5 מיליארד דולר, מעט נמוך מההערכת השווי האחרונה שלה כחברה פרטית שעמדה על 76 מיליארד דולר. השווי המלא, הכולל גם יחידות מניה חסומות (RSU) ומניות אחרות, אמור לעמוד על 82 מיליארד דולר. המניה של אובר נסחרת תחת הטיקר UBER.

על פי דיווחים, באובר העדיפו לפנות למשקיעים מוסדיים, שלהערכתה יחזיקו במניות לאורך זמן. הסיבה לכך היא שבחברה מקווים להימנע מירידות בשבועות הראשונים של המסחר כפי שקרה ליריבתה ליפט, שהמניה שלה נפלה בתוך ימים מההנפקה מ-72 דולר. אתמול נסגרה המניה בשווי הנמוך ב-23% ממחיר ההנפקה.

שלט בבורסת ניו יורק לקראת הנפקת אובר, צילום: בלומברג שלט בבורסת ניו יורק לקראת הנפקת אובר | צילום: בלומברג שלט בבורסת ניו יורק לקראת הנפקת אובר, צילום: בלומברג

"לתפיסתנו אסטרטגיית התמחור השמרנית של אובר היא צעד חכם וזהיר, שמראה שלמדה מאחותה הקטנה ליפט והחוויות שעברה בחודש האחרון", מסר האנליסט דן איבס מוודבוש סקיורטיס (Wedbush Securities).

על אף התמחור באזור הטווח הנמוך, ההנפקה של אובר היא עדיין בין 10 ההנפקות הגדולות ביותר בארה"ב מאז ההנפקה בשווי 25 מיליארד דולר של עליבאבא ב-2014. עם זאת, מדובר בירידה לעומת התחזיות המוקדמות, שהעריכו כי השווי בהנפקה יעמוד על 120 מיליארד דולר.

השווי הנמוך יחסית בהנפקה נובע בין השאר מהתנאים הרחוקים מלהיות אידיאליים בשוק. הבורסות בארה"ב רשמו ביום חמישי ארבעה ימים רצופים של ירידות, ומדד S&P 500 בדרכו לציין את השבוע הגרוע ביותר שלו מאז תחילת השנה, על רקע המתיחות בין ארה"ב לסין בנושא הסחר.

במהלך הרוד שואו שקיימו בכירי אובר עם משקיעים פוטנציאלים לקראת ההנפקה, הם טענו כי בכוונתם להתרחב בתחומי הלוגיסטיקה ולאמצעי תחבורה נוספים כמו קטנועים, מכוניות אוטונומיות ותחבורה ציבורית. החברה מתכוונת לספק ללקוחות את כל השירותים הנחוצים תחת פלטפורמה אחת.

עם זאת, בדומה למצבן של חברות טכנולוגיה רבות המתכננות הנפקה השנה, אובר אינה רווחית. בשנה שעברה ההפסד שלה עמד על 3.04 מיליארד דולר וההכנסות עמדו על 11.3 מיליאד דולר, כך שההפסדים התפעוליים בשלוש השנים האחרונות הסתכמו ביותר מ-10 מיליארד דולר, כך לפי התשקיף שהגישה לפני ההנפקה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות