אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יש לכם חנות אינטרנטית? הנה 6 עצות שאתם חייבים לקרוא צילום: shutterstock

יש לכם חנות אינטרנטית? הנה 6 עצות שאתם חייבים לקרוא

כשכולם עוברים לקניות ברשת, בעלי העסקים לא יכולים להרשות לעצמם להישאר מאחור. ואולם, לא מספיק להשקיע כסף בחנות מקוונת – צריך גם לוודא שהיא עובדת בשבילכם, במקום לבזבז את הרווחים.

21.05.2019, 12:47 | בשיתוף פריורי-טים
בשנים האחרונות, גילו המוני ישראלים את הקניות ברשת, וסכום רכישות שלהם באתרי אינטרנט עולים, כאשר לפי נתוני פייפאל, כ-20% מהרכישות מתבצעות באתרים ישראלים.

זאת, בהמשך למגמה של התחזקות המסחר האלקטרוני בעשור האחרון, במסגרתה קונים מכל רחבי העולם מעדיפים את הנוחות שברכישה מהמחשב או הסמארטפון, מהבית או אפילו מהחופשה, במקום לכתת את רגליהם לחנויות הפיזיות, לחפש חניה ולהתרוצץ.

החשיבות של נוכחות ברשת

המגמה הזו הביאה לכך שאם בעבר, רק רשתות גדולות השקיעו בבנייה ותחזוקה של אתר מסחר אינטרנטי, כיום כל בעלי העסקים אינם יכולים להרשות לעצמם לוותר על נוכחות ברשת: הם מבינים ששם נמצאים הלקוחות שלהם, וגם הכסף הגדול.

הפוטנציאל

ואולם, אתר קניות שלא נבנה היטב, לא יעזור לחנות למצות את הפוטנציאל האדיר הטמון ברשת. לכן, עם הגידול בביקוש, מתרחב גם מגוון הכלים המסייעים לבעלי עסקים לוודא כי חנויות המסחר המקוון שלהם מתפקדות ביעילות, ומגדילות את רווחי העסק.

חי גולדשטיין, מנכ"ל חברת פריורי-טים המספקת ללקוחות עסקיים כלים לבקרה ושליטה בעסק, מסביר כי "רוב בתי העסק הרוצים לבסס נוכחות ברשת חייבים לשלוט על המלאי, העובדים, ההזמנות והסנכרון היעיל בין המחלקות הללו. לכן, הם משתמשים במערכת בקרה זו או אחרת".

לדבריו, "חברות שהזירה האינטרנטית שלהן צוברת תאוצה מגלות שהעובדים מקדישים לפחות חצי משעות העבודה שלהם להקלדת נתונים והתעסקות במערכות. בעזרת סנכרון מלא של האתר למערכת הניהול, אפשר לחסוך הרבה מאוד זמן, למנוע טעויות ולייעל את העבודה".

לחצו כאן כדי ללמוד איך לסנכרן את האתר למערכת באופן מלא >>

חי גולדשטיין, מנכ"ל חברת פריורי-טים, צילום: אירה ליפקין חי גולדשטיין, מנכ"ל חברת פריורי-טים | צילום: אירה ליפקין חי גולדשטיין, מנכ"ל חברת פריורי-טים, צילום: אירה ליפקין

יש לכם חנות אונליין? מתכננים לבנות אחת? הנה שש עצות שכדאי לכם לקרוא:

1. תתייחסו לעצמכם ברצינות

אם מטרת החנות היא להגדיל את המכירות, בנו חנות ייעודית לכך. לדברי חי גולדשטיין, "חלק ממערכות המידע הקיימות היום בשוק מציעות תוספת, תחליף או פורטל לקוחות או ספקים מוכן, אבל חשוב לשים לב שלא מדובר בפתרון ייעודי למכירה באינטרנט: העיצוב אינו מושך, והמוצר אינו די עדכני ושיווקי".

מוצר כזה עלול לאכזב ולא לספק את התוצאות הרצויות. במילים אחרות: רוצים להצליח במכירות? אל תסבו פתרון שנועד במקור לתחום אחר בכלל. הקימו חנות ייעודית במיוחד למטרה זו.

2. עבדו עם איש מקצוע

לקוחות רבים ממהרים להשקיע את כספם בקידומים או פרסום ברשתות החברתיות באופן נקודתי ולא כחלק ממהלך שיווקי שלם. האתר הוא רק חלק אחד בשרשרת השיווק והמכירות. גם אם תבנו אתר, לא די בכך כדי לייצר מכירות.

"במקום להשקיע כסף רב בקידום ממומן לא ממוקד בלי לראות תוצאות – עדיף להיעזר באיש מקצוע שיבנה עבורכם תוכנית שיווקית מדויקת ומותאמת אישית, שתעלה את המודעות בקרב הלקוחות שלכם – וכמובן, תגדיל את המכירות באתר".

3. ישרו קו לסטנדרט השירות המצופה מכם

"בעידן של אמזון ואי-ביי, הלקוחות מצפים לשירות מהיר ויעיל", אומר גולדשטיין. "מי שמזמין מוצר היום, רוצה לקבל אותו כבר מחר".

לכן, יש לוודא שהחנות שלכם מחוברת למערכת ניהול הזמנות וחיוב אוטומטית ויעילה, המתממשקת עם מערכת המידע. מי שלא מחבר את האתר למערכת, נדרש להקליד ידנית את כל ההזמנות – תהליך שגוזל זמן רב, משאבי ארגון יקרים, וגם חושף את העסק לסכנה של הזמנות שפשוט ילכו לאיבוד.

לדברי גולדשטיין, Instant connect מאפשר לבעלי עסקים לחבר את מערכת ההזמנות למערכת המידע, ולהפוך את תהליך ההזמנות לאוטומטי ונטול טעיות ותקלות בעלות של 300 שקל לחודש.

4. היערכו מראש להזמנות

"עסקים רבים שמתחילים למכור באינטרנט לא באמת ערוכים לכך מבחינה לוגיסטית", אומר גולדשטיין. "כשנכנסות הזמנות מישהו צריך לטפל בהן, להקליד את ההזמנה, לענות לטלפונים ולנהל דוחות הזמנות ומלאי. כל אלה דורשים שעות רבות מזמנו של כוח האדם על חשבון משימות אחרות, כלומר, מנצלים את משאבי העסק בצורה לא אופטימלית ומעמיסים עוד עבודה על מערכת שלרוב גם כך עמוסה. אוטומציה של התהליך עוזרת להימנע מבזבוז של כוח אדם וכסף, וגם מעלה את רמת השירות".

 , צילום: shutterstock צילום: shutterstock  , צילום: shutterstock

5. זכרו שהמכירה היא רק ההתחלה

לקוחות קנו מוצרים שלכם באתר? מצוין! אבל כאן זה רק מתחיל. עכשיו צריך לוודא שההזמנה מטופלת, כלומר עברה למחסן, נשלחה ליעד, נשלחה הודעה ללקוח שהזמנתו בטיפול ותואם משלוח. בנוסף, במקום שהלקוח יצלצל לחנות וידרוש מענה טלפוני – עדיף לספק לו אפשרות לבדוק את סטטוס ההזמנה שלו באתר.

גולדשטיין מציין כי כדאי לוודא שהמערכת שלכם מסוגלת לתפעל את מערכת ההזמנות וגם מספקת תמיכה עתידית בלקוח בצורה אוטומטית.

6. השאירו לעצמכם את האופציה לשינוי והוספה

אתר שמתאים לכם היום, עשוי להיות קטן או פשוט מדי בשנה הבאה, ויכול להיות שתרצו לבנות אתר חדש או להוסיף עוד אתרים, דפים, אפליקציות או שדרוגים.

"כדי לחסוך בכסף ובעבודה של התאמה וחיבור האתר החדש למערכת, יש לוודא שהחיבור בין האתר הנוכחי שלכם למערכת המידע של העסק יתמוך גם בחיבור לאפיקי שיווק נוספים כך שלא תיאלצו להתחיל הכל מחדש כשתרצו לפתח את העסק", מסכם גולדשטיין.

לחצו כאן לפרטים נוספים על היישום Instant connect, המאפשר לבעלי חנויות אינטרנטיות להפוך את תהליך ההזמנות לאוטומטי >>

תגיות