אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהו סחר מקוון, ולמה גם החנות שלך צריכה להיכנס לתחום? צילום: שאטרסטוק

מהו סחר מקוון, ולמה גם החנות שלך צריכה להיכנס לתחום?

הלקוחות מצפים לכך, הוצאות התפעול יצללו, הצמיחה העתידית תהיה פשוטה וזולה יותר ולשם הולך כל העולם; הכירו את פלטפורמות הסחר החכמות, שיודעות להפוך כל חנות פיזית למקוונת, ולסייע בשיווק, ניהול לוגיסטי וצמיחה מתמשכת

07.07.2019, 13:16 | שירות כלכליסט
כל עסק חייב נוכחות משמעותית ברשת, ולא רק ככלי מיתוג ושיווק; מהפכת הסחר המקוון שהביאו ענקיות כאמזון, עליבאבא ואיביי הרגילו את הקהל לקנות אחרת. במקום לקרוא על מוצר ברשת ואז אולי לרכוש אותו כשבאים לחנות, מעדיף הגולש לוותר על השלב הפיזי ולקנות בקליק את המוצר שרצה. לפעמים אלו אתרי מכירה יעודיים, לפעמים אלו חנויות שנמצאות בתוך זירות מסחר גדולות, ולפעמים אף כקבוצות ועמודים ברשתות חברתיות. המשותף לכולן הוא התצוגה הנוחה של המוצר, והאפשרות לקנות אותו ברגע אחד - בצורה מאובטחת ונוחה.

הצרכן לא יוצא מהבית כדי לעשות קניות, צילום: pexels הצרכן לא יוצא מהבית כדי לעשות קניות | צילום: pexels הצרכן לא יוצא מהבית כדי לעשות קניות, צילום: pexels

ישנם עסקים קטנים ובינוניים בישראל שעדיין מחפשים את הזווית הנכונה כדי להתחזק ולהשתפר בסחר המקוון, בעוד אחרים תוהים למה בכלל להשקיע בכך ולשנות פרקטיקות ותיקות שנראה שעבדו מאז ולתמיד. התשובות עשויות להפתיע: פלטפורמות הסחר המקוון שמסייעות לעסקים לבנות חנויות ברשת הפכו לכה חכמות, ידידותיות וטבעיות הן למוכר והן לקונה - שהתעלמות מהן היא בגדר טעות אסטרטגית. אז למה כדאי לעסק שלך לאמץ פלטפורמת סחר שכזו?

1. הלקוח שלך מצפה לכך

כבר שנים שאנשים לא מחפשים את החנות בקניון או במרכז המסחרי, ומעדיפים למצוא אותה ברשת. זה אפילו לא משנה אם החנות שלך מוכרת חומרי בניין, פרחים, ספרים משומשים או בגדים ונעליים - הכל נקנה ברשת והקהל הישראלי יודע זאת היטב.

קונים בקלות, בלי להתאמץ, צילום: שאטרסטוק קונים בקלות, בלי להתאמץ | צילום: שאטרסטוק קונים בקלות, בלי להתאמץ, צילום: שאטרסטוק

הוא מכיר את עלי אקספרס, דיל אקסטרים ושחקנים זרים גדולים אחרים, אך לא תמיד בוטח בספק. לעומת זאת, ספקים ישראלים, אליהם אפשר לפנות בעברית קוסמים לו הרבה יותר. ולכן, כל סוחר שמחזיק אתר שיווקי, פעילות פייסבוק וטוויטר ונוכחות ברשת עושה רק חצי עבודה: המשתמש יעדיף לבצע את הרכישה בקליק ולא להגיע לחנות, ובצדק.

2. זה הרבה יותר קל משנדמה

כיום ישנן פלטפורמות ייעודיות מתקדמות לבניית אתרים לעסקים קטנים, שיהוו חנות מקוונת. תמצאו בהן פלטפורמות עיצוב שיקלעו לסגנון המוצרים שלכם וללקוחות שברצונכם למשוך, אם או בלי מעצב מקצועי. ניתן להוסיף להן רכיבי סליקה מתקדמים ומאובטחים, אפשרות לכלי הצפנה מובנים, ואפילו התאמה מובנית לכל פלטפורמה - המחשב האישי, הסמארטפון והטאבלט. לאחר הדרכה קצרה, כבר אפשר להתחיל להטיס את החנות המקוונת, ולבצע בה שינויים והתאמות לפי צורך, מלאי ותגובות הקהל.

בגדים, נעליים, הכל זמין בחנויות המקוונות, וכל אחד יכול להקים אחת, צילום: shutterstock בגדים, נעליים, הכל זמין בחנויות המקוונות, וכל אחד יכול להקים אחת | צילום: shutterstock בגדים, נעליים, הכל זמין בחנויות המקוונות, וכל אחד יכול להקים אחת, צילום: shutterstock

3. צמצום פראי בהוצאות תפעול

כשנתח גדול מהפעילות מתמקד במכירה מקוונת, אפשר לצמצם מאמצים בזירת המכירה הפיזית; עסקים קטנים יוכלו להפעיל כך פחות כוח אדם ועדיין לשמור על צמיחה בשיעור המכירות. בנוסף, הגמישות של הפלטפורמה מאפשרת לבצע מהלכי שיווק נרחבים בידי אדם בודד. למשל, אפשר להשיק קופונים ושוברי מתנה, מבצעים נקודתיים ולבצע פעולות קידום מכירות בקליקים בודדים. גם הצד הלוגיסטי עובד טוב יותר בחנות מקוונת שמחוברת לפלטפורמה חכמה; ניהול המלאי וההזמנות, קבלת התראות על חוסרים ופערים בזמן אמת, ייצוא חשבוניות וקישור לחברות שילוח יוכלו לעשות חיים קלים למוכרים.

4. צמיחה עתידית מהירה ונוחה יותר

כשכל ההיצע מקוון, אפשר בקלות לפתוח עוד עמודים ועוד דפי מוצר, להוסיף עוד סרטונים שהופכים את החנות לחלון ראווה וירטואלי, ולצמוח לפי צורך. אפשר גם לתרגם את החנות לשפות חדשות ולהתחיל למכור בחו"ל - בלי מאמץ חדירה מסובך, ואפילו בלי לשכור אנשי מכירות מקומיים.

בנוסף, אם בוחרים בפלטפורמה הנכונה לבניית חנות מקוונת, אפשר לשכפל את המבנה שלה לפלטפורמות מדיה חברתית בצורה קלה ולחסוך כך עלויות אינטגרציה, פיתוח ועיצוב מחדש. רשתות חברתיות משלבות בימים אלה אפשרויות רכישה, כדי לגרום למשתמשים להישאר בין עמודיהן יותר זמן; בעיני פייסבוק ואינסטגרם, גולש שיוצא לאתר חיצוני כדי לעשות קניות הוא בגדר הפסד שלהן. ולכן, יעדיפו לקדם ולשפר חשיפה של חנויות מקוונות שתואמות את הפלטפורמה שלהן.

5. כי לשם צועד העולם כולו

פלטפורמות מסחר ברשת מגיעות לכל מקום: אינסטגרם השיקה אחת לא מזמן, כך שאפילו בני נוער יוכלו להיחשף למוצרים חדשים בתוך הפיד שלהם ולקנות אותם בקליק אחד.

סטארט-אפים רבים מציגים אפשרויות מתקדמות עבור חנויות מקוונות, ביניהן כלים שמאפשרים לגולשים לצפות בתצוגה תלת ממדית של פריטי לבוש ורהיטים, ותוכנות מציאות מוגברת שיודעות לשתול חפצים בחלל הבית כדי לסייע בקבלת החלטות רכישה; לא פלא שקרנות הון סיכון משקיעות בחברות שכאלה, בידיעה שנתח הסחר המקוון רק יעלה בשנים הבאות. ולכן, חשוב להתחבר לפלטפורמה הנכונה ולהרים את החנות המקוונת המתאימה - כדי לענות על דרישות הקהל, להקדים מתחרים ולצמצם עלויות שוטפות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות