אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קורנית: הרווח ברבעון נחתך ב-42% בגלל מעבר למכירה ישירה בארה"ב צילום: אדם קפלן

קורנית: הרווח ברבעון נחתך ב-42% בגלל מעבר למכירה ישירה בארה"ב

חברת הדפוס לטקסטיל מראש העין סיימה את הרבעון הראשון של 2019 עם רווח של 1.2 מיליון דולר - נמוך ב-50% מהתחזיות; החברה עוברת ממודל של מכירה באמצעות מפיץ למכירה ישירה, וצופה עלייה בהכנסות ברבעון השני וזינוק חד בשיעור הרווח התפעולי

14.05.2019, 11:18 | חזי שטרנליכט

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

חברת פתרונות הדפוס לטקסטיל קורנית דיגיטל רשמה ברבעון הראשון של 2019 ירידה חדה ברווח הנקי, על רקע שינוי המודל העסקי שלה בארה"ב.

קראו עוד בכלכליסט


החברה מראש העין שנסחרת בבורסת נאסד"ק הצליחה לעקוף את תחזית ההכנסות של האנליסטים, אך פספסה את תחזית הרווח, ושולי הרווח הגולמי והתפעולי שלה נשחקו. הרווח הנקי (Non-GAAP) צנח ב-42.8% והסתכם ב-1.2 מיליון דולר או 3 סנט למניה, בזמן שאנליסטים בשוק צפו רווח כפול, של 6 סנט למניה.

רונן סמואל, מנכ"ל חברת קורנית, צילום: אדם קפלן רונן סמואל, מנכ"ל חברת קורנית | צילום: אדם קפלן רונן סמואל, מנכ"ל חברת קורנית, צילום: אדם קפלן


       

ההכנסות עלו ב-22.6% ל-38.2 מיליון דולר, בנטרול השפעה חשבונאית של כמיליון דולר בגין עסקה של החברה עם אמזון. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות עמד על 44.9% מול 50% אשתקד.

קורנית סיכמה את התקופה עם מזומנים של כ-124.3 מיליון דולר בקופה, כאשר אין חוב פיננסי. החברה סיפקה תחזית של עלייה בהכנסות. במסגרת שיחת הוועידה שהתקיימה הלילה אמרה ההנהלה כי סך ההכנסות ברבעון יהיה בטווח של 48-44 מיליון דולר, זאת ללא השפעה חשבונאית של כתבי אופציות מהעסקה עם אמזון, ושיעור הרווח התפעולי (Non-GAAP) יהיה בטווח של 8.5%-12.5% -  יותר מפי שניים משיעורו ברבעון הראשון (4.2%).

המנכ"ל רונן סמואל הדגיש כי שינוי המודל בארה"ב היה גורם משמעותי להרעה בביצועים, וציין כי החברה הציגה צמיחה חזקה בהכנסות וכן סיפקה תחזית הכנסות חזקה גם לרבעון השני. קורנית דיגיטל עוברת ממודל של מכירה באמצעות מפיץ למודל מכירה ישירה ללקוחות בארה"ב וההשפעה החד פעמית עלתה לה 2 מיליון דולר.

"במהלך התקופה נהנינו ממומנטום עסקי מתמשך, עם פלטפורמות ה-HD ואימוץ מוצרי הדיו נטולי הריח החדשים", ציין סמואל והוסיף "הייתה לנו התחלה חזקה במיוחד עם השקות המוצרים החדשים שלנו. מערכת האטלס התקבלה בהצלחה רבה בשוק, וכבר קיבלנו הזמנות ממספר דו ספרתי של לקוחות. מערכת הפולי פרו המהפכנית הושקה בסוף הרבעון ורמת ההתעניינות וקצב גידול ההזדמנויות שבקנה מעודד מאוד".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות