אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל אובר על ההנפקה הכושלת: "זכרו את אמזון ופייסבוק" צילום: איי פי

מנכ"ל אובר על ההנפקה הכושלת: "זכרו את אמזון ופייסבוק"

מניות חברת שיתופי הנסיעות איבדו 17% מערכן בשני ימי המסחר שעברו מאז ההנפקה; המנכ"ל קוסרשאהי הזכיר לעובדים את ענקיות האינטרנט שהתמודדו עם קשיים רבים בתחילת דרכם כחברות ציבוריות, והוסיף ש"וול סטריט עוברת תקופה קשה"

14.05.2019, 14:52 | שירות כלכליסט
ההידרדרות החדה של מניות חברת שיתוף הנסיעות אובר בשני ימי המסחר הראשונים לאחר ההנפקה, הובילה את מנכ"ל החברה דארה קוסרשאהי (Dara Khosrowshahi) לכתוב לעובדיו אתמול (ב') בבוקר: "זכרו את פייסבוק ואמזון!".

קראו עוד בכלכליסט


באימייל שפורסם אתמול בטוויטר ע"י כתב הניו יורק טיימס מייק אייזק, קוסרשאהי הזכיר את תקופות הפוסט-הנפקה הקשות שעברו על פייסבוק ואמזון, והתייחס אליהן כדוגמאות חיוביות לאופן בו הוא מצפה מהחברה להמשיך להתנהל.
        

מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי ביום ההנפקה בניו יורק, צילום: בלומברג מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי ביום ההנפקה בניו יורק | צילום: בלומברג מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי ביום ההנפקה בניו יורק, צילום: בלומברג


      

מנכ"ל חברת הנסיעות הזכיר כי פייסבוק, חברת הטכנולוגיה האמריקאית האחרונה שגייסה בהנפקה יותר כסף מאשר אובר, נאבקה קשות בשנתה הראשונה בוול סטריט על רקע ספקות אם תשרוד את המעבר החד לשירותים ניידים שהחל להאיץ בתקופת הנפקתה ב-2012.

הפסדיה הגדולים של אמזון וחוסר העניין המוצהר שהביעה בהערכת רווחיותה, פגעו ביחס המשקיעים כלפיה עוד שנים לאחר התרסקות בועת הדוט-קום. רק הצמיחה העקבית בהכנסות והשקת השירותים המקוונים ושירותי הענן סייעו למחירים להתאושש ולאחר מכן לנסוק.


 




 




קוסרשאהי ציין שהמסחר באובר החל בתקופה קשה שעוברת על וול סטריט. לדבריו, מלחמת הסחר שמתנהלת בין ארה"ב וסין גורמת לחששות בקרב משקיעים כבר מזה חודשים, והגיעה לידי רתיחה בדיוק לפני שמניות אובר החלו להיסחר. זאת בהתייחס לאיומיו של הנשיא טראמפ להגדיל את המכסים ל-25% על עוד סחורות שנכנסות לארה"ב מסין, ועל רקע המבוי הסתום אליו הגיעו השיחות.

לדעתו של קוסרשאהי, הסנטימנט השלילי בוול סטריט משפיע באופן זמני על מניות החברה שלו. הוא כתב באימייל שהוא צופה "זמנים קשים בשוק בחודשים הקרובים," ושהוא מאמין שאובר תצליח למצוא דרך לרווחיות שתשפר את הסנטימנט לגבי מנייתה.


קריאת העידוד הייתה כנראה דרושה לעובדים, שחלקם קיבלו מענקי מניות במחירים גבוהים אף ממחיר ההנפקה, שאחריה צנחה אובר ב-7.5% (ביום שישי) וב-10.8% (אתמול).

ביום שישי גייסה אובר 8.1 מיליארד דולר בהנפקה הציבורית הראשונה (IPO) שלה. ענקית שיתופי הנסיעות הצהירה שמכרה 180 מיליון מניות במחיר של 45 דולר למניה. המחיר העניק לחברה שווי שוק של 75.5 מיליארד דולר, מעט נמוך מההערכת השווי האחרונה שלה כחברה פרטית שעמדה על 76 מיליארד דולר. לאחר שני ימי המסחר במניות החברה, עומד שווי השוק של אובר על 62.4 מיליארד דולר - ירידה של יותר מ-17%

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות