אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד החקלאות במאבק במחירים הגבוהים של הירקות והפירות: יקים זירת מסחר דיגיטלית צילום: צביקה טישלר

משרד החקלאות במאבק במחירים הגבוהים של הירקות והפירות: יקים זירת מסחר דיגיטלית

רשות החדשנות ומשרד החקלאות פרסמו קול לתמיכה בהיקף של 20 מיליון שקל בחברות שיציגו זירות מסחר דיגיטליות לתוצרת חקלאית טרייה. עם זאת, מדובר רק במכירה מהחקלאי לקמעונאי או ללקוחות מוסדיים כמו מסעדות או בתי מלון

20.05.2019, 11:40 | נורית קדוש

משרד החקלאות ממשיך לנסות לייצר פתרונות למחירים הגבוהים של הירקות והפירות, עליהם הוא נמנע מלהחיל פיקוח מחירים. המשרד כבר אוסף נתוני רווחיות מהחקלאים והקמעונאים על התוצרת הטריה, חבר לרשות החדשנות, לטובת הקמת פלטפורמת און ליין למכירת פירות וירקות. אלא שלא מדובר במכירה ישירה מהחקלאי לצרכן, אלא מהחקלאי לקמעונאי או ללקוחות מוסדיים כמו מסעדות או בתי מלון, כך שספק אם המהלך יוביל להורדת מחירים לצרכן.

קראו עוד בכלכליסט

ירקות בסופר, צילום: יובל חן ירקות בסופר | צילום: יובל חן ירקות בסופר, צילום: יובל חן

רשות החדשנות ומשרד החקלאות פרסמו קול לתמיכה בהיקף של 20 מיליון שקל בחברות שיציגו זירות מסחר דיגיטליות לתוצרת חקלאית טרייה, ואת פעילותה של הזירה ושרשראות ההספקה, ההפצה והשיווק של התוצרת החקלאית הטרייה שתיסחר בה. מדובר בזירות שיאפשרו שיווק ישיר מהחקלאי לעסקים תוך צמצום חוליות בשרשרת השיווק וההספקה, דוגמת סיטונאי ירקות וזאת במטרה לצמצם את מרווחי השיווק. ההערכה בבסיס המהלך היא כי זירות המסחר יסייעו גם לשקיפות מחירים החל מהצעת המחיר על ידי החקלאי ועד לרכישתה של הסחורה בנקודות המכר הקמעוניות.

התוכנית יוצאת לדרך אחרי ביקורת קשה שספג משרד החקלאות בשבוע שעבר ממבקר המדינה שתיאר בדו"ח שפרסם על משרד החקלאות, סחבת מתמשכת ביישום מהלכים שעשויים היו להביא להורדת מחירי הפירות והירקות ובראשם, אי יישום החלטת הממשלה מ-2001 להקים שוק סיטונאי חדש במתחם מסובים, שנועד להביא להפחתה בפער התיווך ולעלייה באיכות התוצרת החקלאית. זאת בעוד בשנים האחרונות, רשתות השיווק הכפילו את חלקן במכירות הקמעוניות והן מרכזות כ-65% מהשוק, בעוד שכוחם של השווקים וירקנים השכונתיים הלך והצטמצם.

המכירה תתבצע באתרי מכירות ייעודיים הפונים לקהל לקוחות העוסק במכירה קמעונית או לקוחות מוסדיים, כשהמוכר יוכל להציע את תוצרתו בציון איכותה, מועד הספקתה והמחיר המבוקש על ידו, כך שהמחירים המבוקשים והמוצעים יהיו גלויים רק לפעילים בזירה ומחיר סגירת העסקה הכולל יהיה שקוף לציבור.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות