אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חמש חברות ניגשו לחפירת הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב, כולן סיניות צילום: דור מנואל

פרסום ראשון

חמש חברות ניגשו לחפירת הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב, כולן סיניות

הקו הירוק הוא הקו השני שמתוכנן לפעול במרכז המדינה כבר באמצע העשור הבא, והוא יחבר בין חולון להרצליה עם שלוחה לקריית עתידים. חלק מהחברות כבר פעלו או פועלות בישראל במיזמי תחנות כוח או כריית מנהרות הכרמל

20.05.2019, 12:05 | ליאור גוטמן
חמש חברות ניגשו בשבוע שעבר למכרז לחפירת המנהרה של הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב, כולן סיניות. כך נודע ל"כלכליסט". הקו הירוק הוא הקו השני שמתוכנן לפעול במרכז המדינה כבר באמצע העשור הבא, והוא יחבר בין חולון להרצליה עם שלוחה לקריית עתידים. לפי נתוני חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נתע), שאחראית על הפרויקט, אורך הקו כ-39 ק"מ והוא יכלול 62 תחנות. הקו כולו הוא עילי, למעט מקטע של 4 ק"מ תת קרקעיים, שיכלול 4 תחנות (קרליבך, דיזנגוף, כיכר רבין וארלוזורוב), כאשר עבור עבודות החפירה שלו ניגשו חמש חברות סיניות: CRRG, CRCCC, CCCC, CCECC וצ'יינה פאוור. חלק מהחברות כבר פעלו או פועלות בישראל במיזמי תחנות כוח או כריית מנהרות הכרמל.

קראו עוד בכלכליסט

בניית הרכבת הקלה בתל אביב, צילום: דור מנואל בניית הרכבת הקלה בתל אביב | צילום: דור מנואל בניית הרכבת הקלה בתל אביב, צילום: דור מנואל

עבודות המינהור עצמן יתקיימו בין רחוב לוינסקי לרחוב נורדאו והם יחלו בשנת 2020. עלות הקמת הקו הירוק נאמדת בכ-20 מיליארד שקל, כסף שכבר "נצבע" ושוריין לפרויקט בחוק ההסדרים של שנת 2015-2016. כזכור, נתע העדיפה להעמיד תנאי סף שכוללים ניסיון בחפירה בסביבה רווית מים, פעולה שהוציאה למעשה את החברות הישראליות מהמשחק. ההחלטה של נתע, שזכתה לגיבוי ממשלתי, מצאה גורמים ממורמרים בענף התחבורה ועד לרמה של ניסיונות לקעקע את המכרזים או את מי שמפרסם אותם, בינתיים ללא הצלחה.

בתוך כך, השבוע ייסגר לתנועה מקטע שד' ירושלים ביפו, זאת לקראת תחילת העבודות במקטע העילי של הקו הנוכחי, הוא הקו האדום שיחבר בין פ"ת, ת"א ובת ים. בעיריית תל אביב מבשרים ש"עם תחילת עבודות הקו האדום של הרכבת הקלה בשדרות ירושלים, תפעיל עיריית תל אביב-יפו במימון נתע את "יפואית", שירות הסעות (שאטל) חינמי", שיפעל מיום שישי הקרוב., שיסע במסלול מעגלי ברחובות הסמוכים לשדרות ירושלים חינם אין כסף. לטענת העירייה השאטל יפעל מדי עשר דקות, בימים ראשון- חמישי, בשעות 22:00-06:30, ביום שישי, בשעות 16:00-06:30 ובמוצאי שבת עד השעה 22:00.

מסלול השאטל שנקבע הוא רחובות וולפסון, הלוחמים, נחל הבשור, נחל עוז, באר שבע, עזה, שארית ישראל, שלבים, בן צבי, דרך שלמה, בן גמליאלי, נועם, יהודה הימית, שבטי ישראל, ד"ר ארליך, ציהתל"י, הבעש"ט. "התחנות הן דינמיות והנוסעים יוכלו לעצור את השאטל בכל מקום לאורך המסלול, בהרמת יד.

השאטל יופעל באמצעות חמישה מיניבוסים חדשים עם 19 מקומות ישיבה לנוסעים. מסלול השאטל ישולב במערך המידע של אפליקציית Moovit שתטמיע את מסלולי השאטלים באפליקציה ותספק את זמני הגעתם", מסכמים שם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
ל 3. פשוט לא נכון,זהממש לא אוטובוס מפרקי.
קודם כל, בניגוד לאוטובוס היא יכולה להיות ארוכה יותר ולכן להכיל יותר נוסעים (זו של תל אביב תהיה באורך של 70 מטר ותכיל 450 נוסעים). שנית, בגלל שהיא נוסעת במסלול יעודי וחשמלית היא מהירה יותר מאוטובוס ובנוסף המסלול הברור והקבוע (כולל תזמון מדוייק ומיקום מדוייק) מאפשר מתן זכות קדימה ברמזורים. הנסיעה עצמה שקטה יותר וללא טלטולים, זאת בניגוד לאוטובוס. וכמובן שבמקום צפוף היא תהיה למעשה רכבת תחתית (10 ק"מ מהקו האדום ו 4 ק"מ מהקו הירוק הם תת קרקעיים). בכל העולם חזרו לבנות רכבות קלות והן עושות עבודה טובה מאוד ובהחלט פותרות בעיות.
אמיר  |  20.05.19
לכל התגובות