אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלינג ציוני: "סילבר טונה" מייצרת תכשיטים לראפרים ישראלים צילום: עמית שעל

בלינג ציוני: "סילבר טונה" מייצרת תכשיטים לראפרים ישראלים

לירי גל, בעלת מותג התכשיטים הצעיר סילבר טונה, פונה לקהל שזכה עד כה להתעלמות מקומית: ראפרים ישראלים

21.05.2019, 09:13 | מורן לונדון

"הראפר טונה רצה טבעת שתזכיר לו לדבר לאט ולחשוב לאט, אז יצרתי עבורו את טבעת הצ'ילרינג, שעליה חותם של סימן הסלואו שיש במערכת שמע", מספרת לירי גל, בעלת סילבר טונה, מותג תכשיטים בסגנון סטריט והיפ־הופ, שרשימת החובבים המושבעים שלו כוללת בעיקר ראפרים מהסצנה המקומית, בהם טונה, מילקי, סוויסה ונצ'י נצ'.

תכשיטים של המותג וטבעת שעוצבה עבור הראפר טונה, צילומים: עיר נצר, מורן מורין תכשיטים של המותג וטבעת שעוצבה עבור הראפר טונה | צילומים: עיר נצר, מורן מורין תכשיטים של המותג וטבעת שעוצבה עבור הראפר טונה, צילומים: עיר נצר, מורן מורין

המותג, שכולל גורמטים גדולים, טבעות חותם, צמידים וכדומה, כולם בעיצובה ועשויים כסף, חריג בנוף האופנה האחרונה בתעשייה, שמציעה תכשיטים עדינים בקווים גיאומטריים. "זה לא אנטי־מיינסטרים, זו פשוט תרבות אחרת", היא מצהירה, וכדי להבין את התרבות האחרת הזאת, מספיק לשמוע כיצד היא מתנהלת. "יש לי חנות אונליין ועמוד אינסטגרם, אבל לפעמים לקוחות רוצים למדוד ולהרגיש את המוצר, אז אני מודיעה שאגיע לספסל בשדרה בתל אביב והם באים".

תרבות ההיפ־הופ נולדה בשכונות הקשות של הקהילה האפרו־אמרקאית בארצות הברית, וככזו יש לה קצב משלה ותכנים מסוימים מאוד, מתריסים לרוב. הראפ המקומי שונה ממנה, הוא סגנון שצומח מהשורשים של היוצרים אותו, יש בו משהו ישראלי מאוד, וגל מנסה לתרגם את זה לתכשיטים שלה. "יש בלינג מאסיבי לראפרים, אבל סילבר טונה הוא דווקא נגיש ולביש, יותר בסגנון של עראק וגולדסטאר וגרעינים שחורים".

לירי גל , צילום: עמית שעל לירי גל | צילום: עמית שעל לירי גל , צילום: עמית שעל

אף שגל מחוברת מאוד לתרבות הזאת, את סילבר טונה היא הקימה, לפני שלוש שנים, די במקרה. "כדי לממן את עצמי במהלך הלימודים במכללה, מכרתי בגדי יד שנייה בשוק בדיזנגוף. באחד הימים מישהי ביקשה לקנות את השרשרת שענדתי, גורמט פשוט שעשיתי לעצמי, ומכרתי לה אותה ב־70 שקל. כשהכנתי לעצמי אחת אחרת, עוד מישהו הוריד לי אותה מהצוואר".

לקהל הלקוחות שלה היא קוראת "הפמליה" וכך היא פונה גם פונה אליהם בעמוד האינסטגרם המושקע שלה, שמלא בסרטונים ותמונות שהחבר'ה מסצינת ההיפ־הופ המקומית עוזרים לה להפיק. "יותר מכל אני אוהבת את הקהילה שהתאגדה סביב המותג הזה. הראפרים הישראלים עושים דברים אחרת. החלום הוא לעשות היפ־הופ, אבל אחרת, וככה גם המותג הזה. בזכותם הגעתי לתודעה גם בלי משרד פרסום או יחסי ציבור, ודגמנו את התכשיטים שלי דוגמנים שעבדו עם ורסאצ'ה.

"לפני שנה היה בישראל הראפר ליל דיקי. ישבתי בבית קפה ופתאום ראיתי אותו, אז ישר ניגשתי, נתתי לו תכשיט והצטלנו כשהוא עונד אותו. אני יודעת שפה אני אמורה להיות, קורים דברים שמראים לי את זה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות