אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אין אפליקציה? אין עובדים. הדרישות הדיגיטליות של בני דור ה-Y צילום: יח"צ VMware

אין אפליקציה? אין עובדים. הדרישות הדיגיטליות של בני דור ה-Y

את המילניאלס אי אפשר לקנות עוד עם הצעות עבודה אטרקטיביות ומשרות מפתות. יש להם ציפיות גבוהות גם לגבי התשתית הטכנולוגית במקומות העבודה ורבים מהם אף עשויים לנטוש מקום עבודה נחות מבחינה דיגיטלית. אז איך אפשר לשכנע אותם להישאר?

21.05.2019, 11:22 | שון באס
אחד האתגרים הגדולים עימו מתמודדים כיום מקומות עבודה וארגונים ברחבי העולם הוא כיצד לייצר סביבת עבודה דיגיטלית אטרקטיבית, כזו שתגרום למיליוני העובדים, במיוחד לבני דור המילניאלס, לקבל את המשרות שהוצעו להם ולאחר מכן להישאר במקום העבודה במשך שנים רבות. מעבר לצורך לשמר עובדים (עניין קריטי במיוחד לחברות עתירות-טכנולוגיה, הפועלות בשוק בו מתקיימת תחרות עזה על טאלנטים) לחוויית העובד יש השפעה ישירה גם על התוצאות העסקיות של החברה. מחקרים שונים מלמדים, כי ארגונים שמתמקדים בהעשרת חוויית העובדים רושמים רווחים בהיקף גדול פי-ארבעה בהשוואה לחברות אחרות, וממוצע ההכנסות גדול פי-שניים בממוצע בהשוואה לחברות שמזניחות תחום זה.

קראו עוד בכלכליסט

בני דור המילניאלס, כך מתברר, אינם מוכנים להתפשר כיום על סביבת עבודה נחותה מבחינה דיגיטלית, למשל כזו שאינה מבטיחה הפעלת אפליקציות רציפה ועשירה בכל מכשיר ובכל עת, כפי שהם עושים בחייהם הפרטיים. יותר מזה, בני דור זה יודעים להגדיר את דרישותיהם במדויק ולדרוש אותם ללא התלבטות. אין להם שום בעיה לדחות הצעת עבודה, תהיה אטרקטיבית ככל שתהיה, ולו רק בגלל חוסר שביעות רצון מהתשתית הטכנולוגית במקום העבודה. מחקרים שונים מצביעים על כך ש-40%-60% מבני דור זה עשויים לדחות הצעת עבודה בשל תשתית טכנולוגית, למרות שהם מעוניינים במשרה שהוצעה להם.

צעירים בני דור ה-Y וה-Z מצפים שמקום העבודה יספק להם חווייה דיגיטלית דומה לזו שהם מכירים מחוץ לעבודה, צילום: שאטרסטוק צעירים בני דור ה-Y וה-Z מצפים שמקום העבודה יספק להם חווייה דיגיטלית דומה לזו שהם מכירים מחוץ לעבודה | צילום: שאטרסטוק צעירים בני דור ה-Y וה-Z מצפים שמקום העבודה יספק להם חווייה דיגיטלית דומה לזו שהם מכירים מחוץ לעבודה, צילום: שאטרסטוק

מכאן שמקומות העבודה והעסקים נדרשים לגלות גמישות ולהתאים את עצמם להרגלים הדיגיטליים של בני דור המילניאלס ויותר מכך - להבטיח שהם יוכלו לעשות זאת כבר ביום הראשון בעבודתם החדשה. אז איך עושים זאת ?

קודם כל, כדאי לנתח את המאפיינים והדרישות של בני דור המילניאלס. בהגדרה, מדובר במי שנולדו במהלך שנות ה-80' ושנות ה-90' המוקדמות של המאה הקודמת, והם בעיקר הילדים של דור ה"בייבי בומרס" שנולדו בשנות ה-50' וה-60' של המאה ה-20. דור זה חשוף לאמצעי התקשורת בצורה רבה יותר מקודמיו ונאמן פחות למקצוע ולעיסוק לאורך זמן. הם משתמשים הרבה יותר בווטסאפים וצורכים מידע מאפליקציות. עובדים מצפים לעבוד דרך המובייל ולקבל באמצעותו את המידע האנליטי. הם גם רגילים, שפעולות פשוטות מתייתרות עם ההתקדמות הטכנולוגית ואילו את הפעולות המורכבות יותר הם רוצים לבצע בעצמם. בני דור זה בעיקר אינם רוצים שיכתיבו להם עם איזה מכשיר להשתמש במקום העבודה. חירות, גמישות וחופש מעל הכל.

במקביל, יש להבין כי גם הנוף הדיגיטלי השתנה פלאים. מספר המכשירים עלה דרמטית וכיום, לפי המחקרים, אדם מחזיק ב-2.6 מכשירים ומספר זה ייגדל ל-5-6 עד 2020. מכשירים לבישים, סנסורים ובינה מלאכותית  נכנסים גם הם למשוואה.

כל השינויים הללו משפיעים על סביבת העבודה. מעסיקים נדרשים כיום לא רק למיין, לגייס ולשמר עובדים, אלא גם לעסוק בחווייה הדיגיטלית שהם ייהנו ממנה במקום העבודה. כאן עולה השאלה איך ניתן לייצר חדשנות טכנולוגית שתסייע לעצב סביבת עבודה המותאמת צרכים, לרצונות ולדרישות של בני דור המילניאלס.

ניקח לדוגמא את נושא האפליקציות. עד לאחרונה האפליקציות הארגוניות היו כבדות ומעייפות. למשל, הן דרשו סיסמא לכל יישום. אחת הדרכים ליצירת חדשנות ארגונית עבור העובדים היא לבטל את הצורך בעשר סיסמאות שונות לכל מכשיר ולכל אפליקציה וזאת באמצעות סיסמא אחת שתתאים לכולם. מעבר לכך - וזה עניין עקרוני - יש לאפשר לעובדים בני דור המילניאלס להשתמש באפליקציות בעבודה בדיוק באותה צורה כמו בחיים הפרטיים - אינטואיטיבית, מגניבה ופשוטה - תוך שמירה על אבטחת מידע הדוקה.

דרך אחרת היא באמצעות פלטפורמות המגשרות בין מכשירים מסוגים שונים שאינם "מדברים" האחד עם השני ומאפשרות למנהל המחשוב להשתלט על כל המכשירים הללו ולנהל אותם. מעבר לפשטות ההפעלה ולאבטחה ברמה גבוהה, פלטפורמות כאלו מורידות חסם אחד גדול בדרך העסקת בני דור המילניאלס - האפשרות של כל עובד להביא עימו למקום העבודה את המכשירים שהוא חפץ בהם ולפעול באופן זהה לרוחב כל המכשירים. אם תרצו, פלטפורמות אלו מייצרות דמוקרטיזציה אמיתית של התשתית הטכנולוגית במקום העבודה.

ארגונים גדולים במשק הישראלי כמו בנק לאומי, בנק הפועלים, אמדוקס, בזק, ממשלת ישראל ועוד כבר הטמיעו פלטפורמות דומות . הגיוון הטכנולוגי מעולם לא היה כה נרחב וככל שעובדים ממשיכים לאמץ אוסף גדל של מכשירים, מערכות הפעלה ואפליקציות, יש לאפשר להם לעבוד באופן המתאים להם ביותר. אימוץ מגוון רחב זה בפלטפורמת אלו מסייע לארגונים לצמצם את עלויות מערך ה-IT ואת מורכבותו, להטמיע אוטומציה בניהול ובאבטחה ולספק חוויית עובד טובה יותר.

הטמעת בינה מלאכותית במקומות העבודה רק תוסיף ותשפר את חוויית העובדים ואת סביבת העבודה. כך למשל, צ'אט בוט במקום העבודה שיידע לספק לעובדים מידע מהיר על עניינים תפעוליים ותעסוקתיים כאלה ואחרים יפנה את זמנם של אנשי משאבי האנוש לעניינים אסטרטגיים יותר. גם שילוב של עזרים קוליים כמו סירי ואלקסה יכולים לסייע למקומות העבודה לשכלל את החוויה הדיגיטלית של העובדים.

לסיכום, העובדים נהנים כיום מחווייה דיגיטלית במקומות רבים בחייהם והם רוצים אותה גם בעבודה. למעסיקים מומלץ להחצין את החוויה הדיגיטלית למשתמשים-העובדים ולהתאים אותה לסטנדרטים של ימינו.

ומילה חשובה לסיום, כאשר מדברים על בני דור המילניאלס צריך לזכור שכבר לא מדובר על דור נישתי. רק כדי לסבר את האוזן הנה כמה עובדות יסוד דמוגרפיות: בני דור זה יהוו כ-50% מכוח העבודה בשנת 2020 וכ-75% בשנת 2025. פירוש הדבר הוא שלמעשה אנחנו כבר לא מדברים על סיפוק צרכים של שכבה דורית מסויימת, אלא על סיפוק צרכים אוניברסלי של כל כוח העבודה העתידי.

הכותב הוא CTO של חברת VMware האחראי, בין היתר, על משתמשי הקצה
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות