אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"המכירות בענף האופנה חלשות לא בגלל פסח. יש משבר" צילום: יח"צ

"המכירות בענף האופנה חלשות לא בגלל פסח. יש משבר"

מנכ”ל עדיקה, דדי שוורצברג, חותם - בניגוד למגמה בענף - רבעון מוצלח עם גידול בהכנסות ובלקוחות המקוונים, ורומז כי רשתות האופנה משתמשות בחג כתירוץ. “זה לא יהיה רבעון טוב"

22.05.2019, 20:29 | אורנה יפת

עדיקה ממשיכה לשייט מעל המשבר בענף האופנה עם גידול של 19% בהכנסות החברה ברבעון הראשון. לצד זאת פתיחת חנויות פיזיות, השקעה בכניסה לשוק הבינלאומי ועיתוי חג הפסח פגעו ברווחי החברה שסיימה את הרבעון בהפסד של מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות עדיקה הסתכמו ב־25.4 מיליון שקל, ומספר הלקוחות הפעילים באתר עלה ב־12%. להכנסות החברה תרמה גם פתיחת חנויות פיזיות, אך אלה קוזזו עקב עונת החורף שהתארכה ועיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני. נראה כי ביחס לקמעונאיות האופנה הגדולות, מנכ"ל עדיקה דדי שוורצברג יכול להיות מרוצה.

"כולם מדברים על פסח, אבל משבר האופנה קיים בישראל", אומר שוורצברג ל"כלכליסט". “לא תראי תוצאות טובות של חברות אופנה ברבעון הזה. ככל שהשוק יותר גדול והאי־קומרס חודר, הנזק יותר גדול והמספרים של החברות הזרות בישראל הזויים. אסוס מוכרת פה בקצב של חצי מיליארד שקל בשנה. הפטור ממע"מ מסיט כסף מישראל לחו"ל והוא הסיבה העיקרית למשבר חברות האופנה. עדיקה הקריבה את הרווח הגולמי קצת כדי להילחם בשוק, ויחסית למצב בשוק אנחנו מרוצים מהדו"חות".

אחד הדברים המשמעותיים שפגעו ברווחי עדיקה ברבעון הוא הפעילות בחו"ל. ברבעון עדיקה פתחה אתר סחר לרכישה מארה"ב ואירופה. בשלב ראשון גויס צוות ייעודי במטה החברה בתל אביב, ואתר חדש פותח באנגלית בחודשים האחרונים בהשקעה של מיליון שקל. לדברי שוורצברג, "אנחנו לא זורקים כסף בחו"ל על אונליין, אלא עושים את זה בצורה מדודה ומבוקרת. אנחנו רואים שהלקוחה הישראלית של עדיקה היא בעלת אותו דנ”א של הלקוחה בחו"ל. עשינו מחקרים כדי לדעת איפה יש אותו סוג לקוחה ולשם השיווק ממוקד. הכל מתנהל בצורה כלכלית, ואנחנו מנסים לפתח חדירה לארה"ב ואירופה, עם דגש כרגע על ארה"ב. אנחנו גם לא שוללים פתיחת חנויות פופ־אפ, וכשנזהה הזדמנות לא מסוכנת, נעשה את זה, אבל עד אז הדגש הוא על האונליין".

דדי שוורצברג , צילום: יח"צ דדי שוורצברג | צילום: יח"צ דדי שוורצברג , צילום: יח"צ

עבור שירותי ניהול שמספקת עדיקה לאתרים של גולף היא קיבלה 4 מיליון שקל לעומת 600 אלף שקל ברבעון המקביל. העלייה בהכנסות חלחלה לשורת הרווח הגולמי שצמח ב־12% ברבעון והסתכם ב־13.2 מיליון שקל. אך העובדה שהחברה מכרה פריטי חורף בהנחות משמעותיות תקופה ממושכת ביחס לרבעון המקביל, בשל התארכות עונת החורף, ובשל התגברות התחרות בענף האופנה, פגעה ברווחיות הגולמית שירדה ל־52% לעומת 55.3% ברבעון המקביל.

בשל ההוצאות על השוק הבינלאומי עדיקה רשמה ברבעון הפסד תפעולי של 188 אלף שקל. בשורה התחתונה עברה החברה להפסד של כמיליון שקל לעומת רווח של 8.4 מיליון שקל.

לעדיקה כיום 6 סניפים בישראל. בקרוב תפתח עדיקה חנות ייחודית בקניון עזריאלי תל אביב בהשקעה מוערכת של מעל 5 מיליון שקל, שבה השתתף גם הקניון. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
איכות, עיצוב, מחיר, לא מע''מ
בוכים על הפטור ממע''מ. לא כי הכסף גדול אלא כי יודעים שאם יגבו מע''מ החבילות יתקעות במכס לזמן ארוך. או שסתם מספרים לעצמם סיפורים. אין היום לחברות ישראליות (קסטרו, רנואר, גולף וכו') שום יתרון מבחינת איכות. לא גזור כמו שצריך, לא תפור כמו שצריך, בדים בשקל. העיצוב לא באמת מיוחד, בכל קניון אותן חנויות עם בדיוק אותן בגדים. אם נקנה רק בארץ נראה כולנו כמו שנות ה 50, עם מדים של חולצות אתא מחיר - פשוט יקר. אני מבין שהקניונים שוחטים אותם, אבל עדיין. מה גם שהרבה אנשים מעדיפים לקנות ברשת בערב במיטה או בהפסקת הצהריים מאשר להתקע בפקקים, לחפש חניה וכו'. לדעתי רוב האנשים כבר לא רואים ביציאה לקניון בילוי (מה שכן היה קורה לפני 10 שנים)
דודי  |  29.05.19
לכל התגובות