אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ספייס X של אלון מאסק גייסה מיליארד דולר מאז דצמבר צילום: גטי אימג'ס

ספייס X של אלון מאסק גייסה מיליארד דולר מאז דצמבר

האופציות של יזם הטכנולוגיה על מניות יצרנית המכוניות החשמליות טסלה הזניקו אותו לצמרת דירוג שכר המנכ"לים בארה"ב

26.05.2019, 19:07 | שירות כלכליסט

חברת תעופת החלל ספייס X שהקים יזם הטכנולוגיה אלון מאסק גייסה כמיליארד דולר בחצי השנה האחרונה. לפי תשקיף שהגישה החברה לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC), בין דצמבר למרץ היא גייסה 486.2 מיליון דולר, ומאפריל ועד הגשת התשקיף ביום שישי האחרון היא גייסה 535.7 מיליון דולר נוספים. כלומר, בסך הכל גייסה ספייס X מיליארד ו־21.9 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

ביום חמישי שיגרה החברה 60 לוויינים קטנים שיחוגו במסלול נמוך סביב כדור הארץ וישרתו את חברת תשתיות האינטרנט שהקים מאסק, סטארלינק.

סומך על לוויינים

מאסק סבור שנדרשים תריסר שיגורים דומים כדי לספק גישה לאינטרנט מהיר לרוב חלקי העולם.

אבל, כרגע סטארלינק מורשית לפעול רק בתחומי ארה"ב. ספייס X בונה על סטארלינק כאפיק הכנסה עיקרי בשנים הקרובות בדרך להגשמת היעד שהציב מאסק של הכנסות בהיקף 3 מיליארד דולר בשנה.

אלון מאסק. השכר שלו בטסלה ב-2018 עמד על 2.2 מיליארד דולר, צילום: Joshua Lott אלון מאסק. השכר שלו בטסלה ב-2018 עמד על 2.2 מיליארד דולר | צילום: Joshua Lott אלון מאסק. השכר שלו בטסלה ב-2018 עמד על 2.2 מיליארד דולר, צילום: Joshua Lott

מאסק דורג במקום הראשון בדירוג שכר המנכ"לים שפרסם בסוף השבוע "הניו יורק טיימס", בזכות אופציות למניות חברת טסלה שבבעלותו, בשווי 2.28 מיליארד דולר. הרכיב הקבוע בשכר של מאסק עומד על 56,300 דולר בשנה, מעט יותר מהשכר החציוני בטסלה. אבל, בשקלול שווי האופציות, זינק השכר של מאסק ב־4,575,310%, והיחס בין השכר שלו לשכר החציוני בטסלה עומד על 1 ל־10,668.

בתוך כך, אתר חדשות הטכנולוגיה טק־קראנץ' חשף כי ההיפר־לופ, מערכת הסעה מהירה למרחקים ארוכים שאותה בונה חברת בורינג קמפני, שגם אותה הקים מאסק, לא עומדת בתקני הבטיחות הנדרשים. המתקן, שאמור לחבר בין וושינגטון הבירה לבין העיר בולטימור שבמרילנד, נבנה לאורך 56.3 ק"מ מתחת לאדמה, ולכן עליו לעמוד בתקני הבטיחות הפדרליים לכבישי מנהרות. אבל, ההיפר־לופ, שאמורה להסיע נוסעים במהירות 600 מייל לשעה (965 קמ"ש), לוקה בחסר בכל הנוגע לכללי בטיחות אש ודרכי מילוט.

היפר-לופ בלאס וגאס

למרות הגילויים הבעייתיים הללו, בורינג קמפני חתמה על חוזה בשווי 48.7 מיליון דולר לבניית מערכת לשינוע אנשים בטכנולוגיית היפר־לופ בלאס וגאס. המנהרה התת־קרקעית שבה תפעל המערכת תקיף את מרכז הכנסים של לאס וגאס, שנמצא כעת בשיפוצים וצפוי להיפתח מחדש לקראת תערוכת הטכנולוגיה CES ב־2021. לאחר השיפוץ מרכז הכנסים צפוי להתפרס על שטח של יותר מ־800 קמ"ר, מה שיחייב אמצעי תחבורה יעילים לשינוע האורחים.

תגיות