אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דוחות אלביט: רכישת תעש הקפיצה את המכירות מעל למיליארד דולר ברבעון

דוחות אלביט: רכישת תעש הקפיצה את המכירות מעל למיליארד דולר ברבעון

מכירות החברה עלו בכ-25% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2018; הרווח התפעולי בנטרול האירועים החד-פעמיים (Non-Gaap) עלה ב-21% והסתכם ב-84 מיליון דולר

28.05.2019, 10:14 | חזי שטרנליכט

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

רכישת תעש עזרה להזניק את המכירות של אלביט מערכות בשיעור חד של 24.8% בתוך שנה. זה היה הרבעון הראשון שבו נכללות התוצאות של הרכישה הגדולה והאסטרטגית שביצעה החברה הביטחונית בסוף השנה שעברה.

קראו עוד בכלכליסט

אלביט עברה לראשונה את היקף של מכירות של מיליארד דולר ברבעון, ונשיא ומנכ"ל החברה, בצלאל (בוצי) מכליס רואה בכך הישג. צבר ההזמנות של החברה נושק ל-10 מיליארד דולרים.

אלא שרכישת תעש תמורת 1.8 מיליארד שקל עדיין באה במחיר של שחיקה מסויימת בשיעורי הרווחיות של החברה. שיעור הרווח הגולמי ירד מ-29.3% מההכנסות ל-27.7% ברבעון הראשון. כך גם שיעור הרווח התפעולי שירד בצורה קלה יותר והרווח הנקי מההכנסות.

אלביט מערכות כן הצליחה להגדיל בשיעור דו-ספרתי את הרווח התפעולי והנקי, הודות לצמצום בחלק היחסי של הוצאות המו"פ והשיווק והמכירות מההכנסות שלה. הוצאות אלה גדלו אבל בקצב מתון יותר מהמכירות.

הרווח התפעולי בנטרול האירועים החד-פעמיים (Non-Gaap) עלה ב-21% והסתכם ב-84 מיליון דולר ברבעון הראשון. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עלה ב-19.1% ל-65.8 מיליון דולר.

לדברי מכליס החברה פועלת לשפר ולייעל את הרווחיות של פעילות תעש. "אנחנו עושים שינויים משמעותיים בתעש כדי להביא אותה לרמה של פלטפורמה ברמות הרווחיות הגבוהות", מסביר מכליס בשיחה עם "כלכליסט ומוסיף "רוב הצעדים יבואו לידי ביטוי ברבעונים הבאים".

"המכירות של הרבעון חצו את רף מיליארד הדולרים, פעם ראשונה שאנחנו מגיעים למספרים כאלה. הצבר קרוב ל-10 מיליארד דולר. אנחנו מצליחים לשמור על אותה רמת של הרווח התפעולי כמו בשנה שעברה." מציין מכליס. לדבריו, "באלביט אנחנו עושים כיום את הצעדים הנכונים כדי לשמור על הרווח התפעולי של הקבוצה".

בצלאל מכליס נשיא אלביט מערכות בצלאל מכליס נשיא אלביט מערכות בצלאל מכליס נשיא אלביט מערכות

"השוק האמריקני מאוד חשוב לאלביט מערכות והוא היווה 27% מהמכירות שלנו ברבעון האחרון. זה חלק מהאסטרטגיה ואנחנו בשלבים מתקדמים ליישום הרכישות שלנו שם בשנה החולפת. המטרה היא לחזק את הפעילות בשוק האמריקני עוד יותר".

עוד הוא מוסיף כי "ברבעון שחלף חיזוק גם את הפעילות שלנו בתחום האש המדויקת. אם זה בהזמנת התותח העתידי של צה"ל שקיבלנו שיעבוד באופן רובוטי מלא ואוטומטי לחלוטין. וגם בזכייה שהיתה לנו באסיה פסיפיק לאספקת פצצות למרגמה מדויקות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות