אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דוחות ויקטורי: הרווח הנקי צנח ב-60% ברבעון ל-3 מיליון שקל צילום: תומי הרפז

דוחות ויקטורי: הרווח הנקי צנח ב-60% ברבעון ל-3 מיליון שקל

רשת הסופרמרקטים רשמה ברבעון הראשון של השנה ירידה של 1.2% במכירות, אך ציינה כי הגורם להיחלשות הוא חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני ולא ברבעון הראשון כמו ב-2018; יישום תקן חשבונאי חדש הוביל לזינוק של 167% בהוצאות המימון ולצניחה ברווח

28.05.2019, 11:57 | נורית קדוש

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

ויקטורי מסכמת רבעון עם ירידה במכירות וברווח. רשת הסופרמרקטים פירסמה הבוקר (ג') את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2019, שאותו חתמה עם צניחה של 60% ברווח הנקי שהסתכם ב-3 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט


מכירות ויקטורי ירדו ב-1.2% ביחס לרבעון הראשון אשתקד והסתכמו ב-409 מיליון שקל. המכירות בחנויות הזהות במהלך הרבעון ירדו בשיעור חד יותר של 5.1% בהשוואה למכירות בחנויות הזהות במהלך הרבעון המקביל אשתקד. החברה ייחסה את הירידה במכירות לעיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני של השנה בעוד שב-2018 חל החג ברבעון הראשון.

       

אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה בוויקטורי, צילום: אבי רוקח אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה בוויקטורי | צילום: אבי רוקח אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה בוויקטורי, צילום: אבי רוקח


        

בחברה ציינו כי העלייה במכירות בחנויות הזהות באפריל 2019 לעומת חודש אפריל 2018 צמצמה לחלוטין את הירידה בחנויות הזהות ברבעון הראשון. עוד נטען כי אם חג הפסח היה חל השנה במועד זהה לשנה שעברה, הייתה הרשת מסיימת את החג בצמיחה של 2% במכירות החנויות הזהות וצמיחה רשתית של 5.5%.

למרות הירידה במכירות, שיפרה ויקטורי את הרווח הגולמי שצמח ב-0.4% ל-102 מיליון שקל. זאת בעקבות שינוי בתמהיל סל הקניות ושינוי מדיניות התמחור באתר האינטרנט של החברה. הערכת החברה היא כי התאמת מחירון האתר למחירון החנויות, תעביר את פעילות האון ליין של החברה לרווחיות עוד השנה. העלייה ברווח הגולמי בתקופה בה נרשמה ירידה במכירות, שיפרה את הרווחיות הגולמית של החברה ל-25% מהמכירות.

        

סניף ויקטורי בכפר סבא, צילום: תומי הרפז סניף ויקטורי בכפר סבא | צילום: תומי הרפז סניף ויקטורי בכפר סבא, צילום: תומי הרפז


      

אלא שעלייה של 4.3% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות ל-94.5 מיליון שקל, בעקבות פתיחת חמישה סניפים מאז הרבעון הראשון של השנה הקודמת, פגעה ברווח התפעולי של החברה שצנח בשליש (33.2%) ל-7.7 מיליון שקל. הרווחיות התפעולית של החברה נשחקה ל-1.9% מהמכירות לעומת 2.8% בתקופה המקבילה אשתקד.

זינוק חד בהוצאות מימון שהסתכמו ב-4 מיליון שקל לעומת 1.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, בשל התחייבויות חכירה עקב יישום התקן החשבונאי IFRS16 לראשונה בינואר השנה, הוביל לצניחת הרווח הנקי ב-60% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

ויקטורי מפעילה היום 50 סופרמרקטים וסניף אינטרנטי, המשתרעים על שטחי מכירה של כ-53.4 אלפי מ"ר בפריסה ארצית. הרשת מעסיקה כ-2,500 עובדים וחתומה על הסכמים לפתיחת שלושה סניפים נוספים בחדרה, כפר יונה ובאר יעקב. הסניף בחדרה צפוי להפתח במהלך הרבעון השני של שנת 2019 והסניפים בכפר יונה ובבאר יעקב צפויים להפתח במהלך שנת 2020.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי ומבעלי השליטה בחברה מסר כי: "אנו ממשיכים לשפר את תנאי הסחר ומציגים לראשונה רווחיות גולמית של 25%. תזרים מזומנים רבעוני שוטף של 21.5 מיליון שקל וקופת מזומנים בסוף הרבעון של כ-80 מיליון שקל מעידים על האיתנות הפיננסית של הרשת, שבאמצעותה נוכל לממש הזדמנויות לצמיחה מהירה על ידי רכישת רשתות מתחרות או סניפים בודדים, לצד המשך פתיחת סניפים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות