אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בדרך להפרטה, נמל אשדוד מעדיף מנכ"ל בעל ניסיון בורסאי צילום: אבי רוקח

בדרך להפרטה, נמל אשדוד מעדיף מנכ"ל בעל ניסיון בורסאי

דירקטוריון הנמל אישר השקעה של 412 מיליון שקל בציוד לרציפים - לקראת הפתיחה של הנמל המתחרה באשדוד בעוד שלוש שנים

29.05.2019, 07:58 | ליאור גוטמן

חברת נמל אשדוד החלה בימים האחרונים לפרסם מודעות רשמיות לאיתור מנכ"ל חדש לחברה. לפני כחודשיים התפטר המנכ"ל יצחק בלומנטל על רקע מערכת יחסים מתוחה עם דירקטוריון הנמל ועל רקע חילופי האשמות בשאלה מי אחראי לבעיות התפעוליות שם.

קראו עוד בכלכליסט

עיון בתנאים להתמודדות על המשרה מעלה כי באופן מפתיע, הנמל רואה יתרון במועמד שבידו "ניסיון ניהולי בכיר בעבודה מול הסביבה הציבורית, בחברה ממשלתית או בחברה מדווחת" - מה שמעיד אולי שהנמל מתכונן לאפשרות של הנפקה בבורסה.

עוד סעיף לא שגרתי בדרישות הוא שעל פיהן "ועדת האיתור רשאית לאתר מועמדים גם באמצעות איתור אקטיבי (Head hunting)", כלומר לא מן הנמנע שמי שיתמודד כלל לא יוזמן לראיון כי מצאו עצמאית מועמד אחר.

סתירה לכאורה

במודעות שלו נמל אשדוד העתיק את הנוסח המקובל מחברות ממשלתיות שונות, מה שיוצר מציאות בלתי הגיונית לכאורה, שבה מחפשים מישהו שיש לו גם תואר ראשון וגם ניסיון של 5 שנים בניהול תאגיד שמעסיק 300 עובדים ומגלגל 400 מיליון שקל - אבל שגילו יכול להיות גם 25 שנה.

הפרסום דורש מהמתמודדים ידע ומומחיות בניהול, כאשר הדלתות פתוחות גם ליוצאי זרועות הביטחון בדרגת אלוף משנה, ניצב משנה או המקבילים שלהם בשב"ס או בארגונים אחרים.

נמל אשדוד. שאיפה לסיים את המינוי לפני החגים, צילום: אבי רוקח נמל אשדוד. שאיפה לסיים את המינוי לפני החגים | צילום: אבי רוקח נמל אשדוד. שאיפה לסיים את המינוי לפני החגים, צילום: אבי רוקח

ועדת האיתור של החברה תכלול את יו"ר הדירקטוריון אורנה הוזמן־בכור, שני חברים נוספים ומשקיף מרשות החברות הממשלתיות. המתמודדים יוזמנו לראיון כבר בעוד כחודש וחצי (יולי), עם שאיפה לא רשמית לסיים את ההליך עוד לפני תקופת החגים. מי שייכנס לתפקיד יצטרך להרגיע את הרוחות בנמל, להכין אותו להפרטה ולצייד את הרציפים בציוד מתאים לקראת פתיחת הנמל הפרטי שם בשנת 2022, שיופעל על ידי חברת TIL ההולנדית.

בתוך כך, דירקטוריון חברת נמל אשדוד אישר השקעה של 412 מיליון שקל בציוד אוטומטי ברציפים, זאת כחלק מההיערכות לתחרות עם פתיחת הנמלים החדשים. ההשקעה החדשה מצטרפת להחלטות קודמות שקיבל הדירקטוריון להשקעות בהיקף של עד מיליארד שקל בנמל, לרבות שיקוע הרציפים וחיזוקם, במטרה להכשיר את רציף 21 לקליטת אוניות מכולה ענקיות ולתהליכי אוטומציה עתידיים של פריקה ושינוע מכולות.

יו"ר הדירקטוריון של נמל אשדוד אורנה הוזמן־בכור, צילום: עמית שעל יו"ר הדירקטוריון של נמל אשדוד אורנה הוזמן־בכור | צילום: עמית שעל יו"ר הדירקטוריון של נמל אשדוד אורנה הוזמן־בכור, צילום: עמית שעל

במסגרת ההשקעה אושר רכש של מנופי שער חשמליים שייתרו את השימוש במנופים ישנים ומזהמים. עוד הוחלט על רכישת ארבעה מנופי גשר שיוכלו לעבוד אוטומטית ובהפעלה מרחוק, דבר שהוועד חסם שם עד היום.

"השקעות אסטרטגיות"

"ההשקעות התקציביות ברציף 21 הן השקעות אסטרטגיות להיערכות נמל אשדוד לאתגרי הסחר הימי בשנים הקרובות. עובדי הנמל זכאים לעבוד עם הציוד המתקדם ביותר, ולקוחות הנמל זכאים לקבל את השירות היעיל ביותר. הכנסת חדשנות, תהליכים אוטומטיים, טכנולוגיים מתקדמים וירוקים בנמל אשדוד יאפשרו לנו ליצור אופטימיזציה בין צורכי הלקוחות הימיים לבין שירותי הנמל", מסכמת הוזמן־בכור.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
תודה לדרקטורים על עבודה מקצועית !
עובדי נמל ולקוחות מאד מרוצים ודרקטורים בנמל אשדוד. עושים עבודה טובה, לטובת הנמל ולטובת העובדים ( זה לא בושה לעבוד גם לטובת העובדים), לעומת מנכ"ל לשעבר בלומנטל שפעל רק לטובתו אישית, מקורבים שלו, ופעל מתוך נקמנות, אינטרסים צרים, ובלתי מקצועים. לידיעתכם בכל התפקידים שבלומנטל היה בהם בכולם הוא נכשל ותמיד הזיזו אותו הצידה. הוא לא מסוגל לנהל, לא מסוגל לעבוד בצוות, תמיד אבל תמיד פעל מתוך אינטרסים זרים
עובד נמל  |  30.05.19
לכל התגובות