אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופרסל: מבצעי האשראי פגעו במכירות הקבוצה שהסתכמו ב-3.15 מיליארד שקל צילום: אוראל כהן

שופרסל: מבצעי האשראי פגעו במכירות הקבוצה שהסתכמו ב-3.15 מיליארד שקל

הרווח הסתכם ב-48 מיליון שקל - ירידה של 28%. מגזר הקמעונאות התמודד עם ירידה של 1.4% במכירות שהסתכמו ב- 2.97 מיליארד שקל

29.05.2019, 09:04 | נורית קדוש

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

עיתוי חג הפסח, האצת התרחבות רשת הפארם Be שהעמיקה את הפסדיה ויישום תקן IFRS16 פגעו בביצועי קבוצת שופרסל ברבעון הראשון השנה. החברה חתמה את הרבעון עם ירידה חדה של 28.3% ברווח הנקי שהסתכם ב- 48 מיליון שקל.

הירידה ברווח הנקי נרשמה למרות עלייה ברווח הגולמי כתוצאה משיפור תנאי הסחר מהספקים שהעלו מחירים ויכלו לשפר את תנאי הסחר של הרשת. שיפור תנאי הסחר מהספקים לצד הקפאון במכירות בשל עיתוי החג, הזניק את הרווחיות הגולמית של החברה ל-27.3% מהמכירות.  

 

 

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, צילום: אוראל כהן מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן | צילום: אוראל כהן מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, צילום: אוראל כהן

בהתאם להצהרת איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, בעת רכישת רשת Be, שרשת המזון תצטרך לשאת על גבה בשנים הקרובות את רשת הפארם, ההפסד התפעולי של Be העמיק ברבעון ל-16 מיליון שקל. השיפור בשיעור 15.3% ברווח התפעולי של רשת המזון, כמו גם מעבר מהפסד תפעולי לרווח תפעולי בתחום האשראי, בתום תקופת גיוס הלקוחות לכרטיס החדש שהשיקה הרשת עם כאל, אפשרו לקבוצה לחתום את הרבעון עם עלייה של 14.2% ברווח התפעולי שהסתכם ב- 128 מיליון שקל. בנטרול השפעת יישום תקן IFRS16, היה נותר הרווח התפעולי בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.

את הקפאון (-0.6%) במכירות הקבוצה שהסתכמו ב-3.15 מיליארד שקל, הוביל מגזר הקמעונאות שהתמודד עם ירידה של 1.4% במכירות שהסתכמו ב- 2.97 מיליארד שקל. זאת על רקע צמצום מתנת ההצטרפות לכרטיס האשראי של הרשת ועלייה בפעילות זכיינים המפעילים מחלקות ברשת.

המכירות בחנויות הזהות נפגעו מעיתוי הפסח שחל השנה באמצע אפריל בעוד אשתקד חל ברבעון הראשון של השנה וירדו ב-3.8%, בדומה לשיעור הירידה במכירות למ"ר של הרשת שהסתכמו ב- 5,900 שקל לעומת 6,140 אשתקד.

פתיחת חנויות חדשות ברשת הפארם Be, אפשרה לרשת להציג עלייה של 16.5% במכירות שהסתכמו ב-163 מיליון שקל, אולם החנויות החדשות הובילו לירידה של 6.9% במכירות למ"ר שהסתכמו ב- 5,840 שקל לעומת 6,271 שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

שיפור תנאי הסחר מהספקים ועיתוי החג תרם לרווח הגולמי של שופרסל שהסתכם ב-850 מיליון שקל, למרות הירידה במכירות הקמעונאיות. הדבר השיב את שופרסל לשיעור רווחיות גולמית 27.3%, בו אחזה בשנים שקדמו למחאה החברתית בקיץ 2011.

הזינוק של 130% בהוצאות המימון שהסתכמו ב- 64 מיליון שקל, בשל יישום התקן החדש הנוגע לאופן הצגת נכסים בחכירה, נטרל את השיפור ברווח התפעולי, כך שהחברה חתמה את הרבעון עם ירידה של 28.3% ברווח הנקי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות