אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרידה קשה מלאומי: הפסד רבעוני של 10 מיליון שקל למקס צילום: בני גמזו לטובה

פרידה קשה מלאומי: הפסד רבעוני של 10 מיליון שקל למקס

חוק שטרום נותן את אותותיו: מענק מכירה חד פעמי של 50 מיליון שקל לעובדים, התייקרות התשלומים לחברה האם בנק לאומי, הוצאות המיתוג מחדש ושיווק המועדונים החדשים עולים למקס ברווחיות בטווח הקצר. הריבית על אשראי צרכני ממשיכה לעלות וכבר הגיעה ל-7.5%

29.05.2019, 10:22 | רחלי בינדמן

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

מקס (לאומי קארד לשעבר) מסכמת רבעון ראשון עצמאי מבנק לאומי בקול ענות חלושה עם הפסד של 10 מיליון שקל – תולדה של מענק מכירה לעובדים בהיקף של 50 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

אלא שגם בנטרול המענק הרווח הנקי צנח ב-46% והסתכם ב-28 מיליון שקל בזמן שההכנסות של החברה נותרו יציבות ועמדו על 316 מיליון שקל ברבעון. ההסבר העיקרי לצניחה ברווח בנטרול המענק טמון בהשפעות של חוק שטרום – ראשית, חברת כרטיסי האשראי שנמכרה לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס חתמה על הסכם תפעול חדש עם בנק לאומי שמגדיל את חלוקת ההכנסות מול המפיץ העיקרי שלה (לאומי) לטובת הבנק בהשוואה להסכם הקודם.

במקביל, הסכמי המועדונים החדשים החוץ בנקאיים עליהם חתמה מקס כרוכים בהוצאות גבוהות דוגמת הסכם המועדון עם פוקס וקרנות השוטרים. במקביל נאלצת מקס להתמודד עם התייקרות עלויות המימון כתוצאה מפרידה מהאשראי המסובסד של בנק לאומי.

מנכל לאומי קארד רון פאינרו, צילום: בני גמזו לטובה מנכל לאומי קארד רון פאינרו | צילום: בני גמזו לטובה מנכל לאומי קארד רון פאינרו, צילום: בני גמזו לטובה

מכ"ל max, רון פאינרו, מסר: "דוחות הרבעון הראשון משקפים את ההפרדות מבנק לאומי ואת המעבר הייחודי מגוף בנקאי לגוף חוץ בנקאי עצמאי וחדש. השפעות תהליכים אלה והשלכות רפורמת שטרום צפויות להימשך גם ברבעונים הבאים. ההשקעה העצומה של החברה בבניית מותג חדש ותשתית לצמיחה עתידית, לצד גידול בתשלומים לבנקים ובעלויות המימון, הם הגורמים המרכזיים המשפיעים על תוצאות הרבעון. על אף השינויים הרבים והצורך בהגדלת היקף ההוצאות בטווח הקצר, הצלחנו לשמור על יציבות הכנסות ואף להגדיל משמעותית את האשראי לעסקים קטנים שהוא אחד מהיעדים המרכזיים שלנו".

הוצאות החברה הסתכמו בכ- 279 מיליון שקל, עלייה של כ-14%. עיקר העליה נבעה מהגדלת הוצאות שיווק בסך של כ- 20 מיליון שקל כתוצאה ממהלך מיתוג מחדש של החברה ובגין הוצאות שיווק וגיוס לקוחות למועדונים החדשים "פוקס – Dream Card VIP" ו"קרנות השוטרים", שהושקו במחצית השנייה של שנת 2018.

כמו כן, חל גידול בתשלומים לבנקים בעקבות כניסתו לתוקף של הסכם תפעול ההנפקה החדש עם בנק לאומי, כאמור. כמות הכרטיסים החוץ בנקאיים התקפים גדלה בכ- 1% לעומת סוף שנת 2018.

יתרת תיק האשראי הצרכני ללקוחות פרטיים הסתכמה ב-5.4 מיליארד שקל בדומה לסוף 2018 אך הריבית ממשיכה לעלות וכבר מגיעה בממוצע ל-7.5% לעומת 7.4% בסוף 2018 כתוצאה מהמשך שינוי בתמהיל והסטת אשראי "בטוח" יחסית של הלוואות לרכבים להלוואות לכל מטרה.

יתרת תיק האשראי לעסקים הסתכמה בסוף הרבעון הראשון של שנת 2019 בכ- 298 מיליון שקל, עליה של כ- 29% לעומת סוף שנת 2018 ועליה של כ- 90% לעומת סוף הרבעון הראשון של שנת 2018. שיעור הריבית הממוצעת בגין אשראי עסקי, נכון ליום 31 במרץ, עמד על 6.0% לעומת 6.1% בסוף שנת 2018.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות