אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היו מנומסים לנהג: אובר תתחיל לחסום נוסעים עם ציונים גרועים צילום: yahoo

היו מנומסים לנהג: אובר תתחיל לחסום נוסעים עם ציונים גרועים

ענקית שיתוף הנסיעות מקשיחה את בקרת איכות השירות שלה: מעתה תתחיל לנטר נוסעים בעלי ציונים נמוכים, בדגש על כאלה שמבקשים מהנהגים לעבור על חוקי תנועה, מלכלכים את הרכב או מתנהגים באלימות

30.05.2019, 12:13 | רפאל קאהאן

אובר הודיעה רשמית שתתחיל לחסום נוסעים שקיבלו ציונים נמוכים מהנהגים שלה. תכונת ציון הנוסע היתה זמינה באפליקציה מזה זמן רב, אך לא באמת השפיעה על יכולתו להשתמש בה, ורק היוותה אינדיקציה לנהגים שמדובר באדם שעלול לגרום לבעיות אם יאספו אותו.

קראו עוד בכלכליסט

בין השאר, ייחסמו נוסעים שדורשים מהנהג לעבור על חוקי התנועה, מדברים בצורה אלימה או מלכלכים את הרכב. אובר ניסתה למצוא פיתרון לבעיית הנוסעים הללו מזה שנים; ב-2017 השיקה מערכת הערות שאיפשרה לנהגים לבחור בדיווחים כתובים מראש, כדי שתוכל להבין מה עשה את חוויית הנסיעה לבעייתית עבורם.

נהג אובר בפעולה, צילום: רויטרס נהג אובר בפעולה | צילום: רויטרס נהג אובר בפעולה, צילום: רויטרס

אם נוסע היה מקבל את אותה הערה פעמיים ב-30 יום, היא היתה מוצגת בפרופיל שלו, ונהגים יכלו להימנע מלאסוף אותו. מעתה, כאמור, יהווה ציון נמוך עילה לחסימה, כשעדיין לא ידוע אם מדובר בחסימה זמנית כמו בשירותים כפייסבוק וטוויטר, או בחסימה קבועה.

סוגיית הנוסעים הגסים והבעייתיים היא רק אתגר אחד: אובר מתמודדת גם עם נהגים גסים, אלימים ותוקפניים, ואף מקרי אונס ורצח. לפי נתונים פנימיים של החברה שדלפו, נהג שהדירוג שלו יורד מ-4.6 נחשב לכזה שצריך לשים לב אליו, ונמצא בסכנת הדחה.

ככל הנראה שהמדיניות החדשה נועדה להוות מענה חלקי לנטישת נהגים; בתקופה האחרונה ספגה החברה ביקורת קשה מצד נהגים בעיקר בארה"ב, על תנאי ההעסקה שלהם והמהלכים המשפטיים שהיא מבצעת כדי להימנע מלספק להם שכר מינימום וזכויות סוציאליות.

תגיות