אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התקשורת לא יחייב את הוט לפרוס תשתית פיזית בכל הארץ

משרד התקשורת לא יחייב את הוט לפרוס תשתית פיזית בכל הארץ

החברה תורשה לספק את השירות שלה בדרכים חלופיות, שלא מצריכות השקעה בתשתית יקרה בכל מקום, כל עוד האלטרנטיבות יאפשרו מהירות הורדה בסיסית; בפועל, מדובר בפרס עבור החברה, שהתעכבה בפריסת התשתיות בניגוד לרישיון שקיבלה

30.05.2019, 14:24 | עומר כביר
משרד התקשורת לא יחייב את הוט לפרוס תשתיות פיזיות ביישובים שבהם היא לא פעילה כיום, אך החברה תחויב לספק להם שירות טלוויזיה רב-ערוצית בטכנולוגיה אחרת, לדוגמה על בסיס אינטרנט סלולרי; כך לפי הצעת החלטה של משרד התקשורת שמוצגת היום (ה') לשימוע ציבורי.

קראו עוד בכלכליסט

כשקיבלה הוט את רישיון הפעילות שלה לפני כשני עשורים, הוא הותנה בפריסה אוניברסלית של תשתיות השידור שלה, כדי לספק שידורי טלוויזיה רב-ערוצית לכל בית בישראל. ואולם, ב-2011 פנתה הוט למשרד התקשורת וביקשה פטור מחובת הפריסה האוניברסלית. הוט הגיעה אז לפריסה של 92% מהיישובים, וטענה בין השאר שהעלות הגבוהה של השלמת הפריסה ל-8% היישובים הנותרים, שמוערכת במיליארד שקל, לא תצדיק את עצמה ושהביקוש לשירותיה ביישובים הללו לא גבוה דיו.

פרסומת של הוט בגוש דן פרסומת של הוט בגוש דן פרסומת של הוט בגוש דן

שר התקשורת מינה ועדה מייעצת שבחנה את הסוגיה, ערכה דיונים בנושא ואף הוציאה כמה הנחיות כלליות ואולם לא קיבלה בסופו של דבר החלטה חד משמעית. כשנתי כהן מונה בשנה שעברה לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת, החליט לסיים את גרירת הרגליים בנושא והחל לפעול לקבלת החלטה קבועה ומחייבת.

בבסיס ההחלטה שמפורסמת היום, עומדת התפיסה שהטכנולוגיות הקיימות מאפשרות להוט לספק את השירות בדרכים חלופיות, שלא יצריכו פריסה של תשתיות פיזיות יקרות ויאפשרו לה בתיאוריה להפנות את הכסף שיחסך על השקעה זו לאפיקים אחרים. אם כך חזקה גם ההבנה שגם אם תחויב החברה בסופו של דבר יעברו לפחות שנתיים עד שתושלם הפריסה ליישובים הראשונים, בעוד ששימוש בטכנולוגיות אחרות יאפשר להוט לספק לכלל היישובים שירותי טלוויזיה רב-ערוצית באופן כמעט מיידי. ואולם אף ששיקול זה הוא בעל טעם לכאורה, בפועל מדובר במתן פרס לחברה על שנים של גרירת רגליים ועיכובים בפריסת התשתיות כפי שמחייב הרישיון שלה.

לפי הצעת ההחלטה, ביישובים שבהם לא פרסה הוט תשתית כבלים תוכל החברה לספק שירותי טלוויזיה בטכנולוגיות חלופיות, כמו על גבי האינטרנט בדומה לשירותי הטלוויזיה של פרטנר וסלקום. מכיוון שבחלק ניכר מיישובים אלו קיים מחסור בתשתיות פיזיות אחרות, הדגש המרכזי בהחלטה הוא אספקת שירותי טלוויזיה על גבי חיבור סלולרי דור רביעי.

הוט תוכל להשתמש לצורך כך בתשתיות הקיימות של חברות הסלולר, אך אם לא יעמדו בתנאי מינימליים (הורדה בקצב מינימלי של 30 מגה-בייט לשנייה, שמאפשרת לצפות בשידורים בשני מכשירים במקביל ובאיכות HD), תחויב הוט לשדרג את הרשת ולהרחיב את היקף הכיסוי ואיכותו. בנוסף תדרש הוט לספק ללקוחות נתבים סלולריים מתקדמים לצורך קליטת השירות בביתם ולעמוד באותם זמני התקנה בשאר אזורי הפעילות שלה. ההחלטה אוסרת על הוט לעשות שימוש בטכנולוגיות חלופיות באזורים שבהם היא כבר פרסה תשתית פיזית.

לצורך יישום ההחלטה ייצור משרד התקשורת מסגרת פיקוח חדשה שתכלול דיווח מנויים חודשי (כולל כמות המנויים שהצטרפו לשירות, הקצב ההגלישה משווק וקצב הגלישה בפועל, סוג השירותים שנרכשו וסוג הטכנולוגיה), דיווח תשתית רבעוני (פירוט נרחב לגבי נתונים טכניים הנוגעים לאיכות הכיסוי ומשך זמני התקנה) ודיווח חצי שנתי (סקר שביעות רצון מנויים לעניין איכות השירות, ניתוקים בשירות, קבלת מענה לבעיות).

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
משרד התקשורת תמים, ואתם הקוראים יכולים להשפיע
אין ספק שהשימוע הזה הוא עוד פרק במסורת הטישטוש והדחייה של הוט. חבל שהוט לא משקיעה מאמץ ומשאבים דומים לאילו שמושקעים בקשרים עם משרד התקשורת, בשיפור השירות ואיכות התשתית הרעועה שלה. תובנות: א. אין בעולם רשת סלולארית, בוודאי לא דור 4, שיכולה לתת שירות ללקוחות פס רחב שכולל צפייה באפילו 2 מסכים. הרשת העמוסה ממילא של PHI תקרוס או שפשוט לא תיתן שירות באיזורים הללו. ב. כדי לאפשר צפייה בתכנים, אפילו רק באיכות HD, צריך חבילת סלולאר ללא הגבלה. אתם באמת נוטים להאמין שהוט מובייל מסוגלת לספק חבילה כזו? רק כלכלנים תמימים במשרד התקשורת יכולים להאמין לזה. ג. האם במשרד התקשורת מבינים שהם עושים אפליה מכוונת כאשר אתם אומרים ש 90% לקוחות HOT הקיימים זכאים לשירות טלביזיה באיכות 4K ואילו תושבי הפריפריה שיחוברו ל HOT ע"פ ההמלצה שלכם יקבלו רק HD מוגבל ל 2 מסכים בלבד? ד. ההקלה להוט בדמות אישור לחבילת 30 מגה עד שנה אחרי הקצאת התדרים לדור 5 היא אחיזת עיניים והצלחה מבריקה של אגף הרגולציה בהוט ששוב הצליח לשטות בכלכלנים של משרד התקשורת. מה אתם יכולים לעשות? פשוט לענות לשימוע הזה ולומר את דעתכם.
אלון  |  04.06.19
2.
8% הנ"ל צריכים להחרים את כל שרותי הוט.
הדדיות, אני לא מספיק טוב בשבילך אז גם אתה לא מספיק טוב בשבילי. 8% האלה צריכים להחרים את שרותי המובייל וכל שרות אחר שקשור לחברה הזו. יש תחליפים טובים יותר. ולשמור על הכבוד העצמי יש לו ערך בפני עצמו. יזכור כל אחד במדינת ישראל שמחר יכולה החברה הזו להחליט שגם לו כבר לא כדאי לספק שרות או לחדש מרכזיה. על משרד התקשורת אין מה להוסיף, היו ציפיות והן נמוגו.
F22  |  31.05.19
לכל התגובות