אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשביר לצרכן: המכירות נחלשו ברבעון ב-2% בשל עיתוי הפסח צילום: יריב כץ

המשביר לצרכן: המכירות נחלשו ברבעון ב-2% בשל עיתוי הפסח

רשת בתי הכלבו סיכמה את הרבעון הראשון של 2019 עם הכנסות של 241 מיליון שקל; חג הפסח חל השנה באפריל ומכירותיו מיוחסות לרבעון השני ולא לרבעון הראשון כמו ב-2018; יישום תקן חדש העמיק את ההפסד ל-14.5 מיליון שקל לעומת 4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל

30.05.2019, 20:44 | אורנה יפת

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

הפגיעה בקמעונאיות בשל עיתוי חג הפסח לא פסחה גם על המשביר לצרכן שבשליטת ובניהול רמי שביט. 

קראו עוד בכלכליסט


הכנסות המשביר ברבעון הראשון של 2019 ירדו ב-2% ביחס לתקופה המקבילה ב-2018 והסתכמו ב-241 מיליון שקל. השנה חל פסח באפריל ומכירותיו מיוחסות לרבעון השני, בעוד בשנה שעברה מכירות פסח נרשמו ברבעון הראשון. בשנה שעברה מכרה המשביר את פעילות רשת ניו פארם לשופרסל ועיקר פעילותה כעת מתבססת על 38 בתי הכלבו של המשביר.

          

סניף של המשביר לצרכן, צילום: יריב כץ סניף של המשביר לצרכן | צילום: יריב כץ סניף של המשביר לצרכן, צילום: יריב כץ



על אף הירידה בהכנסות, עלה הרווח הגולמי של החברה בכ-1% ל-96 מיליון שקל, לעומת רווח של 95.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. זאת בשל השיפור ברווחיות הגולמית שהסתכמה ברבעון ב-40% לעומת רווחיות גולמית של 38.8% ברבעון מקביל.

בשל יישום תקן חשבונאי חדש (IFRS 16) גדלו הוצאות המימון של המשביר ל-16 מיליון שקל לעומת הוצאות מימון של כ-3 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, והעמיקו את ההפסד של המשביר ברבעון לכ-14.5 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-4.5 מיליון שקל ברבעון מקביל.

תגיות