אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התעשייה האווירית: השכר זינק, הרווח התפעולי צנח צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית: השכר זינק, הרווח התפעולי צנח

הרווח הגולמי של התעשייה האווירית ירד ב־15% בשל ירידה בהיקף ההסבות של מטוסי נוסעים למטוסי מטען. הוצאות השכר זינקו ב־26 מיליון דולר

01.06.2019, 20:12 | אמיתי גזית

לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט לחצו כאן

שביתה ברשות התעופה הפדרלית בארצות הברית השפיעה לרעה על ביצועי התעשייה האווירית. הרווח הגולמי של החברה ירד ב־15%, והסתכם ב־122 מיליון דולר, בשל ירידה זמנית בהיקף ההסבות של מטוסי נוסעים למטוסי מטען. ירידה זו נבעה מעיכוב בכניסת מטוסים להסבות בשל השביתה, שפגעה בחטיבת התעופה של החברה. הרווח התפעולי של החברה צנח ב־41% לסכום של 20 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב־14 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. תע"א סיימה את הרבעון עם עלייה של כ־13% בהכנסות, שהסתכמו ב־1 מיליארד דולר.

קראו עוד בכלכליסט

לנתונים הלא מחמיאים מתווסף גם תזרים מזומנים שלילי של 91 מיליון דולר מפעילות שוטפת. זאת בהשוואה לתזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בהיקף של 190 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מהחברה נמסר כי רוב העסקאות של החברה הן בפרויקטי ענק שנפרסים לאורך שנים, וכי גם תהליכי המכירה עשויים להימשך שנים. אופי הפעילות הזו גורם לתנודתיות בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת.

מימין: היו"ר הראל לוקר והמנכ"ל נמרוד שפר, צילומים: אוראל כהן, כפיר זיו מימין: היו"ר הראל לוקר והמנכ"ל נמרוד שפר | צילומים: אוראל כהן, כפיר זיו מימין: היו"ר הראל לוקר והמנכ"ל נמרוד שפר, צילומים: אוראל כהן, כפיר זיו

עלויות השכר ברבעון הראשון השנה דווקא זינקו ב־26 מיליון דולר. 19 מיליון דולר מסכום זה הם בעקבות עליית שכר כתוצאה מהסכם קיבוצי במגזר הציבורי שעליו חתמו משרד האוצר וההסתדרות באפריל 2016 ונכנס לתוקפו בתע"א רק עתה. עליית השכר הזו הוקפאה למשך 3 שנים במסגרת הסכם צמיחה עליו חתמה ההנהלה וארגון העובדים באוגוסט 2016. 7 מיליון דולר נוספים בעלויות השכר מוסברים בירידה בשער החליפין של הדולר. בעוד המטבע במרבית העסקאות של תע"א הוא דולר, השכר משולם בשקלים, ומכאן העלייה בהוצאות השכר.

נציין כי בנוסף לכך בסוף 2018 חתמה ההנהלה על הסכם עם ארגון העובדים שיגרום בשנתיים הקרובות לעלייה בעלויות השכר. על פי ההסכם עד 2021 יקודמו בדרגות 3,200 עובדים, חלקם בכפוף להסכמות עם הממונה על השכר במשרד האוצר. הקידום בדרגה מגלם עלייה בשכר.

ההסכם נחתם על רקע תוכנית התייעלות שנכנסה לתוקף בתחילת 2019, ובמסגרתה מוזגו שלוש חטיבות לחטיבה אחת בשם חטיבת תעופה. בהסכם עם ארגון העובדים נקבע כי במסגרת הליכי המיזוג 200 עובדים יעזבו את החטיבה החדשה, בפיטורים, בפרישה או בניוד לחטיבות אחרות. בנוסף לכך צפוי כי מצבת כוח האדם בחטיבה החדשה תצטמק בכמה מאות משום שבשורה של תפקידים לא יקלטו עובדים במקום אלה שיפרשו לגמלאות.

 

הקידום בדרגות עליו סיכם ארגון העובדים עם ההנהלה הגיע לאחר תקופה של שלוש שנים שבה הוקפאו הדרגות, ופרשו כ־720 עובדים במסגרת הסכם צמיחה שנחתם באוגוסט 2016 וצפוי לפוג באוגוסט השנה. בתמורה להסכמות אלה ארגון העובדים התחייב לשמור על שקט תעשייתי, ולבטל שורה של סכסוכי עבודה שהיו פתוחים עד מועד החתימה.

בחברה מציינים עוד כי מאז סוף 2018 יש עלייה של 200 מיליון דולר בצבר ההזמנות לשיא של 13.7 מיליארד דולר. כל זאת כאשר 79% מהצבר מיועדים למכירה ללקוחות בכ־100 מדינות זרות, ורק 21% בארץ, עובדה שמבטיחה לחברה איתנות משום שאינה תלויה בלקוח מרכזי אחד. על פי החברה, צבר ההזמנות מבטיח 3.5 שנות פעילות.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
תעשיית השחיתות מעל המקפצה
אין חדש תחת השמש והשתיקה בנציבות שירות המדינה רועמת ואולי שותפה? ממשיכים להתעמר בעובדים מסומנים ללא רחם, לשבץ מקורבים (בעיקר של משאבי אנוש ובני חסות של הוועד) לא ראויים ומצפים שהרווח הגולמי יעלה? תבדקו מי קיבל ראש מינהל בשלוש השנים האחרונות ולמה? איש שלומו של מי? תפריטו את המקום תיכף ומייד.אין תע"א זכות קיום ובטח שלא על כתפיו של משלם המיסים
לא לעולם חוסן  |  02.06.19
לכל התגובות