אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"היו תקיפות סייבר של רכבות בעולם, החברות מעדיפות להסתיר את המקרים האלה"

30 דקות או פחות

"היו תקיפות סייבר של רכבות בעולם, החברות מעדיפות להסתיר את המקרים האלה"

חברות רכבות יודעות כבר להסתדר בלי נהגים - אבל צריכות לדאוג שהשליטה מרחוק לא תהיה חשופה לתוקפים. עמיר לוינטל, מנכ"ל סיילוס הישראלית, מסביר איך מתמודדים עם האיום

02.06.2019, 14:50 | שירות כלכליסט

"מדברים על זה שמכוניות אוטונומיות יעלו לכביש בשנים הקרובות, אבל רכבות אוטונומיות כבר קיימות", מספר עמיר לוינטל, מנכ"ל חברת הסייבר סיילוס. לוינטל מסביר כי בעולם הרכבות רואים פחות ופחות נהגים, בזכות יכולות מתקדמות שפותחו לשליטה מרחוק, שמביאות גם לשיפור של היעילות שלהן. אבל לצד השיפור הזה, השליטה מרחוק חושפת את הרכבות לסכנות בתחום הסייבר.

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

מסתבר שהשוק הזה, שאחראי לשינוע של מיליארדי נסיעות כל שנה, לא זכה עדיין למוצר סייבר ייעודי, וזה מה שעושה סיילוס, חברת הסייבר שהקים לוינטל אחרי 22 שנה באחת היחידות הטכנולוגיות המסווגות של צה"ל. בתור פנסיונר של יחידה 81, לוינטל סקר את השוק, פגש יזמים אחרים ומנטורים עד שהחליט שיש תחום אחד שצריך את המומחיות שלו ושל הצוות שבנה סביבו - תשתיות קריטיות של רכבות.

עמיר לוינטל, מנכ"ל סיילוס עמיר לוינטל, מנכ"ל סיילוס עמיר לוינטל, מנכ"ל סיילוס

בשיחה בפודקאסט "30 דקות או פחות" מספר לוינטל כי "היו תקיפות סייבר של רכבות בעולם, אבל החברות מעדיפות להסתיר מקרים כאלה", ומגלה גם מה "האתגר המשמעותי" שעומד בפני רכבת ישראל בקו החשמלי בין ירושלים ונתב"ג. לוינטל מסביר גם מה הפוטנציאל של סיילוס ואיזו סכנה יש באינטרנט האלחוטי שזמין לנוסעים. 

"היו תקיפות סייבר של רכבות בעולם, החברות מעדיפות להסתיר את המקרים האלה"
 
להאזנה לפודקאסט
לחץ כאן"היו תקיפות סייבר של רכבות בעולם, החברות מעדיפות להסתיר את המקרים האלה"

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
חברה סתמית
אנשים בונים חברות בלי לעשות תהליך ייסודי לבחינת הצורך, ומשקיעים ברמה נמוכה שרואים יזמים מרשימים נותנים המון כסף תמורת כמות אחוזים גדולה שלא מאפיינת את אסטרטגיות ההשקעה של המשקיעים הטובים באמת (שיודעים איך לבנות חברות). סתם בזבוז של זמן וכסף.
משקיע ויזם לשעבר בתחום  |  03.06.19
2.
בחור מעניין אבל די עם שקר הסייבר, אי אפשר יותר
בחור מרשים, רע"ן 3 ענפים ב-81. מסכים עם מי שכתב את התגובה הראשונה. הכל בסייבר אותו דבר. אין פיתוח טכנולוגי חדשני, סתם אותו אלגוריתם שרץ בין מערכות שונות. שיפתח משהו שיעזור לרכבת לא ישקר לה שיש סכנת פריצה ויביא לה דוח לא מועיל
יובל  |  02.06.19