אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על סף חתימה: המכירה של CoolaData הישראלית צילום: cooladata LTD

בלעדי לכלכליסט

על סף חתימה: המכירה של CoolaData הישראלית

מכירת החברה מתל אביב שפיתחה פלטפורמה לניתוח נתונים מאפליקציות רשת והסקת תובנות על הרגלי המשתמשים צפויה להיות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. בין המשקיעים בחברה סיילספורס ונצ'רס וויולה ונצ'רס

03.06.2019, 07:09 | מאיר אורבך

חברת הסטארט־אפ הישראלית CoolaData (כולהדאטה) במשא ומתן מתקדם למכירתה, כך נודע ל"כלכליסט". החברה שהוקמה בשנת 2012 גייסה עד היום כ־13 מיליון דולר וצפויה להימכר בעשרות מיליוני דולרים בודדים. האקזיט הצנוע של החברה הישראלית מצטרף לשורה של אקזיטים שהיו לאחרונה בישראל.

כולהדאטה פיתחה פלטפורמת ענן המסייעת לעסקים לנתח בכלי ביג־דאטה את התנהגות המשתמשים והלקוחות. החברה מעסיקה עשרות עובדים במשרדיה בתל אביב, בניו יורק ובלונדון. 

גיא גרינברג, צילום: cooladata LTD גיא גרינברג | צילום: cooladata LTD גיא גרינברג, צילום: cooladata LTD

הטכנולוגיה שפיתחה החברה הישראלית מפשטת את היכולת של הארגון לאסוף ולאגור מידע, והיא מספקת לו את הכלים לניתוחו. הארגון עוקב אחר התנהגות משתמשים וכך מקבל תובנות טובות יותר לגבי יחידים, ולא רק לגבי קבוצות גדולות. הטכנולוגיה שפיתחה החברה יושבת בענן ומנטרת דפוסי ההתנהגות בערוצי התוכן השונים. החברה מספקת כיום פתרונות למנהלי מוצר, מנהלי שיווק, חברות בתחום המסחר האלקטרוני, גיימינג ועוד.

מסחר אלקטרוני וגיימינג

טכנולוגיית כריית הנתונים של כולהדאטה מיועדת לחברות המנהלות עשרות ומאות מיליוני אינטראקציות עם לקוחותיהם, בעיקר חברות בתחום המסחר האלקטרוני, המובייל והגיימינג שמבקשות להבין טוב יותר את המשתמשים שלהן, על ידי ניתוח ההתנהגות שלהם בזמן אמת.

השירות של כולהדאטה ממוקם כולו על גבי הענן, וכל שנדרש מלקוחות החברה הוא לחבר אליו את מערכת העסקאות שלהם דרך הרשת. השירות של החברה הישראלית יוכל לאפיין שחקנים מסוימים במשחקי מחשב על ידי ניתוח התנהגות המשחק שלהם על פני משחקים רבים ולאורך זמן או לאפיין לקוחות בנקים או מסחר אלקטרוני על בסיס הפעולות שהם מבצעים.

ככלל, המערכת מספקת שירות בינה עסקית על גבי הענן. השירות מאפשר לארגונים המייצרים נתונים רבים לחסוך בהוצאות על בסיסי נתונים ועל תוכנות של בינה עסקית (BI). "לקוחות עסקיים כבר לא מסתפקים בלדעת כמה משתמשים נכנסו לאתר או לאפליקציה, הם רוצים ויכולים כיום לקבל ניתוחים אנליטיים עמוקים של התנהגות המשתמשים שלהם", אמר בסבב הגיוס הקודם אבי זאבי, שותף וממייסדי קרן ויולה ונצ'רס, אחת המשקיעות בחברה.

מנכ"ל סיילספורס מארק בניוף, צילום: בלומברג מנכ"ל סיילספורס מארק בניוף | צילום: בלומברג מנכ"ל סיילספורס מארק בניוף, צילום: בלומברג

ענקית הענן משקיעה

את כולהדאטה הקימו תומר בן משה, שהיה בעבר בכיר במיקרוסופט ישראל ומנהל תחום הביג דאטה באמדוקס, יחד עם גיא גרינברג, ממקימי חברת שירותי ה־BI גילון שנרכשה על ידי נס.

גרינברג, מנכ"ל כולהדאטה, היה ממקימי אקטימייז, שנמכרה לנייס בשנת 2007 תמורת 280 מיליון דולר. קרן ויולה ונצ'רס (כרמל) היתה אחת הנהנות מהאקזיט בתור משקיעה מרכזית בחברה.

בין המשקיעים בחברה סיילספורס ונצ'רס זרוע ההון סיכון של ענקית הענן האמריקאית סיילספורס, קרן ההון סיכון הישראלית ויולה ונצ'רס, קרן ההון סיכון 83North, קרן TEEC, חברת האנג'לים הסינית־אמריקאית Angel, ומשקיעים פרטיים דוגמת רמי ליפמן ואלכס פינצ'ב. סבב הגיוס האחרון של החברה היה בשנת 2016 עת גייסה 5.6 מיליון דולר.

בעת ההכרזה על הגיוס מסרה החברה כי לצד ההשקעה שהיא מקבלת מסיילספורס ונצ'רס, היא מייעדת את הפלטפורמה שלה להיות כלי משלים למערכת ה־BI של סיילספורס, ה־Salesforce Wave Analytic.

לאחרונה חשפה סיילספורס את הקרן החדשה שלה שבאמצעותה היא משקיעה בחברות סטארט־אפ בישראל ובאירופה. הקרן החדשה שהיא השנייה של החברה מנהלת 125 מיליון דולר. לצד כולהדאטה השקיעה הקרן הראשונה בעוד כמה חברות ישראליות דוגמת Bringg ,TechSee ו־Forter. הקרן הראשונה שדרכה היא השקיעה בכולהדאטה ניהלה 100 מיליון דולר והושקעה במלואה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות