אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת המכשור הרפואי אינמוד בדרך לנאסד"ק צילום: ערן יופי כהן

חברת המכשור הרפואי אינמוד בדרך לנאסד"ק

חברת האסתטיקה הרפואית בחרה בנק השקעות שילווה אותה לגיוס הון לפי שווי של עד חצי מיליארד דולר. משה מזרחי שייסד את החברה הביא את סינרון להנפקה ב־2005, לפי שווי של 260 מיליון דולר

03.06.2019, 07:08 | גולן חזני

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

חברה ישראלית נוספת נערכת להנפקה בנאסד"ק. ל"כלכליסט" נודע כי אינמוד (InMode), חברת המיכשור הרפואי מיקנעם, מנהלת מגעים ובחרה בנק השקעות שילווה אותה בגיוס הון במניות בהיקף של 100 מיליון דולר לפחות לפי שווי של 500-400 מיליון דולר. אינמוד, שנוסדה על ידי משה מזרחי, ממייסדי סינרון, היא חברה ישראלית נוספת מחלוצות תחום האסתטיקה הרפואית. מזרחי משמש הן כמנכ"ל והן כיו"ר אינמוד, שלפי אתר החברה נקראה עד לפני שנתיים אינוואסיקס (Invasix).

מזרחי הקים את אינמוד לפני יותר מ־20 שנה. החברה מפתחת, מייצרת ומוכרת מוצרים וטכנולוגיות לשוק הדרמטולוגי והקוסמטי־רפואי. המכירות שלה, כך נודע ל"כלכליסט", נעות כבר סביב 100 מיליון דולר בשנה — מספר מכובד בשוק התחרותי של מוצרי האסתטיקה הרפואית, שמתקרב למכירות של אלמא לייזרס שהונפקה בהונג קונג. המכירות של אינמוד הן בעיקר באירופה אבל גם בארה"ב, ולכן בחרה להנפיק בנאסד"ק. מטה החברה נמצא בלייק פורסט בקליפורניה ארה"ב, והיא מחזיקה משרדים גם ביקנעם ומרכז פיתוח ובקנדה.

משה מזרחי מנכ"ל ומייסד אינמוד, צילום: ערן יופי כהן משה מזרחי מנכ"ל ומייסד אינמוד | צילום: ערן יופי כהן משה מזרחי מנכ"ל ומייסד אינמוד, צילום: ערן יופי כהן

גלי רדיו, אור ולייזר

הטכנולוגיה של אינמוד מבוססת על גלי רדיו (RF), אור ולייזר להצערת העור, שאיבת שומן וטיפול בצלוליטיס, הסרת שיער מהירה וטיפול בנגעים בעור, והיא מאפשרת טיפולים לא פולשניים במגוון תחומים רפואיים. לפי אתר החברה היא מינפה את הטכנולוגיה שלה לפיתוח פלטפורמות שונות שיאפשרו לה דריסת רגל בהתמודדות על שווקים של מיליארדי דולרים בתחומי רפואה שונים, בהם ניתוחים פלסטיים, גניקולוגיה, דרמטולוגיה ורפואת עיניים. לאורך השנים השקיעה באינמוד קרן ישראל הלת'קאר של הדר רון. לפני שנתיים היא זכתה להשקעה גם מקרן ההשקעות הסינית בתחום מדעי החיים Guangzhou Sino-Israeli bio industry investment fund.

קרן זו גייסה כ־100 מיליון דולר מהממשל בגוואנגז'ו ומשתי חברות ממשלתיות סיניות. הקרן, שכוללת מומחים ישראליים וסינים, משקיעה בחברות, מלווה אותן ומסייעת להן בפעילותן בשוק הסיני, ומאז כניסתה להשקעה באינמוד היא סייעה לחברה לבצר נוכחות מסויימת בשוק הסיני.

שוק מכשירי האסתטיקה העולמי נשלט כבר שנים רבות על ידי התעשייה הישראלית, אם ברמת החדשנות שהחברות הישראליות מביאות לו ואם בכמות החברות שמובילות את השוק הזה. הראשונה היתה חברת אי.אס.סי מדיקל, הידועה כיום בשמה לומניס, שעברה תהפוכות רבות בחייה אבל נחשבת למובילה בתחומה במשך שנים רבות. לאחריה קמה חברת סינרון, והמשותף לשתיהן הוא ד"ר שמעון אקהויז, שעזב בטריקת דלת את לומניס והקים יחד עם מזרחי את סינרון.

אחרי שהביא את סינרון להנפקה ב־2005, לפי שווי 260 מיליון דולר ומכירות של עשרות מיליוני דולרים, פרש מזרחי מהחברה והפך להיות אנג'ל פעיל מאוד בתעשיית מדעי החיים המקומית. הוא השקיע ביותר מ־20 חברות בשוק המקומי. אחת החברות היא הום סקינוביישן שפעמיים בעשור האחרון החלה את דרכה להנפקה ונעצרה. עם זאת, גורמים בתעשייה אומרים שהסיפור של אינמוד הרבה יותר משמעותי וההנפקה שצפויה להתקיים ברבעון האחרון של השנה תצא ככל הנראה לפועל, בתנאי שוק סבירים.

את הום סקינוביישן, שאותה ביקש מזרחי להנפיק ב־300 מיליון דולר לאחר שהושקעו בה 13 מיליון דולר בלבד, הקים מזרחי ב־2006 ביחד עם שותפיו ד"ר אמיר וולדמן, בוגר סינרון אף הוא, וגבי לביא. הפיתוח של הום סקינוביישנס הוא מכשיר ביתי להסרת שיער לצמיתות. החברה היא רווחית מאז החלה למכור והמכשיר שלה מסיר שיער באמצעות הבזק אור שמאיר את הרקמה, מתפזר בתוכה וחלקו פוגע בשערות הנמצאות בזקיקים. המוצרים של אינמוד מתוחכמים יותר ומתפרסים על תחום רחב יותר משוק הסרת השיער, שכאמור מצוי בתחרות עזה גם מצדם של יצרנים סיניים.

ההשתלטות הסינית

החברות הישראליות, אגב, מצויות בהתליכים רצופים של שינויים. סינרון נמכרה לפני שנתיים לקרן אייפקס, לומניס נמכרה לקרן XIO שבימים אלה מתקדמת עם המכירה שלה לקרן cvc יחד עם שותפה סינית, ואילו אלמא לייזר מצויה בידי תאגיד פוסון הסיני שרכש אותה תמורת 240 מיליון דולר ב־2013, ובשנה שעברה הנפיק אותה בבורסת הונג־קונג.

אינמוד פעלה עד היום יחסית מתחת לרדאר, והסתפקה בפרסום בקרב רופאים ואנשי מקצוע. עם זאת המוצרים שלה נמכרים בארה"ב גם דרך אתר איביי ישירות לצרכן הסופי. היא מוכרת, כאמור ב־100 מיליון דולר בשנה, צומחת ב־10% בשנה ורווחית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות