אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנפקת פייבר יוצאת לדרך: תנסה לגייס 121 מיליון דולר צילום: עומר הכהן

הנפקת פייבר יוצאת לדרך: תנסה לגייס 121 מיליון דולר

לפי תשקיף מעודכן שהוגש לרשות ני"ע האמריקאית, החברה תנסה לגייס את הסכום בבורסת ניו יורק לפי מחיר של 18 עד 20 דולר למניה. מחיר המשקף שווי של 650 מיליון דולר, אחרי הכסף

03.06.2019, 14:19 | הגר רבט וסופי שולמן

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

פייבר הישראלית מעוניינת לגייס בהנפקה הקרובה שלה 121 מיליון דולר לפי מחיר של 18 עד 20 דולר למניה, כך לפי תשקיף מעודכן שהוגש היום לרשות ני"ע האמריקאית (ה-SEC).

קראו עוד בכלכליסט

לפי התשקיף המעודכן שווי החברה כ-650 מיליון דולר אחרי הכסף, כאשר תציעה בהנפקה 5.2 מיליון מניות ואחרי ההנפקה יהיו 30.99 מיליון מניות.

החברה הישראלית שפיתחה זירת מסחר לשירותי פרילאנס ואף ביקשה לרשום זכויות על הביטוי gig economy, שלחה תשקיף ראשון לפני שבועיים בו ציינה כי בשנת 2018 רשמה הכנסות של 75.5 מיליון דולר וב-2017, 52 מיליון דולר.

במקביל רשמה באותן שנים הפסדים של 36 מיליון דולר ו-19 מיליון דולר בהתאמה. בחברה ציינ גם, בדומה לאובר, שהם עשויים לא להגיע לרווחיות לעולם.

לפי התשקיף הראשון פייבר תיווכה במעל ל-50 מיליון עסקאות עד היום, היא מציעה שירותי פרילאנס במעל ל-200 קטגוריות, פועלת במעל ל-160 מדינות ורשמה צמיחה של 45% בהכנסות ב-2018.

פייבר, תחת המנכ"ל מיכה קאופמן (שהוא גם מייסד־שותף) גייסה מאז הקמתה ב־2010 סכום של 111 מיליון דולר, בין היתר מבמסר ונצ'רס וקומרה קפיטל. כיום מעסיקה החברה כ־450 עובדים בישראל ובעולם.

בשנה האחרונה ביצעה פייבר שתי רכישות שהצטרפו לאחת מוקדמת יותר: בפברואר 2019 היא רכשה את ClearVoice, המספקת שירותי תוכן במודל תוכנה כשירות בענן, ושנה קודם לכן היא רכשה גם את חברת הסטארט־אפ האמריקאית AND CO, שמאפשרת ללקוחותיה הפרילנסרים של פייבר להנפיק חשבוניות ולעקוב אחרי הוצאות וניהול פרויקטים.

כלכליסט ניתח את התשקיף של פייבר ומצא שעל אף שהחברה רושמת צמיחה מהירה יותר משל המתחרות, זו נובעת במידה רבה מלקוחות חוזרים, שמגדילים את היקף הרכישות אחרי שכבר צברו התנסויות חיוביות בפלטפורמה. ההוצאה לרוכש עסקה בפייבר עלתה ל־150 דולר ברבעון הראשון של 2019 לעומת 126 דולר ברבעון המקביל.

עם זאת, עודף ההיצע בתחום הוא עצום. ההצטרפות המהירה של ספקים לצד מיעוט יחסי של עסקאות כשיעור מהמשתמשים, הוא אחד הגורמים שמקשים על החברות להגיע לרווחיות. ההוצאות של פייבר כוללות עלויות של שרתים, שעליהם מאוחסן כל המידע, ועלויות פרסום, שכרגע מכוון בעיקר לגיוס חברות שיזמינו עבודות מהפרילנסרים. הסעיף האחרון הוא הכבד ביותר בפייבר, והיווה 65% מההוצאות ברבעון הראשון השנה. סעיף הוצאה גדול נוסף הוא העלויות על כל עסקה שמתבצעת באמצעות האתר.

החברה מיוצגת עי עורכי הדין שחר הדר, איתי פרישמן, מירי שליט ואלעד זיו ממשרד עורכי הדען מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'.

מיכה קאופמן מנכ"ל פייבר fiverr, צילום: עומר הכהן מיכה קאופמן מנכ"ל פייבר fiverr | צילום: עומר הכהן מיכה קאופמן מנכ"ל פייבר fiverr, צילום: עומר הכהן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות