אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה קלה במסירות כלי הרכב מתחילת השנה - ותודה לרשות המיסים

ירידה קלה במסירות כלי הרכב מתחילת השנה - ותודה לרשות המיסים

בחמשת החודשים הראשונים של 2019 חלה ירידה של 2.5% במסירות כלי הרכב בישראל. הסיבה: כניסת מתווה המס הירוק לתוקף ב-1 אפריל, שהובילה את יבואניות הרכב לרכוש כלי רכב קודם לכן - ולשחרר אותם לאחר מכן. הפתעה בצמרת: טויוטה עוקפת את קיה בטבלת המסירות ומתברגת אחרי יונדאי, מובילת שוק הרכב הישראלי זה יותר מחמש שנים

03.06.2019, 21:00 | תומר הדר

במהלך חמשת החודשים הראשונים של 2019 נמסרו בישראל 136,244 מכוניות חדשות, ירידה של 2.5% ביחס ל-139,631 מכוניות חדשות שנמסרו בחודשים המקבילים אשתקד - כך עולה מדוח המסירות של איגוד יבואני הרכב המסכם את 2019 עד כה.

קראו עוד בכלכליסט

השנה מאורע אחד הפך דווקא את מאי, חודש רדום בדרך כלל ונטול משמעות עבור ענף הרכב הישראלי, לחודש חשוב במיוחד: כזכור, ב-1 באפריל נכנס לתוקף מתווה המס הירוק החדש, אותו מתווה שבגללו מכוניות חדשות המשווקות בישראל זוכות לנוסחה מחודשת שלפיה מחשבים את מס הקנייה -מהלך שהפחית את גובה הטבת המס למכוניות רבות באלפי שקלים והביא להתייקרות במחיריהן.

מרצדס S500. ירידה במספר המכוניות שנמסרו לעומת השנה שעברה מרצדס S500. ירידה במספר המכוניות שנמסרו לעומת השנה שעברה מרצדס S500. ירידה במספר המכוניות שנמסרו לעומת השנה שעברה

משום שכך, יבואני הרכב מיהרו להכניס מכוניות לארץ לפני ה-1 באפריל ולשחרר אותן ממכס לצורך מכירה ללקוחות אחרי ה-1 באפריל. מכוניות אלה, שהמתינו במלאי של יבואני הרכב חודשיים משוחררות כעת לשוק החופשי, בעיקר במאי.

נתוני המסירות של מאי עצמו מפתיעים, ולאו דווקא בגלל המספר הכולל של כלי הרכב שנמסרו. הנתון הראשון שעולה מן הדוח מצביע על כך שחלקים גדולים מן השוק נשלטים על ידי קומץ מותגים.

כך, מתוך כ-136 אלף מכוניות חדשות שנמסרו עד כה, כ-58 אלף - כלומר כמעט מחצית מן השוק - נשלטת על ידי יונדאי, קיה וטויוטה. ניתוח של מסירות המותגים המובילים מעלה נתון מפתיע: יונדאי, מובילת שוק הרכב הישראלי זה מעל חמש שנים, מובילה את השוק עם 22,504 מסירות, אך בפעם הראשונה הסגנית בטבלה אינה קיה, אלא דווקא טויוטה, שמסרה 18,361 מכוניות.

מי שתופסת את מקומה של טויוטה, שבדרך כלל נמצאת במקום השלישי בשוק, היא קיה, שמסרה בחמשת החודשים הראשונים של השנה 17,254 מכוניות.

עוד עולה מן נהתונים כי מסירות רוב מותגי היוקרה נפגעו באופן משמעותי. כך, ירדו מסירות כלי הרכב של מרצדס מ-2,381 יחידות אשתקד ל-1,803 (מסירות מרצדס כוללות גם כלי רכב מסחריים - 233 יחידות בסך הכל שנמסרו השנה). באאודי ירדו המסירות מ-2,392 אשתקד ל-1,735 מסירות בחמשת החודשים הראשונים של השנה, ואילו בב.מ.וו חלה ירידה מ-1,721 ל-1,471 יחידות. בניגוד לגרמנים- בלקסוס נרשמה דווקא עלייה - מ-611 ל 834 יחידות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
בחרתם בה שוב ושוב ושוב במשך חמש פעמים וכנראה גם בפעם השישית
אז מה לכם כי תלינו?! תחליפו אותה. תחליפו את השרים. אז יכול שיבוא שינוי. אך כפי שאני רואה הסיכוי לכך קטן מלזכות בלוטו. כמה כסף תקבל מדינת ישראל מרכב חשמלי? רק את המס הראשוני. מדוע? כי אין שמן, דלק, טיפולים שוטפים עם חלקים שמחליפים אותם לפחות פעם בשנה. לפיכך כמות המס הניגבית תיפול פלאים. משרד האוצר חושש ומפעיל לחץ על שר האוצר. אחרון, יש לשנות את כל נושא הטענה עצמית של הרכב. זאת כיון שחברת חשמל אונסת את בעלי הרכב החשמלי בנושא החיבור (שקע/תקע). צריך גם את זה לשנות יחד עם הורדת תנגודת ממשלתית לפחות מס על רכב.
ישראלי בקנדה  |  04.06.19