אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

סקיילוק מציגה: כך מיירטים רחפן עוין

החברה ערכה הדגמה לעשרות אורחים זרים. מערכת שלה כבר נבחנת בשדה תעופה אירופי, שמנהליו מנסים למנוע תקריות נוסח השבתת שדה גטוויק הבריטי ליותר מיממה

04.06.2019, 09:59 | אודי עציון

סקיילוק הציבה באחרונה מערכת זיהוי וניטרול רחפנים עוינים בשדה תעופה אירופי, שבוחן את רכישת המערכת הישראלית. זאת בעקבות התקרית שבה הושבת בדצמבר שדה התעופה גטוויק שליד לונדון ל-32 שעות בעקבות הפעלת רחפנים בקרבתו.

קראו עוד בכלכליסט

אתמול (ב') ערכה סקיילוק, מקבוצת אבנון, הדגמה ראשונה מסוגה למערכת נטרול הרחפנים שלה לנספחים צבאיים וגורמי ביטחון בגופים אזרחיים. האירוע התקיים סמוך ללטרון, כחלק מהתערוכה הביטחונית ISDEF 2019 שנפתחה הבוקר באקספו ת"א (לשעבר גני התערוכה). עשרות אורחים מחו"ל הגיעו לצפות בהדגמה החיה של המערכת, שנמכרה כבר ללקוחות זרים. בין הנוכחים היו נספחים צבאיים ממדינות שונות באירופה בהן איטליה, שוודיה, נציגים מאוסטרליה, ברזיל ונציגי חברות אנרגיה והאחראים על מתקנים רגישים שונים.

המערכת ליירוט רחפנים של סקיילוק, צילום: עמית שעל המערכת ליירוט רחפנים של סקיילוק | צילום: עמית שעל המערכת ליירוט רחפנים של סקיילוק, צילום: עמית שעל

המערכת מאתרת את הרחפן ומיקומו המדויק, מעבירה תמונות חיות ממרחק רב ומשבשת את הקשר בין המפעיל לרחפן העוין. "למערכת יש כמה שיטות פעולה, בהתאם לאיום. כדי לזהות את הרחפן היא מצוידת במכ"ם, במצלמה אופטית לטווח של עד 4 ק"מ, ובציוד לניטרול שידור ה-RF של הרחפן למפעיל", מסביר אסף לבוביץ, מנהל מוצר בסקיילוק. "ניטרול הרחפן תלוי באופן הפעולה שלו. המערכת מאפשרת השתלטות מרחוק הנחתה מבוקרת שלו שהוא מספיק לחדור למרחב האווירי המוגן או ניתוק הקשר שלו עם המפעיל, ששולח אותו אוטומטית לחזור 'הביתה'".

לייזר כאופציה

המערכת מוצעת במספר גרסאות, במחיר של החל ממאות אלפי דולרים ועד כ-4.5 מיליון דולר, כאשר ניתן להוסיף לה אמצעי יירוט כמו לייזר לטווח של כ-800 מטרים או רחפני יירוט, המשחררים בקרבת הרחפן העוין רשת, לוכדים אותו, ומביאים אותו למפעיל או גורמים להתרסקותו. הנזק הכלכלי שגרמה השבתת שדה גטוויק ליותר מיממה הביאה גופי תעופה להקצות תקציבים לרכישת מערכות הגנה, כדי למנוע תקריות דומות בשטחם.

"שדות תעופה מגלים עניין בשימוש ברחפני יירוט, בגלל שהפעלת שיבוש אלקטרוני עלולה להפריע למערכות ולשכנים לשדה, ולייזר ליירוט פחות מתאים לתעופה אזרחית", אומר אביעד מצא, מנכ"ל חברת TAR בקבוצת אבנון. "אבל זה רק סוג אחד של לקוחות למערכת, כי רחפנים הם היום איום גם על מטרות אזרחיות וגם על צבאיות. לא רק באיסוף מידע, אלא גם בהטלת חימוש או התרסקות כשהם ממולאים חומרי נפץ, מסוגלים לפגוע בבני אדם ולעורר בהלה. ואנחנו לקראת עידן של הפעלת רחפנים עוינים בלהקות. לכן המערכת שלנו מיועדת גם למניעת הברחות מבתי כלא, לחברות אנרגיה אשר רוצות להגן על תחנות כוח, לצבאות אשר רוצים להגן על בסיסים אסטרטגיים והחיילים שלהם, לארגוני ביטחון אשר רוצים להגן על נשיאים וראשי ממשלה ועוד. המערכת מתאימה את עצמה לאיומים השונים המשתנים כל הזמן".

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
אני בספק אם אחד מהנוכחים ב"הדגמה" אכל את השקר הזה
מצלמה לא ראתה מעבר ל100 מ'. ובכלל, אופטיקה שמסוגלת לזהות רחפן במרחק 4 ק"מ לא נראית ככה. חסימה של רחפן ממשפחת הפאנטום ממש לא גורמת להתנהגות של עצירה מיידית ונחיתה מיידית כפי שמוצג הסרטון הערוך. (מסקנה - הטסה ידנית + אין באמת חסימה). מכמ בגודל שמוצג לא שוקל פחות מ20 קילוגרם, וביחד עם מומנט סיבוב נדרש מסובב מכני משמעותי, ולא הגיוני שזה ישב על מוט בקוטר של 4 ס"מ. (מסקנה - פלסטיק). לסיכום.. שקר גס.
ג'ק המרטש  |  05.06.19
לכל התגובות