אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
במגעים: פפר פיי בדרך למקדונלד'ס צילום: DLD

בלעדי לכלכליסט

במגעים: פפר פיי בדרך למקדונלד'ס

בנק לאומי מנהל מגעים ראשוניים עם הרשת, בנוגע להסכם מסחרי במסגרתו תתחיל לכבד תשלומים באפליקציית התשלומים של הבנק. מקדונלד'ס נמנית עם הרשתות המתקדמות ביותר כיום בתחום השירותים הדיגיטליים

05.06.2019, 08:13 | רחלי בינדמן

התוכניות של הבנקים הגדולים להסתער על שוק התשלומים ביום שלאחר הפרידה מחברות כרטיסי האשראי לא עוצרות בסופר־פארם. ל"כלכליסט" נודע כי בנק לאומי מנהל מגעים ראשוניים גם עם מקדונלד'ס להסכם מסחרי שבמסגרתו הרשת תתחיל לכבד תשלומים בפפר פיי, אפליקציית התשלומים של הבנק.

החיבור עם מקדונלד'ס נחשב לטבעי שכן היא נמנית עם הרשתות המתקדמות ביותר היום בשירותים דיגיטליים.

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק־עמינח, צילום: רון קדמי מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק־עמינח | צילום: רון קדמי מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק־עמינח, צילום: רון קדמי

לאומי מציע למקדונלד'ס מעל מיליון משתמשים שכבר הזינו את כרטיס האשראי שלהם באופן חד־פעמי באפליקציית התשלום של הבנק, פפר פיי, כך שהם לא צריכים להוריד שום אפליקציה ייעודית נוספת. הרעיון הוא שבסוף ביצוע ההזמנה במסופי התשלום של מקדונלד'ס הלקוח ישלוף את הטלפון הנייד שלו שיתחבר, דרך ברקוד, למסוף התשלום כדי לבצע את התשלום. במקדונלד'ס מציינים באפליקציה שלהם כי בהמשך יאפשרו להזין כאמצעי תשלום גם כרטיסי תן ביס וסיבוס, שהם עוד אמצעי תשלום שמתחרה היום בחברות כרטיסי האשראי.

כפי שנחשף אתמול ב"כלכליסט", שלושת הבנקים הגדולים פנו לסופר־פארם בהצעה לשיתוף פעולה דומה.

במקביל נודע ל"כלכליסט" כי בבנקים בוחנים מהלך רחב יותר. אחד המהלכים שבוחנים בבנקים הגדולים בימים אלה הוא לחבור ליבואניות רכב גדולות שנכנסו לאחרונה לשוק האשראי כשהן מציעות הלוואות לקונים לצורך רכישת הרכב. בבנקים בוחנים אפשרות לפנות לאותן יבואניות כדי להציע להן שתשלום ההלוואה יועבר במקום בהוראת קבע או דרך תשלומים בכרטיס האשראי – דרך אפליקציית התשלום של הבנקים.

מדובר במהלכים בוסריים מאוד, שכן בשלב זה, וכל עוד לא ניתן היתר מבנק ישראל, הלקוח הבודד מוגבל בהעברה יחידה של עד כ־1,500 שקל והעברה חודשית של כ־7,500 שקל במצטבר.

יבואנית הרכב יוניון מוטורס, המשווקת הרשמית של מותג טיוטה בישראל, כבר קיבלה פנייה מאחד הבנקים בנושא זה.

ממקדונלד'ס נמסר בתגובה: "החברה מקבלת מדי פעם הצעות שונות להגברת חוויית הקנייה. כל האופציות נבחנות, וכשיהיה מה להודיע, נעשה זאת". מלאומי נמסר שלא יתייחסו לתוכניות עסקיות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות