אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המפץ הקטן: לא מתעסקים עם ערפד גיי

המפץ הקטן: לא מתעסקים עם ערפד גיי

"Bloodlines", משחק ערפדים מ־2004, נהפך לקאלט כי השכיל לפנות לגיקים להט"בים וגותים - נקודה שיוצרי הרימייק העדכני שלו פספסו ושילמו עליה בענק

06.06.2019, 08:10 | עמית קלינג

הערפדים קמים לתחייה. שוב. בשבוע הבא, 15 שנה אחרי שיצא לאוויר העולם "Vampire: the Masquerade — Bloodlines" ונכשל, יושק לו המשך בתערוכת המשחקים הענקית E3. כיצד ייתכן שמשחק שיצא לשוק כשהוא מלא בבאגים קטלניים, מכר בזמן אמת רק כמה עשרות אלפי עותקים והביא לסגירת הסטודיו שפיתח אותו זוכה לחיים מחודשים? קוראים לזה קאלט.

"בלאדליינס" (2004) הוא פנטזיית אימה פרועה, גותית וסליזית על לוס אנג'לס, נוטפת דם, שקרים ומיניות נזילה. זה היה הניסיון השני לעבד את משחק התפקידים השולחני "Vampire: the Masquerade" של White Wolf, שנהפך בסוף שנות התשעים לקאלט כי הציע חוויה קצת יותר בוגרת מלהרוג דרקונים, בעזרת דמויות של ערפדים גותים ולהט"בים – ויש חפיפה לא מבוטלת בין גיקים, גותים ולהט"בים.

"Bloodlines 2". היוצרים התנצלו על ניצול ציני של טיהורי הלהט"ב בצ "Bloodlines 2". היוצרים התנצלו על ניצול ציני של טיהורי הלהט"ב בצ'צ'ניה "Bloodlines 2". היוצרים התנצלו על ניצול ציני של טיהורי הלהט"ב בצ

אבל "בלאדליינס" מעד בכמה חזיתות משמעותיות: הגרפיקה שלו היתה מוזרה, השליטה בדמות הייתה מסורבלת, וכאמור, הוא היה מפוצץ באגים. אבל הוא הצליח בענק בסעיפי בניית העולם, האווירה והעלילה, ואלו הם בדיוק הסעיפים שמביאים קהל חדש למשחק שלך גם ב־2019. אחרי הכל, היום משחקים שיצאו במקביל אליו ושנחשבו אז לקדמת חזית הגרפיקה, כמו HalfLife 2 או GTA: San Andreas, נראים כיום מיושנים באותה מידה.

לכן ב־2015 המעריצים שמחו מאוד לגלות כי פרדוקס, ממפתחות המשחקים האהובות ביותר בשוק, שאחראית למשחקי אסטרטגיה עמוקים ומורכבים כגון "Stellaris" ו־"Europa Universalis", רכשה את וייט וולף ומתכננת להחיות את המותג. אבל קולות השמחה התחלפו בתוך שנתיים למחאה רמה, כשהגרסה החדשה של Vampire: the Masquerade (עדיין בגרסתו השולחנית) כללה תכנים שהיו פוגעניים לאותם מעריצים — בין היתר, שימוש עלילתי ציני בטיהורי הלהט"ב האמיתיים לחלוטין בצ'צ'ניה, הסיווג מחדש של אחד משבטי הערפדים במשחק כבעלי זיקה לאלט־רייט ותכנים נוספים, שנתפסו כפרובוקציה זולה שאינה ברוח המשחק.

"Vampyr". הבטיח דילמות מוסר וסיפק הרג ללא הבחנה "Vampyr". הבטיח דילמות מוסר וסיפק הרג ללא הבחנה "Vampyr". הבטיח דילמות מוסר וסיפק הרג ללא הבחנה

פרדוקס נבהלו, מיהרו להודיע על שינויים בווייט וולף והבטיחו פיקוח צמוד יותר על התכנים מעתה ואילך, ובהם במשחק ההמשך "Bloodlines 2" שמיועד ל־PC, פלייסטיישן 4 ואקסבוקס וואן. אחד ההבדלים בין המשחק החדש לקודמו יהיה טיפול מורכב יותר בדמויות משבט הערפדים מלקוויאן, "השבט המשוגע" — במקום סוג של סהרוריים מטורללים, יופיעו דמויות במצב נפשי מורכב ומעניין יותר.

עומק ומורכבות הם נקודות מפתח כאן. מוקדם יותר השנה יצא משחק תפקידים בשם "Vampyr", שניסה להפוך את מלאכת ההרג ושתיית הדם לדילמה מוסרית של ממש. אבל בפועל זה היה משחק אקשן, ולהתקדם בו מבלי להרוג על ימין ועל שמאל היה בערך כמו להקפיד על חוקי התנועה ב־GTA. לא פלא שהוא כשל.

אבל האתגר הכי גדול "בלאדליינס 2" הוא שעליו לשחזר את הצלחת המקור מ־2004, כשהמקור הוא מין יצירת מופת משובשת ופגומה, ניסוי כושל שהצליח. אי אפשר שלא להתייחס במידה של סקפטיות לניסיון להיכנס לאותו נהר פעמיים, בטח כשבפעם הקודמת המפתחים מעדו לתוכו במקרה. ובפרט כשמדובר בערפדים, שכידוע לא יכולים לחצות נהר. אבל זה כבר סיפור אחר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות