אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יבואנית טויוטה לחברות הליסינג: "אין יותר היברידיות עד להודעה חדשה" צילום: NDTV

פרסום ראשון

יבואנית טויוטה לחברות הליסינג: "אין יותר היברידיות עד להודעה חדשה"

יוניון מוטורס לא תאפשר ללקוחותיה המוסדיים לפתוח עוד הזמנות למספר דגמי ליבה של טויוטה עד סוף השנה; הסיבה: הצטיידות מואצת בדגמי מכוניות היברידיות שהתרחשה בשוק הרכב הישראלי במהלך שלושת חודשי השנה הראשונים

06.06.2019, 17:39 | תומר הדר

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, אינה מאפשרת לחברות הליסינג לפתוח עוד הזמנות למספר דגמי ליבה של טויוטה - כך עולה ממכתב שנשלח היום (חמישי) למספר חברות ליסינג. על פי המכתב, מעתה ועד לסוף 2019 לא תתאפשר פתיחת הזמנות לדגמי קורולה היברידית, ראב 4 היברידית, פריוס וקאמרי.

קראו עוד בכלכליסט

טויוטה קורולה היברידית, צילום: NDTV טויוטה קורולה היברידית | צילום: NDTV טויוטה קורולה היברידית, צילום: NDTV

על פי לשון המכתב, שנשלח בשינויי נוסח אל מספר חברות על ידי מחלקת הציים של יוניון מוטורס, החברה תתקשה לספק את הביקוש של חברות הליסינג לדגמי טויוטה ההיברידיים. במכתב מציעה יוניון מוטורס לחברות הליסינג להמיר את ההזמנות - מדגמי טויוטה היברידיים לדגמי טויוטה מקבילים שאינם מצוידים בהנעה היברידית.

מבדיקת "כלכליסט" עולה כי המכתב נשלח לחברות ליסינג שהתחייבו למכסות רכישה מסוימות מול יוניון מוטורס, וכעת צפויות לחרוג מן המכסה. הודעתה החריגה של יוניון מוטורס, בה היא למעשה מודיעה לציי הרכב כי לא תספק להם עוד מכוניות היברידיות, נובעת מן ההצטיידות המואצת בדגמי מכוניות היברידיות שהתרחשה בשוק הרכב הישראלי במהלך שלושת חודשי השנה הראשונים - בשל הציפייה להעלאת מס הקנייה על מכוניות היברידיות ב-1 באפריל (מה שלא קרה בסופו של דבר - ת"ה). במקביל, טויוטה הציגה לראשונה גרסה היברידית של הקורולה.

יוניון מוטורס הדגישה בפני לקוחות הציים כי במידה ותשיג מכוניות נוספות, תוכל להגדיל את המכסות. הודעה זו תקפה רק לגבי לקוחותיה המוסדיים של יוניון מוטורס, כלומר חברות הליסינג. בפועל, נתוני מסירות הרכב של חמשת חודשי השנה הראשונים תומכים בהודעתה של יוניון מוטורס: לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, לאחר מספר שנים בהן היתה טויוטה במקום השלישי בשוק הישראלי, אחרי מובילת השוק יונדאי ואחרי קיה, טויוטה נמצאת במקום השני בשוק כיום עם 18,361 מכוניות שנמסרו בחודשים ינואר עד מאי - מקום שני אחרי יונדאי, שמסרה 22,504 מכוניות.

מיוניון נמסר בתגובה: "בשל ביקושי שיא לדגמים ההיברידיים הודיעה החברה באופן מסודר ללקוחות הליסינג כי בשלב זה תוכל לספק בוודאות רק את הכמויות שסוכמו בתחילת השנה. נדגיש כי ניתן לבצע הזמנות חדשות לדגמים ההיברידיים , אך החברה אינה מתחייבת לספק אותן. הדבר כפוף להגדלת ההקצאות שיתקבלו מהיצרן ואנו פועלים נמרצות בנושא על מנת שנוכל להיענות לכל הביקושים".

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
בסוכות קניתי היברידית הסוכנויות מוצפות בלקוחות
איזה אינטרס יש למכור לליסינג בזול כשלקוחות פרטיים רבים על כל המלאי שנשאר ב 2019? ברור שעדיף למכור את ההיבדידיות ללקוחות פרטיים ולדחוף לליסינג את הדגמים הרגילים, שכבר בקושי נמכרים בחלק ממדינות העולם עקב תקנות זיהום אוויר מחמירות. מדיניות נכונה לגמרי מצד היבואן. אגב, השערה שלי? בקרוב יתחיל תהליך הפוך של העלאת מיסוי על רכב מזהם, במקום התהליך שהיה עד כה, הטבת מיסוי לרכב לא מזהם.
סמי  |  29.10.19
לכל התגובות