אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בואינג ידעה על תקלה בנורת אזהרה אך דחתה את הטיפול בה צילום: Boeing

בואינג ידעה על תקלה בנורת אזהרה אך דחתה את הטיפול בה

מחוקקים בארה"ב טוענים כי חברת התעופה ידעה עוד ב-2017 על כך שהנורה בתא הטייס אינה פועלת כראוי, אך דחתה את הטיפול ל-2020; הנורה מזהירה על סתירה בין שני חיישנים - למדידת זווית המטוס וזרימת האוויר, ומידע שגוי לגבי הזווית הביא לשתי התרסקויות; בואינג טוענת שהדבר לא השפיע לרעה על בטיחות המטוסים

08.06.2019, 10:44 | שירות כלכליסט

לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון ב"כלכליסט" לחצו כאן

חברת בואינג ידעה שנורת אזהרה בתא הטייס של המטוסים מדגם 737 מקס אינה פועלת כראוי כבר בשנת 2017, אך החליטה לדחות את תיקון התקלה ל-2020, כך אמרו אתמול (ו') מחוקקים אמריקאים.

קראו עוד בכלכליסט

מטרת נורת האזהרה הפגומה היא להזהיר את הטייסים כאשר מתקבלים חיוויים סותרים משני חיישנים שמותקנים במטוס – אחד שמודד את זווית המטוס, ושני שמודד את זרימת האוויר. מידע שגוי לגבי "זווית התקיפה" של המטוס הוא על פי ההערכות הגורם לשתי ההתרסקויות הקטלניות של המטוסים מדגם זה באתיופיה בחודש מרץ ובאינדונזיה באוקטובר 2018. שתי ההתרסקויות, בהן נהרגו 346 איש, הביאו לפתיחת חקירות על ידי רגולטורי תעופה ומחוקקים אמריקאים, ואילצו את חברת בואינג שבסיסה בשיקגו להתמודד עם אחד המשברים הגדולים ב-100 שנות קיומה. 

ההתרסקות באתיופיה, צילום: גטי ההתרסקות באתיופיה | צילום: גטי ההתרסקות באתיופיה, צילום: גטי

בואינג החליטה ב-2017 לדחות ל-2020 את ביצועו של עדכון התוכנה שמטרתו לתקן את האזהרה – דחייה של שלוש שנים לאחר גילוי הפגם, כך אמרו חברי הקונגרס האמריקאי פיטר דה-פציו וריק לרסן בהודעה לעיתונות שפורסמה אתמול. בואינג החליטה להאיץ את תיקון הפגם רק בעקבות התרסקות מטוס ליון אייר באינדונזיה, לדברי השניים.

דובר מטעם בואינג אמר שוועדת הבדיקה של בואינג מצאה שהיעדר ההתראה לא השפיע לרעה על בטיחות תפעול המטוסים. "בהתבסס על ועדת הבדיקה, עדכון התוכנה היה מתוכנן לכניסת הבואינג 10 מקס לשירות ב-2020. כשלנו בהתקנת ההתראה, ואנו נוקטים בצעדים לטפל בעניין כדי שלא יקרה שוב".

בואינג טענה שגילתה את הבעיה ב-2017, זמן קצר אחרי שמסרה את מטוסי ה-737 מקס הראשונים ללקוחות. אך היא לא הודיעה למנהל התעופה האמריקאי לגבי הפגם עד לאחר התרסקות המטוס באינדונזיה , יותר משנה מאוחר יותר, כך טוענים המחוקקים.

ועדת התחבורה והתשתית של בית הנבחרים האמריקאי פנתה לספקיתה של בואינג, United Technologies, ולמינהל התעופה הפדרלי, לקבלת פרטים נוספים בנוגע למערכת החיישנים הפגומה.

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
כל הטייסים הבחינו בבעייה אבל ניתוק המחשב היה שונה
כל הטייסים הבחינו בהורדת אך המטוס הלקוייה וניסו לנתק את הטייס האוטומטי ולקחת את השליטה במטוס ידנית.לצורך זה יש כפתור ניתוק מובנה על הסטיק\הגה המטוס כמקובל. אבל במקרה של בעייה בחיישנים כפי שהיתה - הניתוק מתבצע בצורה אחרת (וחריגה) ע"י סיבוב חוגה בלוח השעונים עצמו... כמובן שזה מבלבל כל טייס, בין אם הודרך על החריג הזה ובין אם לא, וזו שגיאת תכנון חמורה ב mmi (תיאום אדם-מכונה).
ישראלי שקורא  |  08.06.19
4.
ליעקוב...אתה רציני...???...
...זה מה שהראש של המהנדסים בבואינג חושב...אז בשביל מה התקינו מושבים לטייסים ומערכות כפולות...אם הם שמים את יהבם על המחשב ורק על המחשב...כפי שהסברת...ומאידך איך תסביר שהיו טייסים שכן התגברו על תפקודו השטני של המחשב והוציאו את המטוס מצלילה חופשית...חבל שטייס 737 מקס יודע עברית כדי לגלות את הראש המעוות של המהנדסים של היום...
בנצי  |  08.06.19
לכל התגובות