אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסוללה המתחלפת חוזרת לארץ, הפעם בקטנועים של בליץ

הסוללה המתחלפת חוזרת לארץ, הפעם בקטנועים של בליץ

בליץ מוטורס מתחילה למכור קטנוע עם טווח של 120 ק"מ, עם 3 סוללות ששוקלות 7 ק"ג וניתנות להחלפה מהירה להארכת הטווח

10.06.2019, 09:07 | אודי עציון

שש שנים אחרי קריסת בטר פלייס, המיזם שהוביל שי אגסי ומכר מכוניות רנו פלואנס חשמליות עם סוללות שהוחלפו בתחנות מיוחדות להארכת הטווח, הקונספט של החלפת הסוללות חוזר לישראל.

נודע כי בליץ, יצרנית הקטנועים החשמליים הישראלית, תהיה הראשונה שתשיק בארץ קטנוע חדש המצויד בסוללות מתחלפות. הבליץ 3000X מצויד בשלוש סוללות, שכל אחת מהן שוקלת 7 ק"ג, ומספקות יחד טווח רכיבה רשמי של 120 ק"מ.

החלפת סוללה אורכת כ־30 שניות, וניתן לטעון במקביל שתיים במטען הביתי המסופק עם הכלי, בטעינה שאורכת כשעתיים.

הבליץ 3000X הבליץ 3000X הבליץ 3000X

המחירים: הקטנוע, שמקביל בגודלו ובביצועיו לקטנועי מנהלים 300 סמ"ק בנזין, יעלה 28 אלף שקל ויסופק עם שתי סוללות. כל סוללה נוספת תעלה 5,600 שקל. הכלי יוצג לראשונה מחר בתערוכת אקומושן באקספו ת"א.

קהל היעד הראשוני של הכלי החדש הוא חברות שליחויות ומשלוחי מזון מהיר. אלה יוכלו לטעון סוללות נוספות לכלים בזמן שהם מבצעים משלוחים, ולהחליפן בין המשלוחים. חלק מרשתות המזון המהיר, כמו דומינו'ס, כבר מפעילות ציים גדולים של קטנועי בליץ עם סוללות כפולות, תוך ניצול עלויות התפעול הנמוכות יותר ותעריף הביטוח המוזל, כשל קטנוע 50 סמ"ק בלבד.

"קטנוע עם סוללות מתחלפות פותר באופן מלא את "חרדת הטווח", אומר רפאל מוזינסקי, מנכ"ל בליץ, שמדווחת כבר על קבלת עשרות הזמנות לדגם החדש מלקוחות מוסדיים. "כלים יוכלו לעבוד בצורה רציפה מבלי להתעכב לטעינה". בהמשך מתכננת בליץ להקים מערך החלפת סוללות שימתינו טעונות בחנויות נוחות בתחנות הדלק, מה שיהפוך את הדגם לרלוונטי יותר גם ללקוחות פרטיים.

בהמשך השנה צפויה גם יבואנית קימקו, עופר אבניר, להשיק בארץ קטנועים של היצרן הטאיוואני עם סוללות מתחלפות. הדגמים החשמליים של קימקו יצוידו בסוללה חשמלית אחת קבועה ושתיים מתחלפות, במשקל 5 ק"ג בלבד, כאשר קימקו טוענת לטווח ארוך יותר עם שלוש הסוללות מותקנות — כ־200 ק"מ.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
די עםפ השקר - בטרבלוף לא מכרו מכונית עם סוללות מתחלפות
בטרבלוף מכרו חוזה כובל עם תשלום קבוע מהלקוחות, הם השקיעו בתוכנת הגביה סכום דומה לסכום שהושקע בפיתוח מערכת החלפת הסוללות המכונית החשמלית היתה רק חמור לרכוב עליו בתהליך הגביה מהפראיירים (אכן פראיירים, המחיר בקניה *ושימוש* היה כמעט זהה לבנזין)
נהגוס  |  10.06.19
לכל התגובות