אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תחרה שבירה: תערוכת עיצוב טייוואני עכשווי

תחרה שבירה: תערוכת עיצוב טייוואני עכשווי

התערוכה, שתוצג בשבוע העיצוב בירושלים, מנסה לאזן בין מזרח למערב ובין חומר לפונקציה

12.06.2019, 07:47 | רעות ברנע

אם תיתקלו השבוע בנתב”ג באדם שסוחב שלוש מזוודות ומקפיד מאוד לא לטלטלן - יכול מאוד להיות שמדובר באוצֵר הטייוואני בן צ’יו המגיע כדי להציג תערוכה של עיצוב טייוואני עכשווי במסגרת שבוע העיצוב בירושלים שייפתח מחר. “בגלל שמדובר בכלים מאוד שבירים ועדינים, להוביל אותם היה יקר. לכן איאלץ פשוט להביא את כל הכלים לתערוכה איתי במזוודות”, הוא מסביר.

קראו עוד בכלכליסט

כלים עכשוויים מטייוואן שיוצגו בירושלים כלים עכשוויים מטייוואן שיוצגו בירושלים כלים עכשוויים מטייוואן שיוצגו בירושלים

לפני יותר מעשור יזם צ’יו את שבוע המעצבים של טיוואן, שעזר לבסס סצנת עיצוב מקומית במדינה שהיתה מפורסמת עד אז בעיקר בייצור התעשייתי שלה. הוא עשה זאת זמן קצר לאחר תום לימודיו וללא תמיכה ממשלתית, אלא כפרויקט עצמאי שרץ במשך עשור, עד שנת 2016. “אנחנו כרגע בהפסקה”, הוא מספר בשיחת טלפון לקראת הגעתו לישראל, “כיוון שהצלחנו בעשר השנים האלה לבסס סצנה וקהילה של מעצבים מקומיים. עכשיו המטרה שלנו היא להפיץ את העיצוב הטייוואני העכשווי בעולם”. במסגרת פעילות זו מגיע צ’יו לישראל, יחד עם 12 אובייקטים של שמונה מעצבים, להשתתף בשבוע העיצוב המקומי, אחרי ביקורים דומים שעשה בלונדון, ברלין, טוקיו ודובאי.

שבוע העיצוב ירושלים — שמו הרשמי של האירוע — מתקיים בעיר מאז שנת 2011. זהו מיזם של מתחם התרבות בית הנסן, בניהולה האמנותי של ענת ספרן ובאוצרות ראשית של טל ארז. נושא הגג שלו השנה הוא “מזרח”, וסביב נושא זה יתקיימו בו תערוכות ואירועים שונים של מעצבים מישראל ומהעולם. תערוכת העיצוב הטיוואני שאוצר צ’יו במסגרתו תיקרא “מסורת של איזון” (A Balancing Act) והיא תתמקד בכלים (כדים, ספלים, צלחות ועוד) שיצרו מעצבים טיוואנים עכשוויים.

האוצר בן צ האוצר בן צ'יו האוצר בן צ

“שם התערוכה משקף את החשיבה הפילוסופית שלנו”, מסביר צ’יו. “אנחנו מנסים לשמור תמיד על איזון — בין מזרח למערב, בין החומר לפונקציה, בין המסורת וההווה. המעצבים שמציגים בתערוכה הם כאלה שעובדים על הקו שבין מסורתי ועכשווי. כך, אפשר לראות עבודות בפורצלן, שהוא חומר מסורתי, אבל כאלה שמותחות את הגבולות של החומר באופן שלא נעשה בעבר. או עבודות שמכילות מוטיב של תחרה, שהוא משהו שלא קיים אצלנו ושאוב מהתרבות המערבית”.

צ’יו מוצא קווי דמיון בין סצנות העיצוב בטייוואן ובישראל: "בטייפי בירת טייוואן עובדים היום הרבה סטודיואים פרטיים לעיצוב, משהו שאי אפשר למצוא עדיין בהונג קונג או סינגפור למשל. למרות שהייצור ברובו עבר לסין, אנשים עדיין נאבקים כדי לעשות את הדברים האישיים שלהם, קצת בדומה לסצנת העיצוב בישראל כפי שלמדתי להכיר אותה בשני ביקוריי הקודמים כאן".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות