אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קבוצת קפה קפה רכשה את הסושיה ופרנג'ליקו צילום: זהר שחר

קבוצת קפה קפה רכשה את הסושיה ופרנג'ליקו

חברת הקפה בבעלות רונן נימני ממשיכה את מסע הרכישות בקניית 18 סניפי קבוצת הסושיה שכוללת גם את המותג האסייתי פרנג'ליקו. השווי המוערך: 10 מיליון שקל

17.06.2019, 20:38 | אורנה יפת

קבוצת קפה קפה בבעלותו של רונן נימני רכשה את קבוצת הסושיה פרנג’ליקו, כך נודע ל”כלכליסט”. העסקה נחתמה ביום ראשון.

קבוצת הסושיה, בבעלות אסף גרינברג ומושיקו טיילר, כוללת את רשת הסושיה שמפעילה 23 סניפים, פרנג’ליקו שלה 6 סניפים ורשת הפיצות פאפא ג’ונס שלה שלושה סניפים. המכירה לא כוללת את סניפי פאפא ג’ונס ונימני רכש רק 18 מתוך 29 סניפי הסושיה ופרנג’ליקו. הצדדים סירבו למסור את שווי העסקה, אך בשוק ההסעדה מעריכים כי עבור הסניפים, שם המותג והמוניטין, שילמה קפה קפה כ־10 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

סניף הסושיה. נימני: "עברנו אחד אחד והחלטנו אם אנחנו רוצים לקנות את הסניף", צילום: זהר שחר סניף הסושיה. נימני: "עברנו אחד אחד והחלטנו אם אנחנו רוצים לקנות את הסניף" | צילום: זהר שחר סניף הסושיה. נימני: "עברנו אחד אחד והחלטנו אם אנחנו רוצים לקנות את הסניף", צילום: זהר שחר

במהלך כולו תשקיע קבוצת קפה קפה 20 מיליון שקל, השקעה שמופנית לרכישת הלוקיישנים, מיתוג מחדש של הסניפים, שינוי הנראות והחלפת הלוגו והשילוט. בקפה קפה שמפעילה את רשת המסעדות האסייתיות נגיסה החליטו למזג את המותג הסושיה ביחד עם נגיסה ולהשיק לוגו משותף, “הסושיה by נגיסה”. המותג פרנג’ליקו שנחשב למותג חזק בצפון הארץ עשוי גם הוא להיות משולב ביחד עם הסניפים של נגיסה.

נימני ידוע באסטרטגיית רכישות של עסקי מזון שאינו משלם עבורם כסף מזומן אלא נכנס בשותפות ב־50%, משאיר את בעלי הרשת הנרכשת לנהל אותה, ומפתח את העסקים הנרכשים באמצעות איתור זכיינים ושירותי מטה של הקבוצה. בעסקה הנוכחית המתווה שונה, וגרינברג וטיילור לא יישארו כחלק מהקבוצה.

“זה נכון שבדרך כלל אני לא משלם עבור עסקים, אלא נכנס ב־50% ומשקיע בו, אבל הסושיה היא עסק של קרוב ל־20 שנה ובמקרה הזה שילמתי”, מסר נימני בשיחה ל”כלכליסט”. “אני חתום על סודיות ומנוע להגיד מה הסכום. אבל לקחנו סניפים ומותג מוכר ויש לנו כוונה להפוך לקבוצה גדולה בתחום המסעדות האסייתיות”. לגבי הזכיינים, אומר נימני: “עברנו אחד אחד וסניף שהחלטנו שאנחנו רוצים לרכוש, הזכיין יישאר. מי שאנחנו לא רוכשים יצטרך להוריד את השלט עם המותג שעבר אלינו”.

הרכישה הופכת את קפה קפה לשחקנית גדולה בתחום המסעדות האסייתיות עם 39 סניפים - 18 סניפי הסושיה מצטרפים לרשתות האסייתיות שרכשה הקבוצה בשנים האחרונות: נגיסה שלה 11 סניפים ועוד 6 סניפים בהקמה, ורשת ווק אווי שמונה 10 סניפים ועוד 3 סניפים בהקמה. מדובר בסניפים שמחזור המכירות שלהם נע בין 250 ל־300 אלף שקל בחודש.

בשנים האחרונות רכש נימני כמה רשתות בתחום המזון, בהן חומוס כספי, לחם בשר, נגיסה, ווק אווי, רובן, פיאנו פיאנו, לבורטוריו שנסגרה, פרש קיטשן ולחם ארז. לקבוצה כיום 12 רשתות והיא מפעילה 264 סניפים. לאחר הרכישה תמנה הקבוצה 282 סניפים.

עו"ד אורי אגר ממשרד נשיץ ברנדס אמיר מייצג את קבוצת קפה קפה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות