אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כנס המשקיעים 2019

מייקל אייזנברג: "למדתי ממשקיע ותיק, צריך לדעת איך להפסיד כסף"

השותף המנהל בקרן אלף הציע במפגש משקיעים ויזמים של CTech מבית כלכליסט ו-Labs: "אל תדפוק לעולם את היזם - תמיד תתייחס אליו יפה. בסופו של דבר זה לא המשקיעים שחשובים בעסק הזה - אלה היזמים"

18.06.2019, 12:36 | רפאל קאהאן

"אני שונא את הביטוי חד קרן, זו מילת באזז", כך פתח מייקל אייזנברג שותף מנהל בקרן אלף את השיחה עם סופי שולמן, כתבת טכנולוגיה וחדשנות ב"כלכליסט", היום (ג') במפגש משקיעים ויזמים של CTech מבית כלכליסט ו-Labs.

אייזנברג ידוע בעיקר במעורבותו בלמונייד, חברת הביטוח המקוונת שהצליחה להפוך להצלחה בתחומה והאוספארטי, שנמכרה לאפיק גיימס בשבוע שעבר.

"אני מעדיף שיראו אותי כצעיר בחדר", אמר אייזנברג. "אני מאמין שלהיות האדם בעל ההבנה הקטנה ביותר בטכנולוגיה בחדר הוא יתרון - כי זה מאפשר למשקיע לזהות את הלך הרוח של היזם, מישהו שמבין בטכנולוגיה עשוי לדרוש מהיזם להתאים את עצמו למה שהוא מכיר וכך הוא עשוי לפספס את הפתרון המקורי שהיזם מציע".

מייקל אייזנברג בשיחה עם סופי שולמן, צילום: עמית שעל מייקל אייזנברג בשיחה עם סופי שולמן | צילום: עמית שעל מייקל אייזנברג בשיחה עם סופי שולמן, צילום: עמית שעל

"משקיע טוב יודע לגדל חברה", ממשיך אייזנברג, "הרעיון הוא לדעת כיצד להשקיע, אבל גם כמה להשקיע ומתי". מבחינתו של אייזנברג צריך להכפיל את הצמיחה כשהמצב טוב: "משקיע טוב יודע לשים כסף כשצריך לגרום לגידול מהיר של החברה. זהירות, לא מדובר ברווחיות, אלא בגודל".

לדברי אייזנברג, אמנם רווחים זה תמיד חשוב, אבל אפילו אמזון לא היתה רווחית תקופה ארוכה. "ככל שמשקיעים בחברה טובה היא תעניק רווחיות בסופו של דבר. אני רואה את ההצלחה אצל היזמים והעובדים וזה ממחיש מצוין את התוצאה", אמר.

עם זאת אייזנברג לא חושב שאפשר לזהות מראש חברה שתצליח: "אני לא חושב שמישהו יודע איך לזהות חברה שתהפוך להצלחה כבירה בעתיד, זה החלק של המזל. אבל זה גם חלק מהעסק. אם לוקחים את למונייד כדוגמה, מדובר בחברת הביטוח הראשונה בעולם שנמצאת בשתי יבשות. אנחנו חברות הביטוח שגדלה הכי מהר בעולם".

אייזנברג גם מסביר את המודל העסקי הייחודי של למונייד: "בניגוד למה שחושבים, המודל העסקי של למונייד אינו להעניק צדקה. אנחנו מעדיפים לקחת עמלה כדי לנהל את הכסף. העניין של הצדקה הוא פועל יוצא של רגולציה שלא מאפשרת לנו לשלם חזרה את הכסף

ללקוחות שלנו".

בנושא הנפקות אומר אייזנברג, כי הנפקה טובה זה כאשר המחיר של המניה נשאר קבוע ככל האפשר לאחריה - ושהיא עולה בהמשך בצורה קבועה בטווח ארוך, אחרי 18, 24 או 36 חודשים. "רק ככה אפשר להעריך שהחברה הנפיקה בצורה מוצלחת", הסביר.

ואיך אפשר להצטרף למועדון משקיעי ההון סיכון?

"קיבלתי הזדמנות להצטרף למשקיע ותיק שלימד אותי את המקצוע ואיפשר לי להפסיד כסף. זה מה שחשוב, שצריך לדעת איך להפסיד כסף. היקף ההון שאתה מרוויח בתחום ה-VC הוא קטן יחסית. אל תדפוק לעולם את היזם - תמיד תתייחס אליו יפה. בסופו של דבר זה לא המשקיעים שחשובים בעסק הזה - אלה היזמים". 

תגיות