אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כך נכשל קמפיין קרדשיאן של קרולינה למקה בישראל צילום: Mert Alas and Marcus Piggott

בלעדי לכלכליסט

כך נכשל קמפיין קרדשיאן של קרולינה למקה בישראל

קסטרו שילמה לקים קרדשיאן 6 מיליון דולר במזומן כדי שתוביל את קמפיין קרולינה למקה, אך לא הצליחה למשוך את הצרכנים. בארה”ב עמדה החברה ביעד המכירות

19.06.2019, 06:51 | אורנה יפת

מכירות הקולקציה בעיצובה של כוכבת הריאלטי קים קרדשיאן למותג המשקפיים קרולינה למקה מקבוצת קסטרו נכשלו בישראל, הגעתה הצפויה ארצה בוטלה והקולקציה נשלחה חזרה לארה"ב. קרדשיאן, שאחרי עמוד האינסטגרם שלה עוקבים 141 מיליון גולשים, הצליחה להביא רק 90 אלף עוקבים לעמוד האינסטגרם של קרולינה למקה.  

קראו עוד בכלכליסט

בקסטרו מודים ששיתוף הפעולה בישראל לא עלה יפה, אך טוענים כי בארה"ב המכירות של קולקציית קרדשיאן עומדות בצפי, פחות או יותר, וכי שיתוף הפעולה אתה יימשך: בקבוצה ציפו למכירות ב־1.2 מיליון דולר בארה"ב, ועל פי מקורבים, מכרו בכמיליון דולר ב־60 יום מאז עלה האתר.

קים קרדשיאן ובר רפאלי בצילומים לקמפיין. המשקפיים נשלחו חזרה לארה”ב , צילום: Mert Alas and Marcus Piggott קים קרדשיאן ובר רפאלי בצילומים לקמפיין. המשקפיים נשלחו חזרה לארה”ב | צילום: Mert Alas and Marcus Piggott קים קרדשיאן ובר רפאלי בצילומים לקמפיין. המשקפיים נשלחו חזרה לארה”ב , צילום: Mert Alas and Marcus Piggott

לקרולינה למקה יש 116 חנויות ודוכנים בישראל ובעולם ואתר מכירות בארה"ב. לפני שלושה חודשים החלה קסטרו בשיתוף פעולה עם קרדשיאן לקראת שיווק המותג בארה"ב. אחרי הפסדים של 30 מיליון שקל שספגה קסטרו מפתיחת חנויות בחו”ל בעבר החליטו להסתפק הפעם באתר אינטרנט למכירות משקפיים בארה"ב בלבד.

עם זאת השקיעה קסטרו סכומי עתק בקמפיין עם קרדישאן וציפתה כי זה ישפיע גם על המכירות בישראל ויגדיל אותן ב־15%-10%, אך מאז תחילת השנה צמחו מכירות המותג בכ־8% בלבד.

קסטרו, שסיימה את הרבעון הראשון של 2019 עם הפסד של 48 מיליון שקל, חתמה על הסכם שיתוף הפעולה עם קרדשיאן עוד לפני כן ושילמה לקרדישאן 6 מיליון דולר במזומן. מתוכם מיליון דולר שולמו לה בדצמבר האחרון, סכום שהכביד על החברה תזרימית. בנוסף קיבלה קרדשיאן אופציות בגובה 10% בחברה בת אמריקאית שפתחה הקבוצה לפעילות של קרולינה למקה בארה"ב. בסך הכל קסטרו השקיעה כ־30 מיליון דולר ביציאה של קרולינה למקה לשוק בארה"ב.

למרות כל זאת מתוך 100 אלף זוגות משקפיים בעיצובה של קרדשיאן, נמכרו בישראל 20 אלף זוגות בלבד, ואת היתר שלחה הקבוצה לארה"ב בתקווה שיימכרו באתר האמריקאי של המותג. במקביל הצרכנים האמריקאים פחות אהבו את יתר קולקציית המשקפיים של קרולינה למקה וקסטרו נאלצה להחזיר מארה"ב לישראל את כל 300 אלף זוגות המשקפיים של המותג.

מייסד קרולינה למקה יוסי גביזון. “מרוצה מפעילות החברה בארה”ב”, צילום: אוראל כהן מייסד קרולינה למקה יוסי גביזון. “מרוצה מפעילות החברה בארה”ב” | צילום: אוראל כהן מייסד קרולינה למקה יוסי גביזון. “מרוצה מפעילות החברה בארה”ב”, צילום: אוראל כהן

גם הגעתה של קרדשיאן לישראל במרץ 2019 בוטלה בשל התקפות הטילים על ישראל שבוע לפני הגעתה, וקסטרו הפסידה קרוב ל־6 מיליון שקל מביטול הביקור. מתוכם מאות אלפי שקלים על הורדת שלטי חוצות של הקמפיין שדלפו לתקשורת לפני הזמן המתוכנן, ביטול מסיבת פורים שתוכננה בהשתתפותה בעלות 2 מיליון שקל וביטול השכרת סוויטת פאר במלון, רכב, והוצאות נלוות בעלות של כ־2.5 מיליון שקל.

בקסטרו מתכוונים למקד מעכשיו את הקמפיין עם קרדשיאן בארה"ב ולהפסיק אותו בישראל. "זה נכון שאני מאוכזב מהמכירות של קולקציית קים קרדשיאן בישראל אבל אני מרוצה מהפעילות של קרולינה למקה בארה"ב", אמר יוסי גביזון, ממייסדי קבוצת הודיס וקרולינה למקה.

"בארה"ב קרדישאן הביאה לנו 900 אלף איש שנרשמו באתר של קרולינה למקה ו־32 מיליון איש נחשפו לאתר. זו חשיפה גדולה. בעוד שבוע נוציא קולקציה חדשה של קים קרדשיאן גם בישראל וגם בארה"ב והשבוע אטוס לארה"ב לנהל משא ומתן להארכת החוזה עם קרדשיאן לעוד שנתיים". 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות