אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נתיב אקספרס ובורסה הטורקית זכו במכרז להפעלת הרכבל בחיפה

נתיב אקספרס ובורסה הטורקית זכו במכרז להפעלת הרכבל בחיפה

חוזה ההפעלה הוא לשש שנים, עם אפשרות לשתי הארכות בנות שלוש שנים כל אחת; תאריך הפתיחה הרשמי החדש: סוף 2020. אורך תוואי הרכבל המתוכנן הוא 4.4 קילומטר, ובמשרד התחבורה מבטיחים שיכיל 150 קרוניות בעלות קיבולת של עשרה נוסעים כל אחת

19.06.2019, 15:12 | ליאור גוטמן

חברות נתיב אקספרס ובורסה הטורקית זכו במכרז הממשלתי להפעלת הרכבל בחיפה. לפי משרד התחבורה, במכרז התמודדו קבוצות נוספות, לרבות אגד אחזקות, חברת דן וחברת קווים. חוזה ההפעלה הוא לשש שנים, עם אפשרות לשתי הארכות בנות שלוש שנים כל אחת (סה"כ 12 שנה).

קראו עוד בכלכליסט

הרכבלית בחיפה הרכבלית בחיפה הרכבלית בחיפה

מיזם הרכבל החיפאי מצטרף לפרוייקטי תחבורה אחרים ש"נמרחים" עשור ויותר, כאשר כבר בתחילת העשור "כלכליסט" דיווח על קידום ממשלתי של הפרויקט. תאריך הפתיחה הרשמי החדש הוא עד סוף שנת 2020.

אורך תוואי הרכבל הוא כ-4.4 קילומטר, עם אפשרות לעצור במספר תחנות שונות (מרכזית המפרץ, טכניון אוניברסיטת חיפה, צומת הצ'ק פוסט, דרך דורי). הפרש הגובה בין תחנת מרכזית המפרץ לאוניברסיטת חיפה הוא כ-460 מטרים. במשרד התחבורה מבטיחים שהרכבל יכיל 150 קרוניות עם קיבולת של עשרה נוסעים בכל אחת.

הדמיית הרכבל בחיפה הדמיית הרכבל בחיפה הדמיית הרכבל בחיפה

הקרונות עצמם אינם מצוידים במיזוג אוויר. במשרד התחבורה טוענים שזהו הסטנדרט העולמי, אולם עד ההפעלה ינסו לגבש פתרון שייתן מענה לנוסעים בימים החמים של השנה.

צפי ההסעה עומד על 2,400 נוסעים בשעה, לכל כיוון. הנסיעה ממרכזית המפרץ לטכניון תיארך כ-10 דקות, ו-9 דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה. התחנות והקרוניות יהיו נגישות לבעלי מוגבלויות, כאשר הנסיעה תתאפשר גם באמצעות שימוש במנויים אזוריים או ברב קו.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
נתיב אקספרס מחזיקים את קו 361 המסואב
נתיב אקספרס מחזיקים את קו 361 מחיפה לצפת . במכונית אפשר בשעה להגיע. דרך נתיב אקספרס לוקח כמעט שעתיים כש361 מסתובב בעכו בערך בחמש תחנות ונכנס לכפרים הדרוזים- ערבים באזור כרמיאל. נסיעה מסורבלת ללא הצדקה. איך אין פיקוח של משרד התחבורה?
זועמים  |  20.06.19
לכל התגובות