אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כונסי באליגם לבימ"ש: "הספקים מחויבים לכבד את שוברי הרכישה של הלקוחות"

פרסום ראשון

כונסי באליגם לבימ"ש: "הספקים מחויבים לכבד את שוברי הרכישה של הלקוחות"

בדו"ח ראשוני הם מציינים כי "חלק מהספקים הפנו עורף ללקוחות ומנעו מהם את מימוש השוברים שבידם, חלק נוסף אף דורש מהלקוחות תשלום נוסף"; הכונסים מבקשים לפעול למכירת האתר

19.06.2019, 15:54 | ליטל דוברוביצקי

כונסי הנכסים של חברת סיטי לייף סטייל המפעילה את אתר המכירות באליגם מציינים בדוח ראשוני שהגישו היום (ד') לבית משפט כי החובות של החברה לספקים של החברה מסתכמים בכ-11 מיליון שקל, מתוכם כ-6.5 מיליון שקל הם לסיטונאי תיירות (מתוכם כ-3.4 מיליון שקל על  טיסות יוצאות וחבילות תיירות שטרם הגיע מועד הספקתם).

קראו עוד בכלכליסט

עוד טוענים הכונסים, עו"ד אהוד גינדס ורו"ח שלומי פיליבה, כי מבחינה ראשונית של מערכת ההסכמים בין הספקים להחברה "הכונסים סבורים שהספקים מחויבים לכבד את שוברי הרכישה שנרכשו על ידי הלקוחות, ואינם רשאים להחזיק את הלקוחות כבני ערובה. בסיטואציה כזאת, נושי החברה הם הספקים ולא הלקוחות הסופיים".

אתר באליגם מתווך בין מאות לקוחות לספקים ומהווה זירת סחר אלקטרוני המתמחה במכירת חבילות נופש בארץ ובחו"ל, מוצרי לייף סטייל וקופונים למסעדות, אירועי תרבות ועוד. על פי הכונסים, ספקים שהם יצרנים ונותני שירות מפרסמים באתר את מוצריהם ללקוחותיהם הסופיים: חבילות נופש ותיירות, קופונים למסעדות ועוד. הלקוחות רוכשים באתר שוברי רכישה של המוצרים והשירותים השונים של הספקים. הלקוח משלם את התשלום עבור השובר לידי החברה באמצעות כרטיס אשראי והחברה משלמת את התשלום לספקיה. פעילות החברה והכנסותיה מתבססות על קבלת עמלה המהווה אחוז ממחיר המוצר או השירות שנמכר ללקוח.

טל לב מנכ"לית ואחת המייסדות של אתר באליגם, צילום: עמית שעל טל לב מנכ"לית ואחת המייסדות של אתר באליגם | צילום: עמית שעל טל לב מנכ"לית ואחת המייסדות של אתר באליגם, צילום: עמית שעל

הכונסים טוענים בדוח שהגישו כי "חלק מהספקים הפנו עורף ללקוחות ומנעו מהם את מימוש השוברים שבידם, הודיעו ללקוחות על ביטולי טיסות וחופשות וסירבו לספק מוצרים, חלק מהספקים אף דורשים מהלקוחות תשלום נוסף עבור אספקת המוצרים. בדרך זו חלק מהספקים הפכו את הלקוחות ל'ערבים' לחובות החברה כלפיהם. מבחינת הלקוח מרגע שבוצעה עסקה באמצעות אתר באליגם, נרכש ונמסר לידיו שובר הרכישה מהספק, נוצרה בכך התחייבות ישירה של הספק כלפי הלקוח לספק לו את המוצר".

"לאשר הפעלת החברה והאתר למשך חודש"

הכונסים מבקשים את אישורו הדחוף של בית המשפט לנהל משא ומתן עם רוכשים פוטנציאלים לגבי הנכסים והפעילות של החברה על מנת להביא למכירתם. מדובר למעשה במכירת האתר. עוד הם מבקשים לאשר להם להפעיל את החברה והאתר לתקופה של חודש ימים וכן להגיע להסכמות עם ספקי תיירות בקשר עם טיסות יוצאות וחבילות תיירות שטרם הגיע מועד הספקתם. הכונסים מבקשים להציע פתרון לבעיית הלקוחות, בפרט אלו שרכשו טיסות לחו"ל לסוף יוני-אוגוסט 2019 .

"לשם מציאת פתרון דחוף לבעיה ולמצוקת הלקוחות הכונסים קיימו עם ספקים שהינם סיטונאי תיירות פגישות ועם חלק מהם הפתרון המתגבש הוא כי ספקי התיירות יאפשרו לכול הלקוחות שלא ביטלו עסקאות החיוב של כרטיסי האשראי לצאת בטיסות יוצאות לקבל את חבילות התיירות שטרם הגיע מועד הספקתם וזאת בהתאם לשוברים שבידם (על פי נתוני החברה הערך הכספי של הנ"ל הינו כ-3.4 מיליון שקל). הכונסים יגבו לקופתם את התשלומים העתידיים מכרטיסי אשראי של הלקוחות הנ"ל. בגין כיבוד העסקאות הנ"ל שממועד אישור בית משפט ואילך בתקופת כינוס הנכסים, ספק התיירות יקבל תשלום בסך 50 אחוז מהסכום אותו היה אמור לקבל בהתאם להסכם שבינו לבין החברה, ככול שמתווה זה ימומש עם כול ספקי התיירות".

הכונסים טוענים כי "הפתרון הנ"ל הוא טוב ללקוחות שיוכלו לקבל את הטיסות שהזמינו, הוא טוב לספקים שירפאו מחלק מנזקם בגין טיסות יוצאות וחבילות תיירות שטרם הגיע מועד הספקתם, הוא טוב לספקים ולאתר באליגם כי הוא מקטין את הפגיעה בשביעות הרצון של הלקוחות והנזק למוניטין של שניהם".בשלב זה לא נכתב מה כמות הלקוחות שנפגעו".

בית משפט מינה השבוע כונסי נכסים לאתר באליגם בעקבות בקשת כינוס שהגישה קרן קוגיטו קפיטל המתמחה בהשקעה בעסקים בינוניים. האחרונה טענה כי חברת סיטי לייף סטייל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
נפגעתי בבאליגם וגם קשרי תעופה
גם אנחנו , זוג ו4 ילדים רכשנו טיול דרך אתר באליגם לסוצי , לצערנו שילמנו בתשלום 1. כמה שהיה רשום בתנאים של מימוש השובר , תוך 24 שעות פנינו לספק קשרי תעופה וקיבלנו אירועי טיסה ומלון. לפני כחודש קיבלנו טלפון מקשרי תעופה עם דרישת תשלום נוסף כפול... עקב כך שקבענו עם חברים שרכשו חבילה לאותו מלון באותם תאריכים נאלצנו לשלם תשלום נוסף של מעל 14,000 ש״ח גם לקשרי תעופה. לאחר מספר ימים של קבלת אישור נוסף( כפול) מקשרי תעופה, הגענו תביעה נגד קשרי תעופה . ניראה איך זה ייגמר :)
אלונה  |  13.07.19
לכל התגובות